Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Dertleri zevk edindim...

Dertleri zevk edindim...
 

Yapamadım gitti!

Olay insanıyım vesselam...

Başımdan geçenleri na böyle na böyle diye birer birer anlatırım çekilirim kenara. Her gün bir vukuat olmayınca tıkanıyorsun haliyle .Oysa biliyorum ki daha kırk fırın ekmek yemem gerek. Yazar dediğin kelimelerle rahatlıkla oynayabilmeli.Hamur gibi yoğurarak bir konudan farklı farklı lezzetlerde bir çok ürün çıkarabilmeli yazısı bir sürpriz barındırmalı gerekirse okuyucuyu tek bir kurşunla vurabilmeli .

İnsanlara bir şey anlatmak isteğindeyseniz bunu bir kaç şekilde yapabilirsiniz.Birincisi bilgi aktarımıdır bir konuda uzmanlaşarak bu bilgilerinizi başkalarına da aktarabilirsiniz. Ya da dilinizin yatkın olduğuna elinizinde yatkın olduğunu düşünüyorsanız mizah yazarsınız ve insanların yüzünde yayılan bir tebessüm olur satırlarınız.

Belki çok romantik, hisli bir insansınız okura dramatik duygular yaşatıp parsayı toplayacaksınız ki bence yazınızın sıkıcı olma riski de vardır.İnsan psikolojisini iyi bilmek gerekir.Ölüm, evlat sevgisi , vatan sevgisi , aşk acısı, ayrılık, gibi insanların yaşamaktan korktukları ama er geç yaşamaları mümkün olan mevzulardan girilir.Beylik laflar edilir.Yap deseler asla yapamayacağınız iddialı sözler bol cilayla süslenir.Okurun ciğeri dağlanır.İnsanların direkt göz yaşı bezlerini hedef alması nedeniyle kendime çok uzak bulduğum bir tarzdır.ama en çok tercih edilen ve sevilendir.

Dedim ya bana göre değil insanların kalplerine tırnaklarımı geçirip kanatmak.

Gülmeyi çok severiz belki ama ağlamak kadar değil.

İnsanlar acı çekmekten haz mı alır?

Dil bilgisi olarak 'azap' kelimesinin kökü 'azp' miş ve bu da 'lezzet' demekmiş...
Evet, Uyuz hastalığına yakalanan birinin derisini yırtacak kanatacak kadar sert kaşıyarak bundan da haz duyması gibi Hüzünlü filmleri izlemeye bayılırız, bunalımlı şarkıları dinleyerek efkarlanırız., ruhunuzda en fazla iz bırakanlar sizi en fazla üzenler acı verenlerdir.? Hatta ve hatta bu da yetmezmiş gibi kebabımızı bile bol acılı yeriz.

Hal böyle olunca acıdan zevk almadığımızı söylememiz yanlış olmaz mı?.

Demek ki neymiş?

Herkesin ruhunda biraz mazoşistlik varmış

 
Toplam blog
: 92
: 830
Kayıt tarihi
: 28.02.08
 
 

Biraz kül, biraz duman o benim işte... Öyle dedim diye olayı arabeske bağladığımı sanmayın çabuk sön..