Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Kasım '20

 
Kategori
Deneme
 

Dededen Ötesi Tarih

Babası dedesi diyorlar en fazla, dedesinin dedesi filan muhabbet.

Peki yok mu dedesinin babası, dedesi?

Ben mesela dedemin babasını biliyorum, isim olarak tabi; dedemin dedesini nüfus müdürlüğü bile bilmiyor.

Sağlığımızda en fazla dedemizi görebildiğimiz için olmalı, sonrası isim olarak da zor.

Şecere dedede bitiyor; hani Âdem’den gelmiştik!

“Ötesini tarih bile yazmaz Korkut, işin gücün yok mu senin ya!”

İşim bu!

Bir de soy ağacıymış, kökü dede, dalı baba; soyum babamdan ve dedemden ibaret. Yaşarken görmesek onları da bilmeyeceğiz.

Babam rahmetli 26’lı, dedem 1889’lu;  ailemin 131 senelik tarihi var, yarısı da bana ait.

Hadi ötesinden geçtim bin yıllık tarih nasıl oluştu? Hoca Ahmet Yesevi dede ile dedem arasında kaç dede var? Dede başına ortalama 50 yıl olsa 20 tane daha dedem olması lazım. Birini biliyorum onu da yaşarken gördüm.

Soyum manen aydınlık ama fiziken karanlık.

Dedem bir tane kalanı Dede Korkut.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..