Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '15

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuğunuz engelleri aşıp özgürlüğe yelken açabilir mi?

Çocuğunuz engelleri aşıp özgürlüğe yelken açabilir mi?
 

ÇOCUĞUNUZ ENGELLERİ AŞIP ÖZGÜRLÜĞE YELKEN AÇABİLİR Mİ?


Gerçek manada ölçülü destek, sevgi ve ilgi engelli çocuğun kendi akranlarından geri kalmamasını sağlar
 
Biraz sonra sizlere yazarken çok etkilendiğim heyecanlandığım bir başarı hikâyesi anlatacağım. Evet başlıkta da yazıldığı gibi eğer anne babalar engelli çocuklarına doğru, sabırlı destek verirlerse hiç abartısız söylüyorum; engelli çocuklarından harikalar oluşturabilirler. Ortaya tüm insanlığa faydalı bir şaheser çıkarabilirler. Hikâyemizin başlığı; Sue Austin. Su altında özgürlüğü yeniden keşfeden kadın.Engellerin, engel olmadığını kanıtlayan kadın
 
Geçirdiği hastalık sebebiyle 18 yıldır tekerlekli sandalyede yaşayan Sue Austin, TED’in ( Teknoloji, eğlence ve tasarım alanında yeni fikirlerin yayılmasını sağlayan uluslararası girişim) desteğiyle, tekerlekli sandalyeyle Kızıldeniz’e dalış projesini gerçekleştirdi. (http://www.hurriyet.com.tr/sue-austin-den-tekerlekli-sandalyeyle-kizildeniz-de-dalis-26673924)
 
Sue Austin engeli ile ilgili duygu ve düşüncelerini şöyle anlatıyor;
 
Burada olmak, yolculuğum hakkında konuşmak, tekerlekli sandalyem hakkında konuşabilmek ve onun bana getirdiği özgürlük hakkında konuşabilmek muhteşem Sürekli ilerleyen bir hastalık neticesinde 16 yıl önce tekerlekli sandalye kullanmaya başladım. Bu durum benim dünyaya olan erişimimi tamamen değiştirdi. Tekerlekli sandalye kullanmaya başlamak, yeni muazzam bir özgürlüktü. Hayatımın sınırlandığını ve ellerimden kaydığını düşünürdüm. Devasa bir oyuncağa sahip olmuş gibiydim. Tekerleklerin "vınnnn" sesini duyar, rüzgarı yüzümde hissederdim. Sokağın dışına çıkmak bile başlı başına neşelendiriciydi. Bu yeni oyuncağımı ve özgürlüğümü bulmama rağmen, insanların bana davranışları tamamen değişmişti. İnsanlarla aramıza görünmez bir perde inmişti ve beni artık görmüyor gibi davranıyorlardı. Beni kendi varsayımlarıyla algılayıp, tekerlekli sandalyede onlar ne görmek istiyorsa öyle olmam gerektiği yönünde davranıyor gibiydiler. İnsanlara soruyordum: "Tekerlekli sandalye sana ne çağrıştırıyor?" Cevaplar genelde şöyleydi: "Sınırlama", "Korku", "Acıma", "Kısıtlanma". Anladım ki, bu cevapları içselleştirmiştim ve bu, esas beni ben yapan şeyi değiştirmişti. Bedenimin bir parçası bana yabancılaşmıştı. Artık kendimi, kendi gözlerimden değil, giderek artan bir şekilde başkalarının bana bakış açıları ve verdiği tepkilerin ışığında görüyordum. Sonuçta ise şunu öğrendim: "Kimliğimi yeniden oluşturmaya ve kendi hikayemi yaratmaya ihtiyacım vardı. Ve düşünüyorum, işte bu anda, bu insanların beni tekerlekli sandalye ile bunları yapabilirken gördüğü anda, artık tekerlekli sandalyeye ilişkin önceki yargıları kalmıyor veya daha önce oluşmuş tüm yargıları aşılıyor. Artık tamamen farklı bir bakış açısıyla düşünüyorlar. İşte o bütünüyle yeni düşünce anının, belki diğer insanların hayatlarının geri kalanına da yayılacak bir özgürlük alanı açtığını düşünüyorum. Benim için bu, diğer insanların farklılıkların değerini, getirdiği eğlenceyi, görmelerini sağlamak, insanların, fiziksel kayıplarına ve sınırlamalarına odaklanmak yerine, dünyayı yepyeni heyecanlandırıcı bakış açılarıyla keşfetmenin getirdiği gücü ve neşeyi göreceğimiz anlamına geliyor Benim için tekerlekli sandalye dönüşümün bir aracı. Hatta artık tekerlekli sandalyeye ben "PORTAL" diyorum çünkü tekerlekli sandalye beni yepyeni bir varoluşa, yepyeni alanlara, yepyeni bir bilince taşıyor. Diğer bir nokta da, kimsenin daha önce sualtı tekerlekli sandalyeyi duymamış veya görmemiş olması, yepyeni bakış açıları, varoluşlar, bilişler yaratıyor. Artık hepinizin aklında bu kavram var. Siz de artık bu sanatsal işlerin bir parçasısınız. (https://www.ted.com/talks/sue_austin_deep_sea_diving_in_a_wheelchair/transcript?language=tr#t-473648)
 
Sue Austin'in, konuşmasının her cümlesi muhteşem. Sue Austin'i yetiştiren anne ve babasıyla tanışıp ‘Ne kadar pozitif, yetenekli bir evlat yetiştirmişsiniz’ diye tebrik etmek isterdim onları. Aileler şunu bilmeliler; her çocuğun dünyaya sunabileceği bir yeteneği mutlaka vardır. Bunu aileler fark etmeli, keşfetmeli. Yetenek engel tanımaz. Engelli çocuğunuzdan bir eser oluşturun ve insanlığa ibretli katkı sağlayın. Evet…Sue Austin gibi engelli çocuğunuz da engelleri aşıp özgürlüğe, başarıya yelken açabilir. Neden olmasın?
 
Engelli çocukları olan anne babalara başarı formülü
 
- Yaratılanı yaratandan ötürü sevme
 
- Yaratılanın yaratıcısına teslimiyeti
 
- Ruhun nefse hakim oluşu
 
- Şeytanın devre dışı kalışı
 
İşte imanın zirve noktası
 
Toplam blog
: 358
: 662
Kayıt tarihi
: 22.12.12
 
 

4 Aralık 1982'de Kütahya'nın Tavşanlı ilçesinde doğdu.Tavşanlı Fevzi paşa ilköğretim okulu,İmam h..