Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '10

 
Kategori
Deneme
 

Cehalet - cahillik

Cehalet - cahillik
 

SACİT ASLAN MAGAZİN SİTESİNDEN


En eğitimsizinden en eğitimlisine kadar insanlığın buluştuğu ortak nokta gibi görüyorum CAHİLLİĞİ.

Cahilliğin diplomayla atlanılan bir durum olmadığını bir çok diplomalı cahili ve öğrendikçe ne kadar eksik olduğumu fark ettikçe daha iyi anlıyorum.

İnsan; yaşamda var olmak, kendini ve muhataplarını objektif tanımlamak, doğru pozİsyon almak, iç dinamiklerini en keyifli şekilde yaşamak, özetle yaşamını optimum (en faydalı) şekilde yaşamak için cehaleti atlaması bilinçli yaşaması gerekiyor.

İşte cehaleti atlamanın temelini İNSAN ve YAŞAM kavramını öğrenmeye ve özümsemeye dayandığını; temel eğitim, orta öğrenim, yüksek öğrenim ve sonrasında bile öğretilmediğini hayretle izliyorum. Bu konuda özümsenmiş bir temel kitaptanda haberim yoktur. Ben bu konuyu kurcalamayı yaşım 50 yi aşsa bile yeniden öğrenmeye meraklı biriyim ve devam ediyorum. MB ortamında BİLİNÇLİ YAŞIYORUM deyip modelini veya BİLİNÇLİ YAŞAMAK için kafalarını kurcalayan sorularını yazacak ilgilileri merak ediyorum..

En keyifli, en doyumlu, en optimum yaşamlar dileğiyle.

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..