Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '13

 
Kategori
Cinsel Sağlık
 

Cinsellik (1)

Cinsellik (1)
 

Size iki konuda yazarken son derece rahatsız oluyorum:

  1. Cinsellik
  2. Politika

Son derece politik bir insan olmama rağmen yazılarıma bakarsanız eğer, apolitikmişim gibi bir sonuç doğabilir ki aksine, son derece taraf bir bireyim!

Cinselliğe gelince, bu konuda bahsederken acayip geriliyorum ve kendimi ahlaksızmışım gibi hissediyorum(kısacası benim de cinsel problemlerim var) ve hep kafamdaki ses, sana ne diyor! Aslında Türkiye için bu mesele son derece mühim çünkü bizim bilinçaltımızı ve davranışlarımızı belirliyor. Yani Freud bu konuya eğilirken son derece haklı!

Bugün bir ilk yapıp Haydar hocayı falan gündeme getirmeden birinci ses olarak size sesleneceğim...

Cinsellik:

  1. Canlılarda cinsiyete bağlı özellikle-rin, olayların tümü.
  2. Çeşitli cinsel doyum yaşantıları-nın tümü

Bu bağlamda iki olgu öne çıkyor CİNSİYET ve CİNSEL DOYUM...

Cinsiyet:

“Cinsiyet kavramı, bir bireyin sahip olduğu fizyolojik, biyolojik ve genetik özellikleri olarak tanımlanabilir.” Bu tanıma ilave PSİKOLOJİK ÖZELLİKLER olmalıdır günümüz için düşündüğümüz de!

Cinsel Doyum:

“Cinsel doyumumuz, cinsel yaşamamızdan memnun olup olmadığımızı belirleyen öznel bir değerlendirmedir. Cinsel işlevlerimiz kadar, genel yaşam keyfimiz, kendimizle barışıklığımız, yaşadığımız ilişkinin özellikleri de cinsel doyum değerlendirmemizi etkiler. Öte yandan cinsel doyumumuz, cinsel istegimiz, uyarılma ve orgazm işlevlerimiz arasinda karşılıklı ilişkiler vardır.”

Buraya kadar bilimsel ve tanımsal açıdan cinselliği ortaya dökmek istedim. Farkındaysanız cümlelerin hiç biri bana ait değil ve herhangi bir yorum dahi içermiyor.

Cinsellik denince öncelikle cinsiyetten bahsetmek gerekiyor. Cinsiyetlerin cinsel doyuma ulaşmak için geliştirdiği davranış biçemi cinsellik oluyor bu durumda. Cinsel doyumun tanımına baktığımızda ise anlıyoruz ki illaha da karşı cins şart değil!

Farkındaysanız tanımlarda cinselliğin sosyal boyutu da otomatikman çıkıyor(bkz. Cinsel doyum)..

Bugün konuya böyle bir girizgah yapmak istiyorum. Yarın bu konunun bencesine başlıyoruz...

Saygılar,

ANIL...

 

 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..