Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

N Ebru Şinik Ayurvedik Yaşam Eğitmeni Beslenme M

http://blog.milliyet.com.tr/ebrusinik

12 Ocak '15

 
Kategori
Söyleşi
 

Davidji ile Röportaj

Davidji ile Röportaj
 

Şüphesiz Chopra Center Üniversitesi’ndeki hocalarımdan olan Davidji’nin yeri bambaşkaydı. O bembeyaz saçları ve sakalı ile Hz. İsa veya Noel Babayı andıran yüzü, şefkat ve sevgi dolu enerjisi ve bakışları, ders anlatırkenki üstün belagat gücü ve müthiş mizah anlayışı ve herkesin ama herkesin kalbine dokunabilme yeteneği bence okulda sadece ama sadece onda vardı.

Dünyanın en güçlü finans yöneticilerinden birine sahip bir aileye mensup olmasına rağmen, bu konuyu hiç açmaz, hatta bağlantı kurulmasın diye bu yüzden soyadını dahi uluorta kullanmaz, her yerde kendisine Dr. David Simon tarafından verilen takma ismi olan Davidji’yi Pozitif okuyucuları ile tanıştırmaktan sevinç duyuyorum.

Şahsen yaşam amacımı, Davidji’nin liderliğinde okulda sabahları 06.30’da açık havada yüzlerce insanla yapılan grup meditasyonları esnasında gözümde yaşlarla keşfetmiş birisi olarak, meditasyonun aslında ne kadar uygulaması basit ve dönüştürücü olduğunu uluslararası üne sahip bu üstad’dan hap niteliğindeki önerileriyle keyifle okumanızı dilerim. 

1.  Kitabınızla ilgili konuşmaya geçmeden önce kısaca sizi tanımak isteriz. Dr. Deepak Chopra ve Dr. David Simon ile çalışmaya nasıl başladınız? Meditasyon eğitmeni olmaya karar vermeden önce neler yapıyordunuz?

New York'da uzun yıllar boyunca kurumsal finans alanında ve iş dünyasında çalıştım. Hatta bir dönem, bugün Sıfır Noktası olarak bahsedilen yerde, Kulelerin yüksek katlarından birinde çalışmıştım. New York’ta şehir merkezinden uzakta bir üniversitede okurken birçok meditasyon türünü keşfetmeye ve onlar üzerinde çalışmaya başlamış olsam da, birgün, yaşamım fiziksel ve duygusal dengesini kaybetmiş bir haldeyken, meditasyon yapmayı bırakmış olduğumu fark ettim. 15 yıl boyunca hayatımın çok farklı alanları üzerinde değişiklikler yapmaya çalıştım, fakat yaşamım her seferinde can sıkıcı bir raddede ‘tatminsiz’ kalıyordu. Zihnimdeki huzura hasret kalmıştım. Amacı olan bir işin özlemini çekiyordum. Gençliğimde çok iyi bildiğim his derinliğinin özlemini çekiyordum. Kişisel ve iş ilişkilerim stresli ve sahteydi. Uyanıyor, gün sonunda tükenmiş halde eve geliyor, akşam yemeğimi yiyor, bir kitap okuyor veya televizyon izliyor ve uyuyordum. Hayatımın bu bölümündeki dönüm noktası birgün sokakta evsiz bir adamla karşılaştığımda gerçekleşti. Uzanarak pantolonumun paçasını tuttu ve şöyle sordu: ‘Mezar taşında ne yazacak?’. Yüz yüze bakarak onun ruhundan benim  ruhuma aşkın bir bağlantı kurarak, kozmik bir an içerisinde bağlantı kurmuştuk. Nefesim kesilmişti ve ‘Bilmiyorum.’ dedim. Kısa süre sonra Deepak Chopra ile bir meditasyon inzivasına katıldım ve hiç bitmeyen bir Meditasyon, Ayurveda, Yoga, Vedanta, Duygusal Şifa ve Yüksek Bilinç Seviyeleri’nin kadim bilgeliğine ait öğretilere dalmış oldum.

2. Chopra Center Üniversitesi’nden veda mesajınızı aldığım anı çok net hatırlıyorum. Oradaki en önemli ana eğitmenlerden biriydiniz. Dolayısıyla sizin yokluğunuz hepimiz için büyük bir sürpriz olmuştu. Üniversitede ne kadar süre dekanlık yaptınız? Öğretilerinize nerede devam ediyorsunuz?

10 yıl boyunca Chopra Center’ın dekanı olarak hizmet verdim. Bu süreçte Deepak & David’in rehberliği altında kadim bilgeliği, gerçek dünyaya, günümüze ait pratik yorumlar, ritüeller ve tekniklerle uyarladım. On yılın her gününü okuyarak, çalışarak, öğreterek ve yine öğrenmek, paylaşmak, öğretmek ve bu zamansız bilgilerin hâkimi olmak için gerçek dünyada yaşayan öğrencilerimize  destek vererek geçirdim. Sonuç olarak 12 yıldan fazla bir sürede 100’den fazla ülkede 30,000 kadar öğrencim ve tüm dünya çapında yetiştirdiğim 1200 kadar da sertifikalı eğitmen oldu. Fakat daha fazlasını yapmak istiyordum… Daha derin bir seviyeden bağ kurmak... işadamlarına kurumsal hayatta daha etkin olabilmeleri ve daha iki kararlar alabilmeleri için, polislere streslerini yönetebilmeleri için, ailelere birbirleri ile daha iyi geçinmeleri, daha iyi iletişim kurmaları ve daha sağlıklı olabilmeleri için destek olmak, bunun yollarını göstermek istiyordum. Okullarda, hastanelerde ve evsiz olup sığınaklarda yaşayan ve eğitimin ücretini karşılamayan insanlara da öğretmek istiyordum. Herkes mutluluğun ve daha huzurlu bir zihne sahip olmanın peşinde... İnsanların sahip olduğu potansiyellerinin üst sınırlarına ulaşmalarına yardım edebildiğim için kendimi lütuflandırılmış hissediyorum. Son iki yıl içinde, yüzbinlerce insan ‘Meditasyonun Sırları’ kitabını okudu, 300’den fazla kişi Yönlendirmeli Meditasyon kayıtlarımı internet üzerinden indirdi, seminerlerime katıldı ve Hay House radyo programlarımı dinledi.

‘Rotanızı Belirleyin’, ‘Yaşam Amacınızı Keşfetmek’ ve  ‘Meditasyon Sırları ile Şifalanın’ adlı üç farklı  inziva programımı Davidji markası altında gerçekleştirmeye devam ediyorum. Her yıl bir grup insanla Galapagos Adaları, Meksika sahili, Tayland ve önümüzdeki senede Hindistan’ın planlandığı rüya gibi mekanlara gidiyoruz. İçlerinde diğerleriyle paylaşmaya dair çağrı hissedenler için kendi öğretmen yetiştirme eğitimlerimi başlattım. Ayrıca dünyanın her yerinde diğer meditasyon inziva çalışmalarında da öğretmenlik yapıyorum.

3. Sweetspot Community mailleri ve Sosyal Medya aracılığıyla etkinliklerinizi sürekli olarak takip ediyorum. Tüm dünya çapında seminerler ve inziva programları düzenliyor ve en iyi ilham verici konuşmaların yapıldığı radyo kanalı olarak gösterilen Hay House Radyo’da düzenli olarak Canlı programlar yapıyorsunuz. Okuyucularımız sizin etkinlik programınızı nasıl takip edebilirler? Radyo programlarınızı nasıl dinleyebilirler? İnternet üzerinden ulaşmaları mümkün mü?

Dinleyiciler beni her perşembe pasifik saatine göre sabah 11.00’de Hay House Radyo (hayhouseradio.com)’dan ücretsiz olarak dinleyebilirler. Ayrıca herhangi bir programı kaçırırsanız Hay House’a üye olarak, arşivlenmiş tüm radyo programlarıma da erişebilirsiniz. Facebook (facebook.com/flowoflove)  ve twitter (twitter.com/davidji_com) üzerinden iletişim kurmayı çok seviyorum. Website’m davidji.com’da ‘Davidji İmzalı’ tüm etkinlik tarih ve içerikleri mevcut. Ayrıca çevrimiçi takvimimizden de etkinliklerin duyurularını yapıyoruz. Böylece  tüm dünya çapındaki diğer eğitim programlarımızı ve konuşma etkinliklerimi takip edebilirsiniz.

4. Meditasyonun Sırları adlı kitabınızla büyük bir başarı elde ettiniz. Meditasyonun büyük sırrı nedir?

‘Meditasyonun Sırları’  kitabını meditasyonun gizemliliğini ortadan kaldırmak ve kolaylıkla zinsanların hayatlarının bir parçası haline getirebilmek için yazdım. Huzur bulmanın ve yaşamlarımızı dengelemenin yanıtları içimizdedir. Aslında cevap gerçekten içimizdeki sessizlikte gün yüzüne çıkacağı halde, cevapları başka yerlerden arayarak çok fazla vakit kaybediyoruz.  Bilgi zaten her zaman ordaydı, sadece meditasyon yaptığınızda ve bütünüyle o anda olduğunuzda, birdenbire, cevap kendini açığa çıkarırken onun fakına varıyorsunuz. Her zaman  dua etmenin Tanrı’ya istediklerimizi söylemek, meditasyonun ise Tanrı’nın bize söylediklerini dinlemek olduğunu dile getiririm. Bu da yaşam yolculuğunuzun kendini açığa çıkarmasına benzer… Yolculuğunuz tek bir kaynaktan bireyselleşmeye giden, sürekli olarak gelişen, değişen, bir yerden başka bir yere geçen, dönüşen ve dışa doğru birçok farklı yönde hareket eden birşeydir.

5. Dünyada kaç tane meditasyon tekniği var? En etkin olanları hangileridir?

Sayısız meditasyon tekniği var: mantra meditasyonu, ses meditasyonu, nefes meditasyonu, biofeedback meditasyonu, farkındalık meditasyonu, yönlendirmeli meditasyon, görsel meditasyon… hatta yemek yeme meditasyonları. Farklı meditasyon çeşitleri sizi farklı yerlere götürür. Bazıları sizi o an içinde, bazıları ise o andan sonra sakinleştirir, bazıları sizi açar, bazıları ilham verir, bazıları rahatlatır, bazıları bilincinizi genişletir, yükseltir, diğerleri bir yere götürür ve bazılarıysa sizi derin bir tatmin hissi ile birlik bilincini idrak ederek yaşayacağınız bir yaşama taşır. İnsanları, kendilerine huzuru ve en açık netliği veren meditasyon türünü bulmaları için farklı teknikleri denemelerini teşvik ediyorum.

6. Günlük meditasyonların ne sıklıkta ve ne kadar süre yapılmasını tavsiye edersiniz?

Meditasyon yapan birçok kişinin özellikle günün ilk meditasyonunu yapmakta zorlanmaları ve zamanlama ile ilgili organize olamamaları üzerine bu sorunu çözecek bir rutin geliştirdim. Bu rutin sayesinde şu ana dek binlerce insan çabasızsızlıkla sabah meditasyonlarını düzenli olarak sürdürebilmekte. Bu günlük rutin RPM olarak biliniyor; Rise (Kalk), Pee (Tuvalete Gir), Meditate (Meditasyon yap). Her yeni gün uykudan uyanmamız gerçeği üzerine kuruludur. Sabahları 30 dakika ve öğledensonra veya akşam da 30 dakikan, günde toplam 1 saat kadar meditasyon yapmanızı öneriyorum.

7. Kişi meditasyon sırasında nasıl yerden yükselebilir?  Bu doğaüstü durumu siz deneyimliyor musunuz?

Yüksek bilinç seviyelerine ulaşmış inanılmaz üstatlardan eğitimler aldım. Onlar bana ileri seviye yoga ve meditasyon tekniklerinin birçoğunu ve levitasyonu yani meditasyon esnasında yer çekimi kuralları dışında bedenin yerden sıçraması, havada asılı kalması veya havada gezinmesi olayını deneyimlemeyi öğrettiler. Sadece mutlu olmak, hayatı daha tatminkar yaşamak ve daha fazla sevgiyi deneyimlemek isteyen insanlar için bu gibi deneyimler gereksiz. Bazen en aydınlatıcı teknik, söylediğiniz veya yaptığınız birşey konusunda kendinizi affetmeyi öğrenmektir. Ben kişisel gelişim ve güçlenmenin, şefkatle yaşamanın, huzurlu bir zihne sahip olmanın ve ilişkilerimizde daha iyi kararlar verebilmenin, levitasyonu öğrenmekten daha faydalı olduğunu düşünüyorum.

8.  Meditasyonlarımızda daha fazla derinleşebilmek için bize ne önerirsiniz?

Burada anahtar, hergüne birkaç dakikalık sessizlikle başlamaktır. Zaman içerisinde, eğer aralıksız olarak 21 gün boyunca günde 30 dakika meditasyon yapmaya karar verip uygularsanız, hayatınızı sonsuza dek değiştirmiş olur ve yaşamınızın geri kalanı boyunca her gün meditasyon yapmak istersiniz. Bu yaşamda tüm başardıklarınız YAPMAK eylemine dayanır. Meditasyon ise sadece VAR OLMAK ile ilgilidir. Bu nedenle, tüm statülerin ve sahip olduklarınızın altında yatan içsel ilahi benliğinizle bağlantı kurmak için farklı bir takım araçlara, sadece VAR OLMAYA ihtiyacınız vardır.

Hangi meditasyon türünü uyguluyor olursanız olun, günlük meditasyonunuza bu çok güçlü ve içinize işleyen soruları kendinize sorarak başlayabilirsiniz:

Ben kimim? Geçekten ne istiyorum? Benim Dharma’m yani yaşam amacım nedir?

Bunlar sizin kendinize hayatınız boyunca sorabileceğiniz en derin ve etkili sorulardan bazılarıdır. Bu yüzden meditasyon esnasında akan bilgilerle meditasyon süresince hiçbirşey yapmayız. Aslında bu soruları sorarak meditasyona başlamak basitçe toprağı daha bereketli hale getirme sürecidir. Ektiğiniz tohumlar büyüdüğünde, daha genişlemiş, daha yaratıcı, daha sezgisel ve daha içgörü sahibi olmayı deneyimlemeniz meditasyon yapmadığımız zamanlarda, günlük eylem halinde olur. Bu sürecin değerinin şekil aldığı zaman meditasyon yaptığımız anlar değildir. Meditasyonun faydaları aslen meditasyon yapmadığımız günün diğer zamanlarında, gözlerimiz tamamen açıkken, dünyayla etkileşim halindeyken ve tüm hayatımız esnasında  bizimledir …

9. Meditasyon esnasındaki ‘Sınırsız Olasılıklar Alanı’ ne demektir? Bu Alana girmek bu kadar kolay mıdır?

Meditasyon sınırlandırıcı inançlarımızı ve korku-temelli kısıtlamaları serbest bırakmamızı sağlar. Meditasyon sonrası gözlerimizi açıp, yeniden reel dünyaya geri geldiğimizde, daha önce hiç tasavvur etmediğimiz birşeyi düşünme şansını elde etmiş oluruz; daha derin içgörüler edinmek. Şu anda bilim, meditasyon yaptığımızda bağlantı kurduğumuz ‘düşüncelerimiz arasındaki boşluğun’ bir sonraki düşünceyi tazelikle ve yenilikle doldurduğunu kanıtlamıştır. İşte buradan da daha önce hayalini bile kurmadığımız olasılıklar doğar! Meditasyon, sınırsız olasılıklar alanına giden kolay bir patikadır.  

10. Kitabınızdaki ‘Meditasyona ait 5 Efsane’ adlı bölüm çok enteresan. Kısaca bize bu 5 Efsaneden bahseder misiniz?

En büyük efsane, başarılı bir şekilde meditasyon yapabilmek için zihninizdeki düşünceleri temizlemeniz gerektiğidir. Eğer hiçbir düşünceniz yoksa, muhtemelen ölmüşsünüzdür. Günde yaklaşık 60,000 ile 80,000 ararsında düşüncemiz olur, ne var ki meditasyon yapan birçok kişi düşünceleri var diye meditasyonu bırakmıştır. Halbuki meditasyon esnasında zihninize giren ve çıkan düşüncelerin olması mükemmeldir. Bu sizin, aksi halde gömülü, değinilmemiş, işlenmemiş halde kalacak eylemlerinizi ‘işleyebilme’ şansınızdır. Meditasyonla lgili diğer yanlış olan başlıca efsaneleri şöyle sıralayabilirim;

Meditasyon sırasında özel birşeyin olması gerektiği…

Evet, mutluluk verici, sakinleştirici ve eğlendirici deneyimler meditasyon sırasında gerçekleşebilir, fakat bizim asıl amacınız bu değildir.

Meditasyon yapmak için bir doğru, bir de yanlış yol olduğu… Meditasyonu doğru yapıp yapmadığımızla ilgili olarak kendimize yarattığımız baskı sebebi ile oluşacak muhtemel stres ve kaygılarımız, düşünebildiğim diğer tüm stres verici olaylardan daha fazladır…

Eğer yeterince uzun süre meditasyon yaparsanız aydınlanacağınız zannı?

Siz zaten aydınlanmış bir varlıksınız. Sadece henüz buna uyanmamış olabilirsiniz. Fakat her meditasyon yaptığınızda, geriye uzanıp bir ömür boyunca edindiğiniz şartlanmışlıkların katmanlarını sıyırma imkanını elde edersiniz.

Meditasyonun sizi üstün bir varlık haline getirmesi…

Meditasyon her uyguladığınızda kendinize verdiğiniz bir hediyedir. İnsanların meditasyon yapıp yapmamalarına veya ne kadar uzun süre meditasyon yaptıklarına göre değerlendirildikleri ruhsal bir hiyerarşi yoktur. Meditasyonun ruhsal bir hiyerarşi barındırdığına inanmıyorum. Altın Kuralı taşıdığına inanıyorum.

11. Meditasyon öncesi ‘Niyet Belirlemenin’ önemi nedir? Doğru niyetler oluşturabilmemiz için bize pratik bir yol gösterici sunabilir misiniz?

Meditasyon öncesi soru-cevap çalışmasını severim. Çünkü bana yaşamımda olan başlıca şeylere uyumlanma ve onlarla ilgili, sadece dikkatimi değil, belirli niyetler ortaya koyma şansı verir.

Sizin için önemli olan sorular nelerdir? Bunları kağıda yazın ve bir hafta boyunca meditasyon öncesinde kendinize sorarak cevapları keşfedin. Bir hafta sonra bu soruları serbest bırakın, daha fazla onlar hakkında düşünmeyin. Bir kez bilincinize gömüldüklerinde, hayatınız içerisinde kendilerini açığa çıkardıklarını hissedeceksiniz. (Unutmayın: Bu soruları ya da cevaplarını meditasyonlarınıza taşımıyorsunuz. Meditasyon öncesi sorup, cevap verip, bırakıyorsunuz.) Tüm bu soruları sorduktan ve yanıtladıktan sonra (bazı sorulara hiçbir yanıtınız olmayabilir), onları basitlikle serbest bırakın.

12.  Ünlü insanlara da meditasyon yapmayı öğrettiğinizi biliyorum. Eğer sakıncası yoksa ünlü danışanlarınızdan bazılarını bizlerle paylaşmanız mümkün mü?

Birçok ünlü kişiyi kendi sakinlikleri ve sessizlikleriyle bağlantıya geçmeleri konusunda eğittim. Hollywood’daki birçok aktör ve aktris, birçok ünlü atlet ve birçok nüfuzlu işadamını... Birçoğu acı içinde ya da yaşamla mücadele halindeyken bana geldiler. Birkaç yıl önce Amerika Birleşik Devletleri Başkanlık seçimlerinde birbirleriyle tartışırlarken Mitt Romney ve Barak Obama’ya danışmanlık verme şansım oldu. Muhtemelen en ünlü öğrencimlerimden birisi, 5 yıl önce eğitmenliğini yaptığım, pop müzik dalında çok yetenekli olan Ariana Grande. Şu anki başarısına bir bakın, sonsuz olasılıklar alanında bir hayat yaşıyor.

13.  Bildiğiniz gibi Yükselen Çağ Merkezi’nin çatısı altında sizinle bir İstanbul etkinliği düzenlemeyi planlıyoruz. Türkiye’ye gelene dek, Pozitif Okuyucuları için iletmek istediğiniz özel bir mesajınız var mı?

Öncelikle Türkiye’yi ve Türk insanlarını seviyorum. Hergün daha da iyi olmak için çaba gösteren bilinçli bir halk. Onların görkemli gelişimlerine destek olmak ve bu gelişimlerinin bir parçası olmak bir onur... Bunu mümkün kıldığın için sana teşekkür ederim Ebru. Tüm okuyuculara ve TÜM Türk halkına şunu söylemek istiyorum: ‘Hergün meditasyon yapmak, hayallerinize daha derinden güvenmeniz ve artık sizi beslemeyen, size hizmet etmeyen şeylerden uzaklaşmanız için dünyanızı genişletecektir. Bu bir süreç ve yaşam boyu süren bir yolculuk. Bu yolculukta yalnız değilsiniz. Hepimiz beraberiz ve hergün bocalıyoruz! Meditasyon yapmaya devam edin, huzur ve ahenk yaratmayan sözcükler dudaklarınızı terk edecektir, bunu fark edeceksiniz. Artık size hizmet etmeyen düşünceleriniz olduğunda bunu fark edeceksiniz. Meditasyon, içinizdeki sessiz tanığı uyandıracak ve tüm farkı yaratan da bu olacak!’ Derin minnetlerimle... Ve yakında görüşmek umuduyla!

 

 
Toplam blog
: 17
: 1523
Kayıt tarihi
: 16.04.13
 
 

‘Chopra Center University ’ eğitmenlerinden,  ülkemizin ilk ve tek  Ayurvedik Yaşam Eğitmeni ..