Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '11

 
Kategori
Siyaset
 

Cumhuriyetler, halk adına halkının boğazlandığı yönetim şekilleri değildir. (2)

Cumhuriyetler, halk adına halkının boğazlandığı yönetim şekilleri değildir. (2)
 

Manşet; "Kemalist Türkiye'den Faşist İtalya'ya selam"


Özetle; Cumhuriyetimizi, “kan ve irfanla” kurmadık. Cumhuriyetlerin, ülkelerin kalkınmaları ile doğrudan bir ilgileri yoktur. Demokrasi yoksa cumhuriyetler saltanattır. İngiltere, Fransa ve Rusya’da, Cumhuriyet halkın direnişi, bizde kaldırılan parmaklarla kurulmuştur.  İlginçtir, İngiltere direnişle  cumhuriyeti kurar, ancak kısa sürede kralı ülkeye tekrar geri çağırır. İngilizlerin yaşadıklarının özetiyle devam ediyoruz.

“İngiltere’de 1642 ile 1651 yılları arasında Cumhuriyetçiler ve Kraliyet yanlıları arasındaki politik görüş anlaşmazlıkları dozunu artırır ve fiziksel çatışmalara dönüşür ve...

-İç savaş 1648’de Devrimle sonuçlanınca önce Kral I. Charles idam edilir, arkasından da 1649’da kraliyet lağvedilir.

-İç savaşı bastıran General Oliver Cromwell önce parlamentonun başkanı, sonra da diktatör olur.

-1658'de Cromwell'in ölümünden sonra oğlu Richard yerini dolduramaz, 1659'da sürgüne gönderilir.

-1660 yılında  kraliyet yeniden kurulur ve sürgündeki kral II. Charles, ülkeye davet edilir.

*     *     *

İngilizler siyaset ve tüccar yönleri güçlü milletlerdendir. 1215 yılında, “Magna Carta” ile, -Büyük özgürlükler sözleşmesi-  günümüz hukuk sistemlerinin temelini oluşturan;  “Özgür hiç kimse kendi benzerleri tarafından ülke kanunlarına göre yasal bir şekilde muhakeme edilip hüküm giymeden tutuklanmayacak, hapsedilmeyecek, mal ve mülkünden yoksun bırakılmayacak, kanun dışı ilan edilmeyecek, sürgün edilmeyecek veya hangi şekilde olursa olsun zarara uğratılmayacaktır” anlayışını getirmişlerdir.

1215 yılında imzalanmış olan Magna Carta, Günümüzdeki anayasal düzene ulaşana kadar yaşanılan tarihi sürecin en önemli basamaklarından birisidir. Sözleşme ile amaçlanan, Kralın bazı yetkilerinden feragat etmesi, kanunlara uygun davranması ve hukukun kralın arzu ve isteklerinden daha üstün olduğunu kabul etmesini zorunlu kılınmasıdır.

İngilizler, verdiği iç huzursuzluklar nedeniyle Cumhuriyet Yönetimini sadece birkaç yıl denemiş ve sonunda kendi bünye ve ihtiyaçlarına uygun bir yönetim şeklini hayata geçirmişlerdir.

(Kazım Karabekir Paşa’nın günlüklerindeki ifadesine göre, "Kurtuluş Savaşımızın arifesinde İngilizler bize, “Cumhuriyet” yönetimi kurmamızı önermişlerdir.” Paşa'nın herhalde o an aklına gelmemiştir. "İyi ise siz neden uygulamıyorsunuz, uygun değilse bize neden öneriyorsunuz?"

İngilizlerden anlaşılan,  Monarşi, kendi kültür ve yaşam değerlerine en uygun  yönetim şeklidir.

Haklarını teslim etmek gerekir.  İngilizler dünyada en fazla okuyan milletlerdendir.

*       *     *

Aşağıda ilk yazıda sorduklarımızın cevapları verilerek, cumhuriyet ve ülke kalkınması arasında bir ilgilinin bulunmadığı açıklanmaktadır.

Soru, Hangi yönetim şekillerinde devlet ve halk zengindir?

-Amerika , Yönetim Başkanlıktır. Devlet ve Halk zengindir.

-Almanya, Yönetim  Parlamenter Cumhuriyet.  Devlet ve Halk zengindir.

-Fransa,  Yönetim Cumhuriyet- Yarı Başkanlık.  Devlet ve Halk zengindir

İsveç , Yönetim Parlamenter demokrasi -Anayasal monarşi. Devlet ve Halk zengindir

Norveç,  Yönetim,  Parlamenter demokrasi -Anayasal monarşi. Devlet ve Halk zengindir.

Japonya,  Yönetim Parlamenter demokrasi- Anayasal monarşi. Devlet ve Halk zengindir.

 İngiltere, Yönetim Monarşi-Krallık- Devlet ve Halk zengindir.

Çin, Yönetim Cumhuriyet, Kimi şehirlerde ana caddeler Paris, Şanzelize! Arka sokaklar Somali.

Rusya, Yönetim Cumhuriyet,  Aya ayak basacak (askeri) teknoloji,  ancak  yoksul bir halk…

Ve Türkiye, Yönetim Cumhuriyet.  Devlet ve halk…..

*     *     *

Norveç,  Avrupa’nın yüksek gelir üretiminde ilk sıradadır.  Tepede Kral vardır.

Japonya,  Dünyanın nakit zenginidir. Tepede İmparator vardır.

İngiltere, Dünyanın birinci sınıf petrol tüccarıdır. Tepede Kraliçe vardır.

*      *     *

Somali fakir ülkelerdendir.  Yönetim biçimi, (şeklen) cumhuriyet….

Uganda fakir ülkelerdendir.  Yönetim biçimi,  (şeklen) cumhuriyet….

Suriye fakir ülkelerdendir.  Yönetim biçimi, (şeklen) cumhuriyet,

Rusya kalkın-a-mamaktadır. Yönetim biçimi, (şeklen) cumhuriyet,

Çin kalkınır gibi görünmekle birlikte halk çok açık olarak sömürülmektedir. Yönetim biçimi, (şeklen) Cumhuriyet.

*      *     *

Almanya 2. Dünya savaşında yakıldı, yıkıldı ancak, çok kısa süre içerisinde kendisini eskisinden daha güçlü olarak toparladı.

Çünkü, Almanya’da, devlet-halk karakter uyuşması ile donanımlı bir halk vardır.

Japonya, 2. Dünya savaşında yakıldı, yıkıldı. Ancak, onlarda kısa sürede, eskisinden daha güçlü olarak toparlandı. Orada da,devlet-halk karakter uyuşması ve  donanımlı bir halk vardı.

*     *     *

Devlet en basit tanımı ile bir at arabasıdır.

Halklar da arabayı ileriye taşıyan atlar….

“Atı zorla suya götürürsünüz, ancak ona zorla su içirtemezsiniz.”

Devam edecek…

Cumhuriyetin ilk yıllarında verilen dış yatırım izinleri, özelleştirme ve devletleştirmeler, eğitim ve sanayileşme hareketlerimiz açıklanacaktır.

Ancak, parlatılmış ve cilalanmış olarak değil…

Belki de birçoğumuzun ilk kez duyacağı çarpıcı -üzücü- rakamlarla….

www.canmehmet.com

Not; Yorum yazmak isteyenler, yazılan yorum ve cevaplarının daha hızlı yayınlanması için, aynı yazının bulunduğu www.canmehmet.com  web adresindeki yorum seçeneğini kullanabilirler.

Resim; meydansozluk.com'dan alıntıdır.

 
Toplam blog
: 1117
: 1768
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

Ticari ilimler akademisindeki öğrenciliğim sırasında, bir kamu iktisâdi kuruluşunda başladığım ça..