Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '07

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Çöp poşetini parçalamaya çalışan kedi beni görünce korktu

Çöp poşetini parçalamaya çalışan kedi beni görünce korktu
 

Orhan Veli “Kuyruklu Şiir”de ne güzel ifade etmiş:
(...)
Sen ciğercinin kedisi, ben sokak kedisi;
Senin yiyeceğin kalaylı kapta;
Benimki aslan ağzında;
(...)

Akşam karanlığında kaldırımlarda henüz toplanmamış çöp poşetlerinin yanından yürürken, her poşet yığının üzerinde bir kedi, gözüne kestirdiği poşeti parçalamaya çalışıyordu. Yanlarından geçerken kedilerin hepsi korktu. Kimisi sessizliğe ve hareketsizliğe bürünüp saklandığını düşündü, kimisi poşeti bırakıp biraz uzağa gitti, az sonra dönmek üzere.

Onlar sokak kedileri ve çöplerin kendilerinin olduğunu bilmiyorlar, onları parçaladığında bir kabahat işlediklerini sanıp korkuyorlardı.

Sokaklarda kedilere yiyecek verenleri görüyorum. Seviniyorum hem kediler adına hem de onlar adına. Doksanlarda bir arkadaşım annesini anlatmıştı. Annesi bir bankada çalışıyormuş. Sabahları bankanın servisiyle işe gittiğinde çalıştığı şubede değil, yürüyüş mesafesindeki başka bir şubede inip işyerine yürürmüş ve yol boyundaki kedilere akşam pişirdiği ciğeri dağıtırmış. Kediler sabahları o yardımsever kadının yolunu beklermiş. Evdeki kedisini anlatırdı, kısırlaştırıldıktan sonra obez bir kedi olmuş. Bir gün çok üzgün okula gelmişti, kedisi sekizinci kattan düşmüş ve ne yazık ki, dört ayak üzerine düşememiş. O kilosunun farkında olmadığı için hala balkon demirlerinin dışında yürürmüş ama o gün dengesini yitirmiş ve düşünce hemen ölmüş.

Çöp poşeti olarak çoğunlukla alışveriş poşetleri kullanılıyor. Hipermarketler çöp poşeti niyetiyle çok alınmasın diye poşetlerin altında küçük delikler yaptırıyorlar. Bu poşetler çöp poşetlerine göre daha dayanıksız olduğu için kediler yiyeceğe daha kolay ulaşıyorlar. Bu akşamki yürüyüşümde kedileri çöp poşetlerini yanında görünce bir kedi dostu olmadığımı düşümdüm. Çöpleri sağlam poşete koyarak onların yiyeceğe ulaşmasına engel oluyorum. Gerçi çöplerden katı atık toplayanlar poşetleri yeteri kadar dağıtıyorlar.

Sokak kedileri şehir yaşamının ayrılmaz parçaları. Kediyi eve alamıyorsak sokakta sahiplenelim. Kedileri sevmekle başlar her güzel şey.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..