Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '10

 
Kategori
Sinema
 

Dersimiz Atatürk Üzerine Ve...

Büyük bir hevesle bugün izlemeye gittiğim Dersimiz “ Atatürk” filminden tam anlamıyla hayal kırıklığı ile ayrıldım. Ben, sinema eleştirmeni değilim ama izleyici gözüyle bir filmle ilgili olumlu veya olumsuz eleştiri yapmak benim en doğal hakkımdır takdir edersiniz ki.. Filmde Atatürk’ ü Halit Ergenç canlandırmış. Yeni belki de canladırmaya çalışmış demek daha doğru.. Makyaj son derece kötü…Filmde çocuklara, Ulu Önder’ i anlatan tarihçi dedeyi Çetin Tekindor canladırıyor.. Bu büyük sanatçının müthiş oyunculuğu ve ses tonunun güzelliği tartışılmaz.. Ama ne yazık ki bu filmde ikisinin birlikteliğinden neredeyse hiç eser yoktu…

Film Ata’nın doğumundan ölümüne yaşamından kısa alıntılar sunuyor.. Hemen hemen hepimizin bildiği eski belgesel görüntülere yer verilmiş… Turgut Özakman, benim en sevdiğim yazarlardan bir tanesi.. Usta bir tarihçi ve romancı… İlk olarak yani Turgut Özakmanla ilk tanışmam, onun Korkma İnsancık Korkma kitabıyla başlar. Yazarın, bu kitabından sonra Romantikayı okudum… İki kitabı da çok beğendim.. Şu Çılgın Türkler adlı kitabı henüz popüler olmadan çok önce aldım ve okudum… Henüz Dersimiz “ Atatürk’ ün “ kitabını almadım ve doğal olarak okuyamadım da.. Ama film, yani daha önce gitmiş olduğum Veda filmi ile karşılaştırmam gerekirse bence yanına bile yaklaşamaz..

Emeğe saygı duymakla birlikte bir izleyici olarak bu filmi beğenmedim.. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ ün, aziz Türk milleti için önemi tartışılmaz. Dört bir yanı düşman kuvvetlerince parçalanmış ve yüce Türk ulusuna özgürlük ve bağımsızlık hakkı tanımayan, ezelden beri ruhunda bağımsızlığı ve özgürlüğü barından Türk ulusu için kendi yurdunda düşman kuvvetlerinin himayesinde yaşamak ölümle eş değerdi… Ama Ata’ nın önderliğinde girişilen Kurtuluş Savaşı sonucunda Türkiye Cumhuriyeti kuruldu.. Vatan toprakları, her karışı aziz şehitlerimizin kanları ile sulanmış Anadolu toprağı, layık olduğu özgürlüğe ve bağımsızlığa başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk, silah arkadaşları, canlarını feda etmekte bir lahza tereddüt dahi etmemiş şehitlerimiz ve gazilerimiz sayesinde ulaştı. Bu filmi beğenmediğimi bir arkadaşımla paylaştığımda “ ama o film çocuklar için yapıldı “ dedi… Veda filmi çocuklar için yapılmamıştı… Yani demek istediğim özellikle çocuklarımıza ithaf edilmemiştir… Ama ben çok iyi biliyor ve hissediyorum ki Ata’ mızın dediği gibi memleketimin Küçük Hanımları ve Küçük Beyleri, geleceğimiz olan çocuklarımız, Veda filmini de oldukça iyi anlamışlardır…

 
Toplam blog
: 149
: 435
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

1999 yılında Ted Kdz Ereğli Kolejinden, 2003 yılında İstanbul Üniversitesi İtalyan Dili ve Edebiyat..