Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '16

 
Kategori
TV Programları
 

Çifte Saadet dizisinde çok eşlilik teşvik mi ediliyor.?

Çifte Saadet dizisinde çok eşlilik  teşvik mi ediliyor.?
 

 Dün pazardı. Haftasonlarında bir önceki hafta oynayan dizilerin tekrarları yayınlanıyor. Ben de havanın rüzgarlı olmasından dolayı evde kapalı olmamı televizyon izleyerek değerlendirmek istedim. Kanallar arasında zapping yaparken bir diziye rastladım. Bir önceki hafta başlamış bir komedi dizisi. Oyuncuları çok değer verdiğim isimlerdi. Dolunay Soysert, Fikret Kuşkan ve Şebnem Bozoklu.Merakla diziye takıldım.Sanırım ikinci bölümüydü.

 Dizi çok bildik bir öyküyü anlatıyor. Çocukluğumuzda Türk filmlerinde rastladığımız bir konu. Ayrıca aynı konuya Bulvar tiyatrolarında da çok rastlarsınız. Adamın karısı yolculukta kayboluyor ve yıllar sonra çıkageliyor. Bu geçen yıllarda adam karısın,dan ümidi kesip başka bir kadınla yaşamını birleştirmiş .Uzun yıllar hafızasını kaybedip evinden, eşinden çocuklarından uzak kalmış birinci hanım gelince curcuna başlıyor.

 Hakikaten komik bir olay ama bir o kadar da acı. Düşünsenize o üç kişinin içine düştüğü kaosu.

 Birinci hanım yuvasına kavuşmanın mutluluğunu yaşayamadan ,yerini alan bir başka kadınla mücadeleye başlıyor. İkinci hanım ise birden çıkagelen bu eski eşle nasıl baş edeceğini bilemiyor. Hele zavallı koca .Hani eskilerin deyimi ile aşağı tükürse sakal,yukarı tükürse bıyık.

 Diziyi seyredip gülerken birden aklıma senaristlerin neden bu modası geçmiş konuyu seçtikleri geldi.

 O kadar çok konu varken neden konu sıkıntısı çekiyor dizi senaristleri anlayamıyorum.

  Ben bunları düşünürken reklam arası oldu ve dizinin gelecek hafta yayınlanacak parçaları gösterildi. Bu parçalardan aklıma takılan Fikret kuşkan'ın canlandırdığı kocanın sözleri oldu. İki eşininin de tercih istediği koca 'Ben ikinizi de seviyorum. vazgeçmeyeceğim sizden 'deyip iki yüzüğü üst üste takıp olayı neticelendirdi.Sanırım kadınlar başının çaresine bakacak ve evde kıran kırana bir mücadele başlayacak önümüzdeki bölümlerde.

 Bu olay size çok saçma gelmedi mi. Daha önce bir çok dizi de aynı erkeği seven iki kadının mücadelesini izlemiştik. Hatta Kaderimin yazıldığı Gün adlı dizide iki hanım da aynı evde oturuyordu.

 Şimdi bu dzideki iki hanım aynı evde mı oturacak ve koca da iki eşli bir bey olarak bundan sonra ki yaşamına devam mı edecek. Hatta bu konuda komşulardan biri bu bölümde sinyali verdi. Ne güzel harem kurmuşsun diyerek.

 Belki bazı beylerin hoşuna gidiyordur birden fazla kadını idare etmek. Toplum yaşamımızda iki veya daha fazla hanımı alenen eş olarak  idare eden kişilere rastlıyoruz. 

 Ben Atatürk inkilapları ile kabul edilen Medeni Kanun çerçevesinde birden fazla kadınla evlenilemeyeceği ve çok eşliliğin kabul edilmediğini biliyorum.

 Acaba yanlış mı biliyorum. Yoksa ben görmeyeli Medeni Kanun yürürlükten kalktı mı?

 Bu tür diziler ve konular toplumda bazı şeyleri teşvik ettiği için çok zararlı bence.

 Sana ne diyenler olabilir. Adamın gücü varsa bakabileceği kadar eş alsın diyenler çıkabilir.

 Böyle kanunlara aykırı davranıp kafamıza göre takılırsak ne olacak sonra.

 Ben kanal yönetimlerinin ve dizi yapımcılarının bu konularda daha hassas davranmalarını rica edeceğim.

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..