Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çeeekk bir King Chicken "Peçeli" olsun...

İstanbul Taksim'deyim, İstiklal caddesi girişindeki ünlü bir Fast Food zincirinin mekanındayım. Mekan hayli kalabalık. Ben açlığımı gidermeye çalışırken kapıda bir Arap aile belirdi; 

Baba, anne ve bir tanesi engelli olmak üzere dört çocuk. Hemen soldan karşımda olan boş masaya oturdular. Dikkatimi çeken kadınların giyimiydi. Eeee bunlar arap şaşılacak bir şey yok diye düşünebilirsiniz ama ben yine de açıklayayım. Siyah çarşaf, siyah peçe ve siyah gözlük. Birden nasıl yemek yiyecekleri takıldı aklıma, e merak işte. Nedense insanların davranışları hep ilgimi çekmiştir. Tabii tam da karşımda oturdukları için ister istemez gözüm de takılıyor hani... 

Menüler alındı, yanında devasa büyüklükte bardak ayranlar. Önce ayranlar içildi, peçeler sol elle birazcık kaldırılıyor, alttan bardak ve pipet binbir zahmetle dudaklarla buluşuyor, bir yudum ayran içilip bardak sağ elle masaya dönerken sol el anında peçeyi indiriyor.Çok şükür ayranlar bitti ama genç kız (peçeyi açınca sonradan anladım) dayanamadı ve peçeyi çıkardı ve hamburgerini öyle yedi, bu defa başörtüsünü iyice yüzüne çekerek. Yemek yerken ağız hareketinin görünmesini istemiyor gibiydiler. Anne ise ısrarla peçeyi bir kaldırıp bir indirmek suretiyle yemeğini yemeye devam etti. Arada peçeyi de ısırmış olabileceklerini düşündüm. İzlerken bana fenalık geldi. 

İslamiyetin emri başörtüsü amenna, ama bu kadarı da fazla gibi geldi bana. Bu resmen işkence ve pislikten başka bir şey değil. Adeta engelli koşu gibi bir yemek yeme süreci yaşıyorsunuz.. Bu zorlu süreçte ağzınızın kenarlarına bulaşan soslar da peçe ile temas ediyor ve siz o kirli peçeyi sürekli yüzünüzde taşıyorsunuz.. 

Konunun uzmanı değilim ama dinimiz bu kadar katı olamaz. Bu olsa olsa bir Arap geleneğinin din diye kadınlara dayatılması diye düşünüyorum. O kadınlar yemek yerken inanın ben yoruldum. Bırakın bari yemek yerken rahat olsunlar, yazıktır, günahtır... 

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..