Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '20

 
Kategori
Mizah
 

Dedim Dedi

     Dedim in misin cin mi; dedi yok yok.     

     Dedim nicedir halin; dedi vah vah!

     Dedim melek misin şeytan mı; dedi hemrah.

     Dedim nerden yolculuk; dedi alem i ervah.

     Dedim yolcu musun; dedi mürşit.

     Dedim ilim nedir; dedi Hurşit.

     Dedim sözün nedir; dedi Kelamullah.

     Dedim Hamuştan mısın; dedi yok yok.

     Dedim Mansur musun; dedi mahsur.

     Dedim beladan mısın; dedi Mevla'dan.

     Dedim Leyla ne ola; dedi mecruh.

     Dedim Mecnun'dan mısın; dedi candan.

     Dedim avcı mısın; dedi ceylan.

     Dedim sofu musun; dedi yok yok.

     Dedim ne gafilsin; dedi şaşkın.

     Dedim usta mısın; dedi çırak.

     Dedim derdin ne; dedi aşkın.

     Dedim düş müsün, dedi hayal.

     Dedim Yusuf'tan mısın; dedi Züleyha'dan.

     Dedim Yunus kİmdir; dedi od'un.

     Dedim masaldan mısın; dedi ki dört kitaptan!

      

       Hemrah: Yoldaş

       Alem i ervah: Ruhlar alemi

       Hurşit: Güneş

       Kelamullah: Kur'an

       Od: Ateş, aşk ateşi

       Hamuş: Suskun ( Mevlana mahlası)

       Mecruh: Yaralı

       Gafil: Aymaz

        Mürşit: İrşad eden, yol gösteren

        Mansur: Hallac ı Mansur

        Mahsur: Engelli, kuşatılmış, çevrilmiş.

 

        

 
Toplam blog
: 174
: 269
Kayıt tarihi
: 20.11.08
 
 

Yazmak bir sevda ..