Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '16

 
Kategori
Oyunlar
 

Ciddi Oyun: Ölen kültürü yaşatma Bilgisayar oyunu

Ciddi Oyun: Ölen kültürü yaşatma Bilgisayar oyunu
 

google


Bunun neden daha önceden akıl edilmediğini hep merak ederdim. Yapmışlar. Ancak 2014’te.

Alaska’daki bir İnnuit kabilesinin kültürünü yaşatmak için, onun folkloründen 8 bölümlük bir oyun yaratmışlar.

Oyun, problem çözme olarak ilerliyormuş.

https://www.youtube.com/watch?v=zYFuNmMH0iQ

https://en.wikipedia.org/wiki/Never_Alone_(video_game)

İlk video oyununu, taa 1970’lerde, tümüyle raslantıyla, satılmak üzere ABD’den getirildiğinde gördüm.

Sonraki 40 yılda hiç oyun oynamadım. Bir oyun bakiresiyim yani.

Ancak, video / bilgisayar oyunları hep ilgimi çekti. Tarihini hep okuyagelirim.

Olanaklarını görüyordum, kullanılmadığını da görüyordum. Üzülüyordum.

40 yıl çok uzun bir süre. Teknoloji gelişimi için de, kültürel değişim için de. Eğitim de, 7 milyar kişiyi okula tıkmak değil.

Bu 40 yılda, Portal gibi, Catherine gibi, Never Alone gibi oyunların sayısı çok çok az oldu. On binlercede 5-10 tane belki.

Burada ciddi oyunu, hem Hollanda Sel Tasarımı 2015 için, hem de problem çözme veya gerçeklik simülasyonu (uçuş simülasyonu) gibi ciddi tasarımlar için kullandık.

Ölü dil Ubıhça’yı, yeniden canlandıracak bir bilgisayar oyunu olabilir örneğin.

Bu türden çıkışların, tüketicilerin değil, oyun üreticilerinin sorumluluğunda olduğunu düşünüyoruz. Hatta bu tür oyunların, Never Alone’daki gibi, kar amaçsız ve hatta bedava dağıtılan olmasını tasarlıyoruz ki bu oyunu kamu yararına bir kurum desteklemiş zaten.

Yani, Wikipedia’nın oyun alanı versiyonunu tasarlıyoruz ve öneriyoruz.

Nokta. Es. Bu konu kesinkes sürecek.

Dipnot:

Ayrıca, Youtube’un kamu spotu reklamları ve bu türden kar amaçsız oyunları, listelerinin epeyi başına taşımasını da öneriyoruz buradan. Bu oyunu, ‘2016 oyun fragmanı’ taramamın, 12. Sayfasında görebildim ki o da yandan yandan sıçradığım için (sağ taraftaki listeyi izledim, çünkü film fragmanlarında da, ilk 100 ticari ve para ödenmiş parçanın dışına, ancak öyle çıkabiliyorsunuz). Bu, ayıp ötesi bir dolaylı-engelleme.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..