Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '17

 
Kategori
Güncel
 

Devlet Sırrı Olabilir Ama Gazeteci Bunu Bilemez, MİT Tırlarının Üzerinde Gizli Diye Yazması Lazımdı

Devlet Sırrı Olabilir Ama Gazeteci Bunu Bilemez, MİT Tırlarının Üzerinde Gizli Diye Yazması Lazımdı
 

Mit Tırları hadisesini ve bu hadise üzerine açılan davayı biliyorsunuz, detay vermeyeceğim. Burada suçlama devletin gizli olarak yapması gereken bir görevin engellenmesi ve ifşa edilmesi.

İşte tırlar silah taşıyordu, silahlar teröristlere gidiyordu vs durumlarını bilemeyiz ama böyle bir şeyin gerçekten suç olması gerekir.

Ancak yani şimdi sonuca bakarak konuşuyoruz; olayın başlangıcında sadece bir merak, gazetecilik yapayım yahut en fazla AKP’yi buradan vurayım durumları olabilir. FETÖ de tezgâhlamış olabilir, herkesi kandırıyor da onları kandırınca mı suç.

Burada tamam olayın sonucu suç ama kişilerin bu suçu bilerek işledi (ki öyle dahi olsa) diyebilecek, devleti haklı gösterecek bir durum olacak ortada. Tırların üzerinde “Gizlidir, gizli görev” gibi ibareler var mıydı? Yoksa geçmiş olsun!

Tırların içinde ne olduğunu biliyor olsam ve de FETÖ’ nün tezgâhına gelmiş olsam bile suç oluşmaz. Doğru ya da yanlış “Bilmiyordum gazeteciyim merak edip baktım. FETÖ silah var teröristlere gidiyor dedi baktım. İçeriğini biliyordum AKP’yi zor durumda bırakmak için baktım) şeklindeki vereceğim savunmaların hepsi geçerlidir.

Devlet niyet okuyamaz, sen aslında bunu biliyordun diyemez. Kısaca suç oluşmaz böyle bir şeyde. Durduranlar için de(FETÖ konusu ayrı) suç oluşmaz. Ne bileyim ben, güvenliğim, şüphelendim durdurdum, ya da rutin arama filan.

Amma hakikaten “GİZLİ” ibaresi varsa suç. Askeri sırlar gizli tutulmasıyla sır olur. Hem zaten Tır askeri bir araç değil ki. Dikkat çekmesin diye belki, o zaman insanların göremeyeceği yerlerden götürecektin ya da kamufle falan edecektin.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..