Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '10

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Cezayir Usulü Saksuka

Cezayir Usulü Saksuka
 

bol sebzeli yumurtali nefis bir yemek...


Arap mutfagini İranli bir arkadasim olan Feristeh`den az cok bilirim. Bol kuzu etli, bol baharatli, bol sebzeli yemek yaparlar ve ailece yenilen bir aksam yemegine cok önem verirler. Bu yemekde beni ceken bezelye ve yumurtanin birlikte kullanilmasi oldu. Tavsiye edilen baharatlarin hepsini kullanmadim, kullansaydim belki de farkli bir lezzet yakalayabilirdim. Yeniden denedigimde biraz daha cesur olmam gerek.

malzeme:

    600 g olgun domates
    3 sogan
    1 kirmizi etli biber
    2 yemek kasigi zeytinyagi
    Yarim cay kasigi Harissa (kullanmadim)
    Bicagin ucuyla safran, tarcin, kimyon
    300 g dondurulmus bezelye
    Tuz
    4 yumurta
    Bicagin ucuyla kirmizi toz biber

yapilisi:

    Domateslere carpi seklinde bir cizik atin ve kaynar suya atip cikarin. Kabuklarini soyup ince kiyin. Soganlari soyup biberle birlikte ince kiyin.
    Yagi tavada isitin, sogani ve biberi hafifce kavurun. Domatesleri ekleyip bes dakika pisirin. harissa, safran, kimyon, tarcin ve bezelye ekleyin. 150 ml su ve tuz ilave edip 20 dakika orta ateste pismeye birakin. Ocagin isisini düsürün.
    Sebzelerin arasinda dört göz acin. bu gözlere yumurtalari kirin. Biraz tuz ve toz biber serpip yumurtalar pisince servis edin.
 
Toplam blog
: 26
: 877
Kayıt tarihi
: 04.11.10
 
 

Berlin'de yaşıyorum, evliyim ve dört cocuk annesiyim. Yemek kitabi ve blog yazariyim. Bloglar..