Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '17

 
Kategori
Deneme
 

Daha önce söylenmiş ama gereği yapılmamış bir şey ilk kez söyleniyor demektir

Daha önce söylenmiş ama gereği yapılmamış bir şey ilk kez söyleniyor demektir
 

Çok ciddi şekilde mağdur olduğum bir konu… Malum, bazı yazarlarımız tahsil/kariyer/birikim yönünden benden yukarıdalar. Saygılı çocuk olmam hesabıyla aradaki bu farkı korumaya çalışıyorum; hiçbirine ben senden daha fazla biliyorum demedim.

Lakin yazarlarımızdan bazıları ben onların krallıklarını zaten kabul ettiğim halde kırbaçlarını şakırdatmayı sürdürüyorlar.

İşte örneğin bu konu… Bir şey yazıyor sonra da bunu ilk defa ben söylemiş gibi davranıyorum. Ooooo! Sokrat söyledi! Volter’de yazıyor! Sen de kimsin! Bu konu biliniyor zaten, sen cahil kalmışsın filan…

Örneğin, “Miras bırakan öldüğü zaman değil de çocuklarının işine yarayacağı zaman bıraksın. Adam 90 yaşında ölünce zaten oğlu kızı da 70’inde oluyor, hayrını gör” dedik.

Doğru ya da yanlış bu görüş bana ait. Bunu şimdi Sokrat mı söyledi? Ne zaman söylenmiş? Kim söylemiş ki olabilir birinin söylemesi önemli değil, bugüne kadar bir uygulama olmuş mu? Yok. O halde ilk ben söylüyorum demektir.

Yüzlerce fikir, uygulama yazılarımızda yer alıyor… Hemen atılıyorlar, “Bunlar zaten şimdi de var” Nerede peki?

Fikir değil fikrin uygulamaya geçmesi önemli… Benim fikirlerimi de başkaları alıp uyguluyor… Ülkemde bir işin hizmetin yapılmış olması bana yeter; düşünce benim olsun, onuru yapanın olsun!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..