Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '08

 
Kategori
Haber
 

Cemaat kalp krizi geçirdi imam devam etti

Cemaat kalp krizi geçirdi imam devam etti
 

Erzurum'da bir camide meydana gelen olayı aktararak başlamak istiyorum yazıma:

Dün (28.01.2008) öğle namazını kılmak üzere camide bulunan cemaatten bir vatandaş namaz sırasında kalp krizi geçiriyor.

Namazın 3. rekatında krizin etkisi ile vatandaş yere düşüyor.

Namazın farz olan 4. rekatının bitimine kadar imam da dahil, cemaatten kimse yerdeki vatandaşa müdahale etmiyor.

4. rekatın bitimi ile birlikte 112 acil servisten ambulans isteniyor ve vatandaş hastaneye kaldırılıyor; ama artık çok geç, vatandaşımız kalp krizinden ölüyor.

Bu haberi bugünkü Vatan Gazetesi'nde okudum. İnsan hayatının herşeyin üstünden tutulması gerektiğini öğütleyen dinimize rağmen hele hele camide böyle bir olayın vuku bulması beni hayrete düşürdü.

Habere konu olan imamın ve cemaatin tavrını destekleyen bir başka olay da geçtiğimiz günlerde benim çevremde yaşandı. O olayı da aktararak yazımı noktalamak istiyorum:

Olay bir çay ocağında geçiyor.

Hangi namaz sırasında olduğunu tam olarak bilemiyorum ama namazın ortasında çay ocağının elektrik kablolarından kıvılcımlar çıkmaya ve çıtırdama sesleri gelmeye başlıyor.

Kısa bir süre sonra ocakta küçük boyutta alevler oluşuyor.

Bu sırada namazını eda eden çaycı, ibadetini bitirmeden yerinden kalkmak istemiyor ve sonuna kadar bekliyor.

Sonuçta ocak kullanılamaz hale geliyor. Kıl payı tüm tesisatın yanması engelleniyor.

İşte farklı yer ve zamanda aynı mantık eşliğinde gerçekleşmiş iki olay.

Namaz ve namazın farzları konusuna pek vakıf olmadığımı belirtmek isterim.

Ama benim mantığım böylesi mantıkları kavramıyor. Dinimizin bu kadar sıkı kuralları olan bir din olduğunu, ibadetin insan hayatının üzerine geçebileceğini düşünmüyorum.

Saygılar sunarım.

http://w9.gazetevatan.com/haberdetay.asp?Newsid=159141

 
Toplam blog
: 117
: 1067
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

1980 yılında Mersin'de doğdum, bütün eğitim öğrenimimi Mersin'de tamamladım. Yetmedi, işimi de Mersi..