Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '12

 
Kategori
Güncel
 

Çocuklarımıza sahip çıkalım

Çocuklarımıza sahip çıkalım
 

uyuşturucu


Soğuk bir kış günü, Ankara Çankaya’da bir otobüs durağında otobüs bekliyorum. Durak çok kalabalık, bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyor. 12–13 yaşlarında bir ortaokul öğrencisi. Kitaplarını sıkı sıkıya tutmuş, dudaklarında kırmızı boya, örgülü saçlarını açmış. Kolej formasının gri etekliğini kıvırarak iyice kısaltmış, ayaklarında beyaz soket çoraplar, siyah pabuçlar var. Yağmurun altında titriyor. Bir taksi çağırıp Kızılay’daki metroya gideceğimi arzu ederse gelmesini söyledim. Sevinçle kabul etti. Taksiye bindik, merakımı yenemedim ve soruları peş peşe sıraladım: “öğrenci misin, nerede okuyorsun kaçıncı sınıftasın, okulda ruj sürmeniz serbest mi, bu kadar kısa etek giymenize müsaade ediyorlar mı?” Gibi sualler. Yakında bir kolejin, 2 nci sınıf öğrencisi olduğunu, çok kısa eteğin, rujun yasak olduğunu, saçlarının örgülü olması gerektiğini Söyledi. Arkadaşları bu şekilde yaptıkları için o da özendiğini belirtti. Kızılay’da taksiden indik metroya doğru yürüdük, o da benimle birlikte yürüdü metroya binip evine gideceğini belirtti. Birlikte metro merdivenlerinden inince girişte kalabalığın arasında, yere bağdaş kurmuş 2 erkek öğrenci gördük. Okul forması olan ceketlerini dizlerinin üstüne sermişler, ellerinde gitar çalıyorlar, gelen geçen ceketlerin üstüne para atıyorlar. “a bunlarda modern dilenci galiba” dedim. Kız: “yok efendim onlar bizim sınıftalar, derslerden kaçıp gelip burada para toplayıp uyuşturucu alıyorlar” dedi Şaşırdım ve: “Sen nereden biliyorsun” diyince “biliyoruz kendileri de söylüyorlar “ diye cevapladı.

Çok üzüldüm, kahroldum. Kendi dönemimde öğretmenlik yaptığım yıllara gittim. O dönemde öğrencilerimiz daha duyarlı, daha saygılıydı. Tabii ki istisnalar hariç.  Gerçi bazı olaylar oluyordu ama çok cüzi idi ve bu kadar aleni, pervasızca değildi. Okul öğretim kurumu olduğu kadar eğitim kurumudur. Sayın Okul yöneticileri, Sevgili meslektaşlarım, Sayın veliler! Lütfen öğrencilerimize sahip çıkalım, onları kırmadan, yıldırmadan, korkutmadan, arkadaşça davranarak izleyelim, takip edelim, sorunlarını çözelim. Öğretmenler, veliler öğrencilerin şekillenmesinde en büyük etkendirler. Okul Yönetimi, öğretmen ve veliler, sürekli iletişim ve iş birliği içinde olmak mecburiyetindedirler.

Mükemmel, örnek gençler yetiştirmek dileği ile selam ve saygılar.

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..