Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '07

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Çocuk aşıları

İs nedeniyle, bizim kasabaya gelen çok şirin bir Türk ailesi. Bebekleri Iris , henüz dört aylık. Anne kendi düzenini ve çocuk doktorunu Türkiye de bıraktığı için endişeli. Irisin aşılarını alabileceği klinik arıyoruz. Mesleğimden dolayı kliniği bulmam zor olmadı.

Bekleme salonunda sohbet ederken bana" Umarim bu kez Iris'imin kolu sismez" dediginde gercekten sasirdim. Anladigim kadariyla , onceki cocuk asilari koldan verilmis. Bu kadar yillik hemsirelik hayatimda , bir yasindan kucuk bebeklere koldan asi verdigimi hatirlamiyorum. Ona bu asinin bacaktan verilecegini soyledigimde epey sasirdi.

Bebeklik doneminde ki en buyuk kas grubu bacaktatir.Kolda ki kas ( Deltoid) henuz yeterince bu asilari kaldirabilecek gucte degildir. Nihayetinde bebegimizin butun asilari bacaktan verildi. Bir saglikci olarak turk anneleri bu konuda uyarmak istedim. Lutfen doktorunuzla bu konuyu konusup, gereksiz sisme ve hatta asidan yeterli sekilde yararlanamama riskini engelleyiniz.

Esen Kalin.

 
Toplam blog
: 2
: 410
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Ben daha çok okurum. Yazmak benim için yeni. Sonuçta, bir açıdan hayat hep yenilik peşinde koşmakla ..