Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '15

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

DİÇEP'in, Didim üzerine kaygıları...

DİÇEP'in, Didim üzerine kaygıları...
 

DİÇEP’in açılımı: Didim Çevre Platformu’dur…

Temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşamak, evrensel anlamda bir insan hakkıdır…

Didim Çevre platformu’da; bu anlamda Didimlilerin temiz, sağlıklı bir çevrede yaşaması için bir uğraşı veriyor… Bu amaçla düzenli olarak aylık toplantılar yapıyorlar… Siyasiler, ilçenin yöneticileri de bu toplantılara genellikle davet ediliyorlar ama ne yazık ki, görevleri halka temiz ve sağlıklı bir çevre yaratmak olan yöneticiler ve siyasiler bu toplantılara birçok bahaneler üreterek ilgi göstermiyorlar…

Üyesi olduğum ve desteklediğim Didim Çevre Platformunun Aralık 2015  toplantısının en önemli gündem maddesi “Didim yağmur suyu kanallarının Altınkum plajına verilmesi sorunuydu”.

DİÇEP, Yeni yıl öncesi son toplantısını, Didim Kültür Bahçesinde yaptı… Ticaret Odası’nın salon için DİÇEP’ten para istemesi nedeniyle, Platform toplantı yapmak için her defasında kendisine yer aramak zorunda kalıyor…

Saat 17.00’den 20.00’ye kadar süren toplantı; bir sohbet havasında ve Didim’in çevre sorunlarına yönelikti. Toplantımıza resmi anlamda Didim Toplum Sağlığı Sorumlu Hekimi Veysel Kılıç ve yine siyasi anlamda da Dr. Serap Barlas katılarak bu konuda  görüşlerini dile getirdiler…

Gündemdeki sorunlar öncelikli olarak şunlardı:

1 ) Yağmur suyu kanalının Altınkum Plajına verilmesi sorunu 2 ) Musluklardan içilebilir su akmasının sağlanması 3 ) Didim'in tüm mahallelerinin kanalizasyon sistemine bağlanması…

DİÇEP sözcüsü Türker Ertuncay, Didim’in temiz, sağlıklı bir çevre şartlarına ulaşması için uzun yıllardan beri bir platform olarak bir gayret içindeyiz. Ne yazık ki platformumuzun çalışmasını tanıtıcı yönden önemli bir ilerleme sağlayamadığımızdan, çalışmalarımızı geniş bir kitleye duyuramıyoruz dedi. Bu yönde neler yapılabilir yönündeki tartışma neticesinde; Sivil toplum kuruluşlarıyla ve resmi kurumlarla bir iletişime geçilmesi kararlaştırıldı… Bu yönde de bir planlama yapıldı… Buna göre: Bir plan dahilinde, ilgili kurum ve kuruluşlarla görüşmeler yapılmasına karar verildi. Bu konuda kimin kimlerle veya hangi kurumlarla görüşeceğine dair de bir plan yapıldı...

     Daha önce belirttiğim gibi, toplantının en önemli ve acil gündemi “Didim’in yağmur sularının devasa borularla Altınkum sahiline verilmesi yönünde Büyükşehir Belediyesinin yürüttüğü projeydi…

Bu projenin, öncelikle çevreci ve turizmi düşünen bir anlayışla planlanmadığını düşünüyoruz. Bu projenin tamamlanmasıyla, Altınkum sahilinin bir çevre sorunuyla karşı karşıya kalacağı kaygısındayız… Öncelikle kumsal alan büyük zarar görecek… Sahilde millenme – çamurlaşma- ve yosunlaşma oluşacak… Bu bölge, martıların beslenme alanı olacak… Didim’in ve Didim turizminin kalbi olan Altınkum, bu projeyle büyük bir sıkıntı yaşayacaktır… Bu kaygıyı hepimiz yaşıyoruz…Bu kaygımızın giderilmesini istiyoruz...Projenin gözden geçirilmesini veya projede değişiklikler yapılmasını istiyoruz.  Didim Belediyemiz ise bu konuda topu Aydın Büyükşehir Belediyesine atıyor…

     DİÇEP toplantısının ertesi günün de; Türker Ertuncay ve Erdoğan Şahin Çamlık Mahallesi Muhtarı Mustafa  Sülecik’le bu konuyu görüşmek üzere bir araya geldiler… Çamlık Mahallesi Muhtarı Mustafa Sülecik de aynı kaygıları yaşadığını, bu konuda birlikte hareket edeceğini ve bu konuda elinden gelen girişimleri de yapacağını belirtti…

Didim’in bu acil sorununa, tüm Didimlilerin ilgi göstermesini, bu konuda tepkilerini dile getirmelerini umuyoruz…

     Partiler üstü bir anlayışla, Didim’de yaşanılır temiz, sağlıklı bir çevre oluşmasına katkı sağlamaya çalışan DİÇEP’e de; desteklerinizi bekliyoruz…

Konu hakkında gelişmeleri siz okuyucularımıza duyurmaya devam edeceğiz…

     Hepinize sağlıklı, temiz bir çevrede barış içinde yaşayacağınız, yeni bir yıl dilerim…

Görüşmek üzere…

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..