Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '13

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Cep telefonlarımız elimizden düşmüyor. Ya sonra..

Cep telefonlarımız elimizden düşmüyor. Ya sonra..
 

Geçenlerde havaalanında uçağımı beklerken birşey dikkatimi çekti. Hekesin elinde genci ve yaşlısı birer cep telefonu ve sürekli konuşuyorlardı. Aynı olayı sokaklarda, toplu taşıma araçlarında, kafelerde, sinema ve temsil  aralarında da görüyorum. Hele gençler ve özellikle 16 yaş gençliği, çocuklar telefon kulaklarına yapışık yaşıyorlar.

Cep telefonu çok büyük bir konfor, Ben de yanımdan ayırmıyorum. O benim hem akıl defterim, hem adres defterim. Kısacası herşeyim. Bir yerde başım sıkışınca, birisini bulmam gerektiğinde hemen telefonuma başvuruyorum. Hele şimdi internet bağlantılı modelleri inanılmaz bir yaşam rahatlığı sağladı bize. Sokakta, seyahatte, bilisisayarımızın olmadığı her yerde mesajlarımıza bakmak., Google'den bir şey aramak son derece kolay oldu bu şekilde. Ayrıca cep telefonlarındaki navigasyon sistemi ile artık adres aramak çocuk oyuncağı gibi bir olay. Kaybolma derdini ortadan kaldırdı. Cep telefonum sokağa çıkmadan çantama koyduğum ilk nesne. Kaybedeceğim diye ödüm patlıyor.

Bütün bu getirilerine rağmen cep telefonlarının çok büyük de bir tehlikesi var. Gelin bugün okuduğum bir araştırmayı sizler de ileteyim.

Dünya Sağlık Örgütünün araştırmalarına göre cep telefonları muhtemel kanser sebepleri arasında değerlendiriliyormuş. Günde 30 dakika cep telefonu kullanan kişide beyin tümörü riski artıyormuş. Çocukluk çağı ve yaşlılarda daha sık görülen beyin tümörlerinin oluşumunda cep telefonun etkisi uzun zamandır bilinen bir gerçek.

Geçenlerde okuduğum bir haberde ise 16 yaş altı çocuklarda İngiltere'de cep telefonu kullanımı kısıtlanmış. Duyduğum kadarı ile bazı eğitim kurumlarında çocukların cep telefonları okul saatleri içinde toplanıyormuş, okul çıkışı veriliyormuş. Oldukça zahmetli bir sistem.

Bütün bu tehlikelerine rağmen yaşamak için kullanmak zorunda olduğumuz bu aracı daha rasyonel kullansak ve bu alışkanlığı çocuklarımıza da aşılasak daha iyi olmaz mı. Zevk için saatlerce cep telefonu kulağına yapışık yaşayan,, yarım saat önce beraber olduğu arkadaşı ile saatlerce telefonda konuşan çocuğumuza yaptığının sağlığına çok zararlı olduğunu anlatabilsek ne iyi olur değil mi? Biz büyükleri geçtim artık, bari çocuklarımızı eğitip onları kurtaralım. Sanırım onları eğitmenin yolu da en başta cep telefonunu sadece gerekli yer ve zamanlarda kullanarak onlara örnek olmamız.

  

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..