Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

Dalan'ın yetimleri

Dalan'ın yetimleri
 

Milliyet.com.tr.den alınmıştır.


Milliyet internet sitesinde okuduğuma göre Sayın Dalan burs verdiği öğrencilerin listesinin de gözaltına(!) alınmasına hayli bozulmuş. Açıklamasında diyor ki:

"Lise ve Üniversite öğrencileri dahil 7 bin kişiye burs verdim. Burs verdiğim kişiler arasında devletin yeteri kadar maaş veremediği memurlar, öğretim görevlileri, subay çocukları, emniyet teşkilatında görev yapanların çocukları, yargı mensupları ve yetim çocuklar da var. Babası hapse konulmuş çocuklar da var..."

Benim cidden merak ettiğim "Ne babası hapse konulmuş çocuk, ne de yeterli maaş alamayan memur çocuğu " asıl üzerinde durulması gerekenler "Öğretim görevlileri, yargı mensubu, subay, emniyet teşkilatında çalışanların çocukları". Bu mesleklerde olanların pozisyonları nedir? Normal vatandaşın çocuğu burs bulamaz veya bulgur pilavına talim ederken üst düzey bürokratların çocukları ne alemdeler? Gerçekten bilmek istiyorum.

İnandığım kadarıyla Türkiye'mizde burs ve yardım işlerinde büyük dolaplar dönüyor. Bazı çocuklarımız burs için kırk kapıyı aşındırıp bir lokma ekmeği zor temin ederken bazı şanslı çocuklarımız da üç- beş yerden burs alıp eğlence mekanlarının müdavimi oluyorlar.

Bilhassa kamu kaynakları kullanılarak verilen burslar (Belediyelerin verdiği vs...)iyi araştırılmalı, burs hak edene verilmelidir. CHP'nin bursların tek elde toplanması amacıyla Belediyelerin verdiği bursları iptal ettirmesi bu yolda atılan önemli bir adım olmuştur.

Yapılacak en iyi düzenleme bursların ve yardımların tek elde toplanarak devlet eliyle dağıtılması, öğrencilerin ve muhtaç vatandaşların kişi ve kurumlar tarafından minnet altında bırakılmamasıdır. Böylece çok şikayet edilen "Çocuklarımıza el atıyorlar, at gözlüğü takıyorlar, seçim yatırımı yapılıyor" sızlanmalarının önüne geçilebilecektir.

 
Toplam blog
: 39
: 530
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

İlahiyat Fakültesi mezunu emekli İmam-Hatibim. Emekli olunca yazarlık uğraşına ağırlık verdim. İlk k..