Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '13

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Dargınlıkları düzeltmek ve tartışmaların şiddetini azaltmak

Dargınlıkları düzeltmek ve tartışmaların şiddetini azaltmak
 

Bir kavga çözülmeye çalışırken hesaba katılması gereken üç nokta vardır: Kavgayı başlayan kişi bitirmelidir; Hatalı olan kişi kavgayı bitirmelidir; Kavgayı başlatan kişi ve hatalı olan kişi aynı değilse kavga bitmez.

Burada Çift Terapisti Dr.Gottman’ın sözlerinden bir alıntı yapmak istiyorum:

“Anlaşmazlıklarınız ne kadar olumsuz olursa olsun yine de parlak bir geleceğiniz olabilir. İşin sırrı doğru bir şekilde zararı kontrol etmeyi öğrenmektedir. Partnerinizin tartışmalarda daha uzlaşmacı olduğunu fark edebilirsiniz – neyi dinleyeceğinizi bildiğiniz zaman!”

Doğal olarak hepimiz tartışmalar kontrolden çıkıp olumsuz bir hal aldığı zaman ilişkiyi düzeltmek için çaba harcarız ve durumu düzeltmeye çalışırız. Bazen durumu ne kadar düzeltmek istesek de, kavganın veya tartışmanın izlerini ne kadar silmek istesek de bu girişimlerimiz başarısız olur.

Durumu düzeltme, onarma için bilimsel çalışmalar ile kanıtlanmış bazı yapıcı adımlar vardır.

İşte size mesajınızı ulaştırabilmeniz için birkaç örnek. Eğer bunları dile getirirken garip hissederseniz, rahat hissettiğiniz bir şekilde de kullanabilirsiniz.

Hissediyorum…

"Korkuyorum"

"Lütfen bunu daha kibarca söyle"

"Bana hakaret ediyormuşsun gibi hissettim"

"Şu anda beni anlıyormuşsun gibi hissetmiyorum"

Sakinleşmeliyim…

"Şu anda bu durumun daha sakin olmasına ihtiyacım var"

"Bunu geri alabilir miyim?"

"Şu anda desteğine ihtiyacım var"

"Ara verebilir miyiz?"

Özür Dilerim…

"Bir daha denememe izin ver"

"Özür dilerim"

"Darmadağın oldum, buradaki katkımı görebiliyorum"

"Bunu daha kibarca söylemek istiyorum ama nasıl yapacağımı bilmiyorum"

Takdir ediyorum…

"Bunun senin suçun olmadığını biliyorum"

"…… için sana teşekkür ederim"

"Anlıyorum"

"Seni seviyorum"

Tartışmaları çözmek istediğiniz zaman partnerinize endişelerini sorun ve onun bakış açısını da anladığınızı belirtin.

Eğer çok fazla duygu yüklüyseniz, tartışmanın bir yere gittiğini düşünmüyorsanız, yıpratıcı olmaya başladıysanız veya sakinleşmeye ihtiyacınız varsa mola vermeyi unutmayın. Bunun için sadece durmak isteyebilir, mola vermek isteyebilir, konuyu değiştirmek isteyebilirsiniz. Mola süresi konusunda ikinizin de hemfikir olmasına dikkat edin ve sakinleştiğiniz zaman mutlaka konuyu yeniden konuşun.

 

 

 
Toplam blog
: 10
: 5438
Kayıt tarihi
: 07.10.09
 
 

Ayse Ipek Bilen Koc Universitesi Psikoloji Bölümü  California State University Long Beach..