Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '13

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
179
 

CHP, MHP ve yalınlık

CHP, MHP ve yalınlık
 

Atatürk'üm seni çok seviyorum:)


CHP ve MHP...

Türkiye’nin geleceğinin kurgulanmasında sorumlu gördüğüm iki faktör...

İyi çalışırsa bu faktörler işler haliyle iyiye gidecek.

İyi çalışmazsa... Orası kötü işte!

Bu iki parti önce kendileri tarih sahnesinden çekilecek.

Sonra kendileriyle birlikte ülke de derin değişime yönelecek!

Ve tabii bölünecek!

Ve tabii çok can yanacak!

Bu bitiş öyle can yakmadan asla olmayacak!

Bu iki siyasi partimiz...

Öncelikle misyonlarına sıkı sarılarak, onu iyi anlayarak...

Ve tabii... Derin düşünerek ve alabildiğine yalınlaşarak...

Çalışmalarına hız kazandırarak yola devam demeliler...

Bugünlerde iki partide de;

Derin düşünme yok!

Yalınlaşma, o da yok!

Böyle olunca geleceği okuyamıyorlar ve doğru planlayamıyorlar.

Bu bağlamda en görülür kusurları da AKP’nin dümen suyuna girmeleri...

Bundan kurtulmalılar...

Bu iki parti AKP’ye bakıp nelerinin yanlış nelerinin doğru olduğunu çok iyi anlayabilirler.

İktidara nasıl çalışılarak gelinebileceğini saptayabilirler.

Aslıda iktidara tırmanış, bilimin bir çalışma alanadır da...

Onlar bunu kabul etmiyorlar ama etmeliler derim...

Yalınlaşmaya gelince...

İnsanı karşıya güvenilir duruma getiren en iyi araç yalınlaşmadır.

Kafasında “bin bir tilki dolaşan” adam asla karşıya güven veremez!

Veremeyince de işi daha başta kaybeder.

Yalın adam kendisini değil, önce başkalarını düşünür.

Bu da zaten siyasetçide olmazsa olmaz durumdur!

Ve hiçbir yanlışında diretmez hemen doğrusuna geçer!

Onun derdi üzüm yemektir bağcıyı dövmek değil!

Şu gerçeği iyi görmek gerekir:

AKP dönüşümcü bir parti...

Bunu da “diyalektik işleyişi” iyi kullanarak gerçekleştiriyor!

*Zıtların birliğini ve çatışmasını iyi yönetiyor.

İstediği zıttı tutarak onu öne geçiriyor.

İslami tutumu öne çıkarma böyle bir şey işte...

*Nicelden nitele geçmeyi başardı.

Şimdi de nitelden nicele geçmeyi hızla sürdürüyor.

Yani İslamcıları tutarak onların sayıca da çoğalmalarını sağlayacak.

*Olumsuzlanmaların olumsuzlanmalarını sürdürüyor bunda da epey yol aldı.

Şöyle söyleyelim:

Atatürk de iyi bir “diyalektik işleyiş” kullanıcısıydı...

O da yukarıdaki “diyalektik işleyişi” kullanarak toplumu istediği yöne çekmişti.

Şimdi AKP onun çalışmalarını olumsuzlayarak eskiye dönüşümü sağlamaya çalışıyor.

CHP de MHP de modernlik ve çağdaşlıktan yanalar...

Burada onların elinde çok önemli bir koz var bilirlerse:

Diyalektik işleyiş aslında “emek-sermaye” çelişkisini kullanırsa geriye dönüş zor oluyor.

Oysa AKP “İslam-İslam dışılık” çelişkisini kullanıyor.

Bu çelişki şimdilerde yapay olarak çalışıyor olsa da yakın zamanda işlevini yitirecektir.

CHP ve MHP’ye düşen bu süreci hızlandırmak olmalıdır.

İnsanların gerçek çelişki olan “emek- sermaye” üzerinde yoğunlaşmalarını sağlamalılar.

CHP ve MHP’nin işleri daha kolay aslında olmazı oldurmaya çalışmayacaklar çünkü...

Suyu doğal mecrasına çevirecekler o kadar!

Bu yol, “ırk ayrımı” üzerine çalışan bir başka çelişkiyi de bitirecektir.

Böylece “Ayrılıkçı Kürtler” de “Suyu kesilen değirmene döneceklerdir”!

CHP ve MHP’ye derinlik ve yalınlık çalışmalarında başarılar diliyorum...

Saygılarımla...

Cemile Torun bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kısa sürede pek ümidim yok ama bu devranın da hep böyle gitmeyeceğini düşünüyorum. Saygıyla ellerinden öperim abi. KARDEŞİN...

S Zobu 
 21.02.2013 13:41
Cevap :
Çok teşekkürler kardeşim, ben de o iki güzel yanağından sevgiye öpüyorum:)  21.02.2013 14:51
 

Değerli Halil bey, Bu haklı seslenişiniz o kadar önemli ki, sağolun umarım yerine ulaşabilr. Çekişme olmayınca pekişme olmazmış, ama çok ileri gitti çekişmeler artık, pekiştirme ve tamir etme konusunda kim ne yapabiliyorsa elini çabuk tutmalı, saygılarımla teşekkür ediyorum.

Cemile Torun 
 15.02.2013 14:20
Cevap :
Ben de çok teşekkür ederim Cemile hanım.. Saygılarımla...  15.02.2013 22:22
 

Merhaba hemşerim, Keşke şu güzel düşüncelere kulak verseler. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 12.02.2013 13:53
Cevap :
Olacak ama mutlaka olacak hemşerim... biz istersek ki istiyoruz... selam ve sevgilerimle...  12.02.2013 19:31
 

CHP'den iyi-kötü umudum var da, bu Bahçeli'yle MHP'den hiç umudum yok... Baksanıza, hazret muhalif teşkilatları tasfiye etme derdinde... Yani küçülmeye çanak... Selâmlar...

İsmail Hakkı CENGİZ 
 12.02.2013 7:09
Cevap :
Dostum onlar böyle olmasaydı biz böyle olmazdık zaten:) Ben diyorum ki onlara rağmen!!! Bu güzel ülkemizi canlı tutalım! Zorla da olsa onları da bu işe sokalım! Saygılarımla:)  12.02.2013 12:12
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 923
Toplam yorum
: 4222
Toplam mesaj
: 118
Ort. okunma sayısı
: 203
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster