Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '06

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Çoban salatası, beyaz peynir ve ekmeğim

Çoban salatası, beyaz peynir ve ekmeğim
 

Dün akşam canım ekşi ekşi çoban salatası çekti. Bol limonlu, bol nar ekşili. Zeytinyağını da unutmamak gerekirdi tabii. Şöyle ekmeğimi bandırmalı salata suyuna, yanında bir parça peyniri atmalıydım ağzıma.

Değişik sosları ve birçok tadın birbirine karıştığı yemekleri yapıp yemeye başladığımdan bu yana, sade, yavan tadlar arar oldum. Dün akşam da öyle bir akşamdı. Damağımı, tad alma duyularımı zorlamayacak birşeyler yemek istiyordum. Basit, ağızda algılanması kolay, taze bir tad. Bunun üzerine çoban salatası sinyalleri verdi beynim.

Muhteşem oldu. Kendimi en son televizyonun karşısında, elimde kocaman bir kase peynirli çoban salatası, 2 kocaman dilim meşhur kara değirmen unundan yapılmış ekmeğim ve bir bardak buz gibi su ile hatırlıyorum. Aldığım keyif öyle büyüktü ki, ne iki kere ısrarla çalan telefonu umursamadım, ne de hala iş kıyafetleriyle oturuyor olmamı.

Domateslerin kabuklarını soydum ve irice parçalara böldüm. Aynı şeyi salatalıklara ve yemyeşil taze sivri biberlere de yaptım. Soğanı irice dilimledim. Zaten mevsiminde olduğumuz için meyvelerin hepsi lezzetli. Damla damla kullandığım, amatör işi üretilmiş, hakiki sızma, yemyeşil renkte, kokusu olan bir zeytinyağını seçtim ve bolca döktüm. Nar ekşisinde de elimi hiç kaçırmadım. Biraz da limon ve deniz tuzu kattım salatama. Üzerine beyaz peynirlerimi gelişi güzel doğradım, öyle küp falan değillerdi. Bir an önce yemek için acelem vardı, uğraşamazdım küp şekillerle. Bir yandan da ekmekleri kızarttım.

Çok büyük keyif aldım yerken, çok!

Kase boşaldığında kalan salata suyunu kaşıkladım. Ailemle yaşadığım zamanlarda, epi dopu dört kişi olmamıza rağmen salatanın suyu konusunda hep minik tartışmalar yaşanmıştır. Yalnız yaşamaya başladıktan sonra hiçbir zaman salatanın suyu o zamanlardaki gibi lezzetli gelmemiştir bana. Ama dün akşam durum başkaydı.

Malzemeleri iri doğranmış bu çoban salatasına, üzerindeki beyaz peynirden dolayı “yunan usulü” diyenler de varmış. Ne usulü olduğu beni dün akşam pek ilgilendirmedi açıkcası. Yaz akşamlarında, benim gibi hafif ve sade birşeyler yemek isteyenlere duyurulur.

Muhteşemdi!

 
Toplam blog
: 12
: 1618
Kayıt tarihi
: 11.08.06
 
 

Yazılacakların en zoru kendi hakkında yazılacak olanıdır. Halihazırda otomotiv sektöründe satış dep..