Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '07

 
Kategori
Blog
 

Derin blog istatistikleri

Derin blog istatistikleri
 

Milliyet Blog ortamına girdiğimden beridir ortamı tanımaya çalışıyorum. Çok okunanlar, iyi yazanlar, az ama öz yazanlar, az okunan ama istikrarlı bir şekilde yazılarına devam edenleri olabildiğince takip etmeye çalışıyorum.

Ancak, benden önce ortama dâhil olmuş ama uzun süredir ortamda gözükmeyenlerle, benden sonra ortama girip de ortamda yeterince uyum sağlayamayanların çokluğunu fark ettim.

Ana sayfada 1767 adet üye sayısı olsa da, günde tahminen ortalama 200 blogun yazıldığı görünüyor. Ayrıca birkaç ismin günde birden fazla yazı yazdığı düşünülürse, günde blog yazan kişi sayısı, toplam blog üyeleri içerisinde 1/10’lara varan bir orana iniyordu.

Milliyet Blog üyelerinin aktifliği üzerinde bir istatistik çalışması yapmaya karar verdim. Geçen hafta kaleme aldığım siyaset yazıları zihnimde önemli bir hasar yaratmış olmalı ki, çektiğim zaman kıtlığı içinde takriben 10-12 saat sürecek bir veri toplama ve tasnifi işine ikna oldum ve çevremdeki insanların hayret ifadesi taşıyan bakışları altında kağıt kalem çalışmaya giriştim.

Bugünlük ulaştığım ham verilerin ilk tasniflerini sunup, Milliyet Blog ortamının aslında oldukça verimsiz üyelerden kurulu bir ortam olduğunu ispat edeceğim;

Yaptığım çalışmada, dört veri üzerinde çalıştım. Bunlar;

1- Üyenin MB’ye giriş tarihi

2- Üyenin MB’de yazdığı son yazının tarihi

3- Üyenin yazdığı toplam blog sayısı

4- Üyelerin bloglarının ortalama okunma rakamı

Burada sizlerle ilk üç veri üzerindeki sonuçlar üzerinde yaptığım çalışmaları aktaracağım. Son veri ile ilgili herhangi bir çalışma sunmayacağım. Çünkü;

1- Okunma miktarlarının ortalaması, yazının okunurluğunun temel değerlendirme unsuru kabul eden bir anlayışa yol açabilir ki, bunu hiç istemem,

2- Az yazıp çok okunma ortalamasına sahip olmakla, çok yazıp az okunma ortalamasına sahip olmak, elma ile armutu karıştırmak gibi olur (daha önce Sayın Ümit Culduz'un yapmış olduğu istatistikte buna benzer bir hata vardı)

3- Burada insanların isimlerini yayınlayıp, onları sıralamaya tabii tuttuğumda, yazar arkadaşların "Kardeşim, ben kendi çapımda yazıp duruyorum, neden beni bir yarış içinde göstererek ismimi zikrediyorsun" sorusuna verecek cevap bulamam.

Yaptığım çalışmada ilk iş, yazarları yazdıkları blog sayısına göre tasniflemek oldu. Yazarları ve performanslarını ( kalite performansı değil elbette, efor performansı) belirleyebilmek için belirli rakam aralıkları seçtim.

18-19-20 Mayıs 2007 tarihlerinde yaptığım çalışmalar doğrultusunda,

500 ve üstü adette blog yazanlar ; adet: 2 -
oran: %0, 11

250-499 adet blog yazanlar ; adet: 8 -
oran: %0, 46

100-249 adet blog yazanlar ; adet: 28 -
oran: %1, 61

50-99 adet blog yazanlar ; adet: 73 -
oran: %4, 21

25-49 adet blog yazanlar ; adet: 123 -
oran: %7, 08

10-24 adet blog yazanlar ; adet: 301 -
oran: %17, 32

5-9 adet blog yazanlar ; adet: 323 -
oran: %18, 58

2-4 adet blog yazanlar ; adet: 482
oran: %27, 73

1 adet blog yazanlar : adet: 398 -
oran: %22, 90

Toplam üye sayısı : 1.738*

10 ve üzeri yazı yazanların oranı: %30, 79
1 ile 9 arası blog yazanların oranı: %69, 21

Bu verilerle, blog ortamında 1 ile 9 arasında blog yazanların oranının 2/3 oranına yakın olduğu kolayca gözüküyor. Ancak bu çalışmada, özellikle MB’ye yeni üye olanların 1 ile 9 arasında blog yazanların oranını arttırmış olabileceği düşüncesi ile benzer bir çalışmayı, 1 Nisan 2007 tarihinden önce üye olanlar için yaptım.

1 Nisan 2007 tarihinden önce üye olanların yazı dağılımları

500 ve üstü adette blog yazanlar ; adet: 2 -
oran: %0, 13

250-499 adet blog yazanlar ; adet: 8 -
oran: %0, 51

100-249 adet blog yazanlar ; adet: 28 -
oran: %1, 80

50-99 adet blog yazanlar ; adet: 72 -
oran: %4, 63

25-49 adet blog yazanlar ; adet: 115 -
oran: %7, 39

10-24 adet blog yazanlar ; adet: 287 -
oran: %18, 43

5-9 adet blog yazanlar ; adet: 280 -
oran: %17, 98

2-4 adet blog yazanlar ; adet: 414 -
oran: %26, 59

1 adet blog yazanlar ; adet: 351 -
oran: %22, 54

Toplam üye sayısı : 1.557


10 ve üzeri yazı yazanların oranı: %32, 89
1 ile 9 arası blog yazanların oranı: %67, 11

Ve ortaya çıkan tablo, ilk tablodan çok da büyük bir fark yaratmadığı görülüyor.

Yani MB ortamında, üyelerin önemli bir kısmı efor anlamında düşük bir ortalama sergiliyor. Ancak bu verilerinde tam doğruyu ifade etmeyeceği kolayca tahmin edebilirsiniz. İkinci bir veri çalışmasını, 10’dan fazla yazı blog yazan ve 1 Nisan 2007 tarihinden sonra en az bir yazı yazan yazarları belirlemeye çalıştım.

Toplam 10 ve üzeri blog yazan yazar sayısı: 512

Toplam 10 ve üzeri blog yazan ve 1 Nisan tarihinden sonra en az bir yazı yazan yazar sayısı: 399

10 Blog ve üzerinde yazı yazan ama son 50 gün içinde hiç yazı yazmayanların saysı: 113

Yani belirli bir efor gösteren ve güncel olarak bu çabasına devam eden yazarların 1 Nisan tarihine kadar üye olan yazarlara oranı ise;

(399 / 1.557) * 100= %25, 62

Bu çalışma ile, Milliyet Blog ortamına kayıtlı olan her 4 üyenin 1’i şu an için aktif görünüyor. Bu ne kadar yeterli bir orandır, kişiden kişiye değişir ancak özellikle yalnızca 1 blog yazan ve vazgeçen insanların oldukça fazla olduğunu düşünüyorum.

Bir sonraki blogda verilerimizi ve rakamlarımızı yorumlamak istiyorum.

* Ben bu çalışmayı yaparken ana sayfada 1967 üye gözüküyordu ama tüm üyeleri görmek istediğimde karşıma 175 sayfa çıkıyordu ve her bir sayfada da 10 adet yazar mevcuttu. Yani 1741 ile 1750 arasında bir yazar olması gerekiyordu. Ancak ben 1738 tespit ettim. Çok düzenli olmayan bir çaba olarak ufak tefek kaymalar olmuş olabilir ama zannedersem ortalama veriler üzerinde bir etkisi olmaz.

 
Toplam blog
: 453
: 1826
Kayıt tarihi
: 14.11.06
 
 

36 güneş yılı. 27 yıl G.antep, 9 yıl İstanbul. İstanbul, 90’lı yıllarda yaşandı, bitti.  Hep şe..