Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '10

 
Kategori
Eğitim
 

Çocuk dayanışması

Siz hiç alışveriş yaptığınız mahallenin bakkalının borçlarıyla ilgilenip, bakkalın, o borçları nasıl ödeyeceğini dert edindiniz mi? “Mahalle bakkalı mı kaldı mahallede. ” sözlerinizi duyar gibiyim. Haklısınız. Büyük alışveriş merkezlerinin çoğalmasıyla, ”Mahalle Bakkallığı”nın bittiğini biliyorum. Evet, ”Mahalle Bakkallığı” bitti. Ama yetişkinlerin reel dünyasında bitti “Mahalle Bakkallığı” .Çocuklar için halen güncelliğini koruyor. Çocukların dünyasında yaşıyor “Mahalle Bakkallığı” Nasıl mı? Bakın anlatayım.

İki arkadaş, okula giderken her gün alışveriş yaptıkları bakkala uğrarlar. Sınırlı harçlıklarıyla, okul kantininden pahalı alacaklarını düşündükleri yiyecekleri alıp okula gideceklerdir. Bakkalın kapısından içeri girdiklerinde, bakkalla birinin tartıştığını görürler. Yabancı kişinin, sevdikleri “Bakkal Amca”ya hakaret ettiğini, borcunu hemen ödemesi gerektiğini küfürle karışık duyarlar ve “Bakkal Amca”larının” duygusallaşıp ağladığına tanık olurlar. O an, öğrencilerden biri “Bakkal Amca” larını nasıl kurtaracakları ile ilgili bir fikir ileri sürer. Tartışırlar. Düşüncelerini başka arkadaşlarına açarlar. Bir yardım kampanyası açacaklar ve “Bakkal Amca” larının borçlarını ödeyeceklerdir. Düşüncelerini hemen oracıkta yaşama geçirmeye karar verirler. Ders zili çalmıştır. Müzik öğretmeninin boş bulunmasından da yararlanarak, izin alıp, yardım toplayacakları yardım kutusunu da yanlarına alıp, sınıfları dolaşmaya başlarlar. Kızacağı düşünülen öğretmenlerin sınıflarına girmezler. Kimi öğretmenler yaptıkları davranışı uygun bulup , dayanışma duyguları için onları kutlar. Kimi öğretmenleri kızarak sınıftan kovar. Bir süre yardım topladıktan sonra sınıfa dönerler. Teneffüste , bir arkadaşlarının harçlığı olmadığını söyleyip, yardım yapmaktan kaçınıp, üstüne de dondurma yediğini görünce O’na kızarlar, neden yardım yapmayıpta dondurma yediği için. Tartışmalar artıp, yardım kampanyası okulda duyulunca olaya el konulur. Yardımın neden toplandığı önce açıklanmaz öğrencilerce. “Bakkal Amca” için açılan yardım kampanyası sona ermiştir.

Toplanan paralar uygun bir şekilde sınıf hesabına aktarılır. “Bakkal Amca” ile de konuşulur. Haberi yoktur “Bakkal Amca” nın bu dayanışma kampanyasından. Olay , rehber öğretmen ve sınıf öğretmenince araştırılıp , bu işin dayanışma amacıyla yapıldığı anlaşılınca , konu yasal olmayan yönleri dikkate alınarak öğrenci ve velilerle konuşulur. Öğrenciler şaşkındır. Sorgulanma sırası öğretmendedir. “Öğretmenim, siz her zaman ihtiyacı olanlarla yardımlaşma ve dayanışma içinde olunmalıdır” demiyor muydunuz? “Öğretmenim, siz her zaman sadece kendinizi düşünmeyin, çevrenizle ve çevrenizdeki insanlarla ve onların sorunlarıyla ilgilenin” demiyor muydunuz? Haklısınız çocuklar. Yardımlaşmanın, dayanışmanın ve çevrenizde yaşayanların sorunlarıyla ilgilenmenin gerekliliğini bizler size öğrettik ama kendimiz bu davranışları kendi yaşamımızda uyguluyor muyuz? Güzel bir davranış örneği verdiniz hepimize. Yaptığımız iş yasal mı? değil mi? Diye sormadan, sorgulamadan, çocuk yüreğinizle örnek oldunuz kararmış yüreklere. İnsanoğlu belki de, iyiyi , güzeli ararken , çocuk duyarlılığına ve masumiyetine sahip olmalı diye de düşünmeden edemiyor insan.

Varolun çocuklar! Sizler ve sizin gibi düşünen , içindeki çocuğu öldürmeyen kuşaklara ne kadar ihtiyacımız olduğunu gösterdiniz bize. 01Haziran2010 Abdullah DAMAR

 
Toplam blog
: 223
: 700
Kayıt tarihi
: 04.01.08
 
 

Gaziantep' te öğretmen olarak görev yapmaktayım. Son olarak Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ..