Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '09

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Çiftçiliğimiz bitiyor

Çiftçiliğimiz bitiyor
 

Değerli Okurlar;

Farkındamısınız?
Çiftçiliğimiz ölüyor.
Artık her konuda eski tatlardan uzak olmaya başladık.

Memleketim Tokat'a (Almus) her yıl gittiğimde ilk işim tarladaki eş, dost, akrabalarımı ziyaret etmek olurdu.

Son 8 yıldır türlü sebeplerden dolayı gidemedim.

Bahçeden mis gibi domatesleri, salatalıkları, üzümleri vs.. koparır, yemeden önce koklardım.

İnsanlar Alanya'ya, Antalya'ya giderken, ben o güzelim havayı solumak için memleketime giderdim.

Sabahları mis gibi havayla ve horozların sesiyle uyanırdım. Tarlaya, bağa, bahçeye gidenleri izlerdim.

Akşamlarıda çobanlar tarafından otlatılıp bırakılan hayvanlarıtek başına kendi yerlerine giderken görür, keyif

alırdım.

Bu arada ülkemin her yeri cennet.

Sakın Tokat derken ayrıcalık yaptığım düşünülmesin.

Karadeniz, Trakya, Anadolu vs.. hepsi bizim memleketimiz. Benim verdiğim örnektir.

Aslımda Trabzon Akçaabattır.

Büyükşehirlerden uzak olmak bazen keyif verir insana.

Şimdi düşünüyorumda, acaba diyorum bunlar tarih mi olacak?

İnsanlar tembelliğe mi alışıyor? Yoksa hükümetlerin şimdiye kadarki politikasından mı bu hale geliyor.

Çünkü seracılık denen bir kolay iş çıktı.

Akşam ekiyorsun sabah çıkıyor.

Ne güzel değil mi?

Düne kadar biz üretirken dünya bizden alıyor, dünyayı doyuruyorduk.

Sonra ne olduysa Sam amcaya muhtaç olduk.

Siz yapmayın biz veririz.Siz uğraşmayın size ucuz veririz.

Şimdi bakıyorumda bize ait birşey kalmadı.Üzerimizdeki elbiseden, yiyeceklerimize kadar dışarıdan alır olduk.

Ne hazin değil mi?

Hazırcılık bizi ne hale getirdi.

Ucuz Çin mallarına kadar düştük.

Bence her konuda zekasından, sanayi ve çiftçiliğine kadar üretici, yenilikçi olmayan bir Ülke kaybetmeye, bitmeye mahkumdur.

Ne geldiyse başımıza, adam gibi politikacılar getirmediğimiz için geldi.

Boşuna dememişler.

Bir insanın fikri ney ise zikride o'dur.

Şimdi ise bakıyorum.

Hıristiyan, Ermeni, Atatürkçülük, İslamcılık gibi konular hergün defalarca temcit pilavı gibi

sadece yazmaktan ibaret.

Günlerimiz icraatsız, televole mantığıyla, İslamcı Atatürkçü kavgasıyla geçiyor.

Hepsi bu.

Bir arpa boyu yol almıyoruz.

Birbirimizle uğraşıyoruz.

Eğer önlem alınmazsa yarın çiftçilikte kalmayacak.

Atatürk ; ''Köylü Milletin efendisidir'' demişti.

Bu güzel sözle beraber çiftçiliğimiz tarih olacak anlaşılan.....

Sadece her gün laftan ibaret geçicek günlerimiz.

O'da karnımızı doyurmayacak.

Eskiden çekindiğim bu resimle ben ve benim gibiler eskden böyle tarlalarımız vardı diyeceğiz herhalde...

Sevgi ve saygılarımla.......

Ahmet İdiz....

Milliyet blogtaki yazdığım yazıları bu linkten görebilirsiniz

http://blog.milliyet.com.tr/ahmetrobin


Beni uzaklarda arama
Dostların buluştuğu yerdeyim

Ahmet İdiz..

 
Toplam blog
: 103
: 862
Kayıt tarihi
: 31.08.08
 
 

Adım Ahmet. İstanbulda ikamet ediyorum. Aktif konuşkan yazan paylaşan biriyim. 16.02.1969 Tokat doğu..