Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Cips üretimi gerçekleri

Cips üretimi gerçekleri
 

Cips üretimi gerçekleri


Cips diye bir gerçek var hayatımızda, öncelikle bunu kabul edelim. Neden mi ? Çünkü siz sevmeseniz bile çocuğunuz sevebilir, ya da eşiniz , yakınlarınız. Bu durumda aslında ben sizin de sevdiğinizi düşünüyorum aslında ama hadi çaktırmayalım. Tamam tamam kabul edelim siz sevmiyorsunuz, ama saydığım bu yakın çevreniz cips tüketimini gerçekleştiriyorsa , bilmek isteyecekleriniz vardır eminim.

Öncelikle akıllara gelen ilk sorudan başlayalım. Cips paketleri neden olduğundan daha büyük gözüküyor?  Neden açınca içindeki az geliyor? Diyorsunuz. Bu aşamada , cips paketlerinin havası alınıyor ve içlerine azot gazı basılarak ağızları kapatılıyor. Paketlerin şiş görünmesinin sebebi bu. Peki bu işlem neden yapılıyor? Derseniz, bunun iki amacı var: Birincisi paket içinde mikroorganizma gelişiminin engellenmesi, ikincisi ise paketin içindeki cipslerin  paketin aldığı darbeye karşı korunması. O zaman tüm bu açıklamalardan sonra akıllara takılan diğer bir soruya gelelim. Peki özge azot gazı sağlığa zararlı değil mi? Bu yönde cips üretiminde yapılan araştırmalarda zararının olmadığı ve 24 – 48 saat içerisinde kendiliğinden ortadan kalktığı gözlenmiştir. Tüm bunları öğrendikten sonra aklınıza başka bir soru geldi değil mi ? “ Özge ben bir keresinde cips almıştım ve içinde küflü olanlar vardı. “ Bu kimsenin suçu değil. Ambalajın korunmamasının bir sonucu. Yani cips paketinin içinden küflü cips çıkıyorsa bilin ki ambalajı iyi korunmamış ve hava almış. E ben de bu yüzden diyorum bir şey satın alırken iyi kontrol edin delik deşik mi, tozlu mu, sönük mü ? Başkalarını suçlamak her zaman kolaydır çünkü, başkasını suçlamadan önce kendiniz yapmanız gerekenleri yapın. Diğer bir merak ettiğiniz şey üretimde kullanılan tuzlar ve yağlar.  Cips üretiminde kullanılan HOSO ve palm  yağları ülkemizde üretilmemektedir. Çocuk cipslerinde ise farklı bir ayçiçek yağı kullanılabiliyor.  Üretimde kullanılan bu yağların kontrolü ise kaliteyi korumak amacıyla analiz ediliyor. Tuz meselesinde ise uyulması gereken belirli bir tebliğ yok o yüzden uyulması gerekenler TSE  standartlarına göre belirlenir. Bu anlattıklarım patates ve mısır cipsi için geçerli. Aa bir de yıllar önce çıkan “ tarhana cips “ var. Ben bununla geçen aylarda raflarda karşılaştım. Belki siz de şuan ilk defa benden duyuyorsunuz. Onu da bir gün anlatırım size uzunca, söz.

Sonuca gelelim, size aktarabileceğim üretim aşaması budur. Dengeli olduğunuz sürece hiçbir şeyin size zarar verebileceğini düşünmüyorum. Yeter ki ayarını bilin. Diyetisyen arkadaşlarıma da sorun ama, sağlığınıza nasıl gelir? Çok kilo alır mısınız ?  bu açıdan da onlara danışmakta fayda var.

Not : “ Tarhana cips, bir sonraki yazıda sizlerle. “                                     Sağlıkla kalın!

                                                                                     Gıda Mühendisi – Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..