Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '19

 
Kategori
Bayramlar
 

Cumhuriyet Demokratik Olmalı

Bugün
Türkiye Cumhuriyetinin 96. Kuruluş günü
Öncelikle
Sonsuz şükranlarımı sunuyorum Atatürk’ümüze
Sen olmasaydın sevgili Atatürk’üm
Biz o günlerin hengâmesinde
Cumhuriyet mumhuriyet düşünmezdik
Aklımıza bile gelmezdi halk olarak bizim
Bu bakımdan
Sana ne kadar teşekkür etsem azdır bana
Şükranlarım
Şükranlarım
Şükranlarım tükenmez sevgili Atam sana
Şükranlarım sana
Tanrıdan sonsuz rahmetler dilerim sana
Gelelim bugüne
Cumhuriyet tanım olarak
Halkın kendi kendisini yönetmesidir
Yani
Halk yönetim biçimidir cumhuriyet
Halk
Kendini yönetecek yöneticileri
Özgür ve serbest seçimle seçer
Sonra da canlarım
Onun çalışmalarını gözetler durur
Halkın yararına olmayan çalışmaları
Demokratik yolla hayır diyerek engeller
Yöneten
Halk yönetiminde halkın vekilidir
Onun yap dediklerini yapar
Yapma dediklerini de yapmaz
Bu alı konuluş ya da geri dönüş
Tamamen dönüt düzeltme demektir
Alınan karar düşünüleni vermezse
O uygulama dönüt verir olmadı bu iş der
Yöneten de o zaman düzeltme yapar
Bakar dönüt gelmiyor işe devam eder
Bu dönüt ve düzeltme açık sistemde olur
Açık sistem de Tam Demokratik yapıdır
İşte ben onun için durmadan
Tam Demokratik Cumhuriyet aşamasına geçelim
Deyip duruyorum
Tam Demokratik yapıya ulaşamayan Cumhuriyet
Halka mutluluk vermez
Halk yaşama güdüsünü yaşayamaz
Halk sevilme güdüsünü yaşayamaz
Halk güvenlik güdüsünü yaşayamaz
Halk bir statükoya sahiplik güdüsünü yaşayamaz
Halk kendini ifade etme güdüsünü yaşayamaz
Bunlar temel gereksinimlerdir
Her insan bunlara gereksinim duyar
Olursa sevinir mutlu olur
Olmazsa üzülür mutsuz olur
Onun için işte cumhuriyet
Tam Demokratik Cumhuriyete geçmelidir
Bu geçiş aslında evrimleşmedir canlarım
Bu evrimleşme gerçekleşmedikçe
Cumhuriyetten söz edip durmanın bir anlamı olmaz
Bugün olduğu gibi işte
Sözlerimin sonunu şöyle bağlıyorum
Yaşasın
Tam Demokratik Türkiye Cumhuriyeti
Yaşasın
Yaşasın
Yaşasın be
Gelin her şeyden önce buna uğraşalım
Tam Demokratik Türkiye Cumhuriyeti için savaşım verelim


Yüzünüz hep güleç olsun canlarım
 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..