Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '13

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Çerkez aşuresi

Çerkez aşuresi
 

Çocukluğumun Unutulmaz Tatları


Az önce ,çoçukluğumda içtiğim ;çerkez aşüresi aklıma geldi.Galiba ben yaşlanıyorum;hep geçmişe özlem duyar oldum.Ben;Türkiye'de yaşayan bir çerkezim.Çocukluğumda;biz köyde aşüre günleri ,şenliğe dönüşürdü.Aşüre günlerin de,köy halkı hergün;sırayla aşüre pişirir ve tüm çocuklar aşüre içmeye davet edilirdi.Şimdilerde olduğu gibi;o zamanlarda plastik kaşık ne gezer.Herkez evinden kaşığını aldığı gibi,doğru aşüre pişirilen eve.Yerlere hasırlar serilir;10-15cm.deriliğinde sinilere;aşüreler doldurulur ve davet edilen;çocuklara ikram edilirdi.Çocuklar iyice doyduktan sonra,ev ev dolaşılır;kalan aşüre köy halkına dağıtılırdı.

Benim yaşlarımda vede çerkez olanlar;bu güzel adetimizi hatırlamışlardır.Benim canım babaannem de ;çok güzel yapardı çerkez aşüresini.Biraz sonra,tüm malzemeleri hazırlayıp;ben de yarın çerkez aşüresi yapacağım.Tarifini vereyim belki;yapmak isteyen olur.

MALZEMELER:Ben az yapacağım; ölçülerim bardakla.Siz isterseniz çoğaltabilirsiniz.

1bardak buğday 1bardak nohut-1bardak kuru bakla-1bardak kuru fasulye-1bardak kuru mısır-1kilo süt-3veya4kaşık ter eyağı,üzeri için birazda kırmızı toz biber.

 Tüm bunlar akşamdan suda şişirilecek.Ertesi günde ayrı ayrı kaplarda haşlanacak.Sonra tüm malzemeler ;bir araya getirilip ,üzerini dört parmak gececek kadar suyunu ekleyip pişirilecek.Bunda farklı olan,şeker konmuyor.Bir miktar;kaynadıktan sonra süt ilave edilir.Sütle az daha pişirilir ve tuz katılır.

Başka bir kapta tereyağı,eritilip kırmızı toz biber içerisine dökülüp ateşten alınır.Pişmiş olan aşüre kaba dökülür;üzerine tereyağlı kırmızı toz biber gezdirilir ve afiyetle yenir.

Artık bizim buralarda da,çerkez aşüresini yapıp;tüm köyün çocuklarını çağırıp ,aşüre günlerini şenliğe çeviren babaanneler kalmadı.Kalmadığı içinde güzelim geleneklerimiz birer birer unutulup gidiyor.

 

 
Toplam blog
: 5
: 488
Kayıt tarihi
: 06.01.13
 
 

Lise mezunu, ev hanımıyım. Kitap okumak, açık havada gezmek (kar, yağmur, soğuk, sıcak fark etmez..