Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'e Kent Meydanı...

Didim'e Kent Meydanı...
 

Meydanlar, kentlerin kalbi gibidir…

Meydanlar, kentlerin tarihsel, kültürel, sosyal dokularını ortaya koyarlar ve süreç içinde de kentin simgesi haline gelirler…

Kente gelen turistler mutlaka kent meydanlarını görmek isterler… Aklımıza hemen dünyanın ve ülkemizin önemli kent meydanları geliyor…73.000 metrekarelik bir alana kurulu “Kızıl Meydan” Moskova’ya her yönüyle hayat veriyor… Londra “Trafalgar Meydanı, Newyork Times Meydanı, Tahran Özgürlük Meydanı, Kahire Tahrir Meydanı aklımıza ilk olarak gelen meydanlardır…

Ülkemizde ise 210bin metrekarelik bir alanda kurulu İzmir Konak Meydanı, İstanbul Sultan Ahmet Meydanı ünlü meydanlarımızdandır…

Didim ilçemizde de; 10bin metrekarelik bir alana “Kent Meydanı “ kurulacağını yerel ve ulusal basından öğrenmiş olduk…

Atatürk Bulvarı üzerinde, Didim vergi Dairesinin yanındaki boş alan Didim Kent Meydanı olacak…

Belediyemizin kendi olanaklarıyla yapacağı, kent meydanının 2013 yılı Cumhuriyet Bayramı kutlamalarına yetiştirileceği, Belediye Başkanımız Mümin Kamacı tarafından açıklandı…

Didim’e Kent Meydanı haberiyle birlikte aklımıza ister istemez bazı sorular geldi…

Kent Meydanı kurmak çok önemli ve ciddi bir iştir… Kent Meydanı, Kalbe, göze ve duygulara hitap etmelidir… Burada estetik ön plana çıkıyor… Merak ettiğim bir konu var… Kent Meydanı projesi nasıl ortaya çıktı, ortaya çıkışı nasıldır… Genelde bu tür projeler için bir yarışma düzenlenir… Bu sayede kamuoyu da konuyla ilgilenmiş, haberdar edilmiş olur… Kentin sahibi halkın da bu konudaki görüşleri bir anketle alınabilinirdi. Böylece halk önemsenmiş onore edilmiş, projenin içine katılmış olurdu…

Diğer önemli bir konu da bu işin bütçesiyle ilgilidir… Bu konuya ayrılan bütçe ne kadardır henüz bilmiyoruz… Dar bir bütçeyle iyi kaliteli bir iş ortaya çıkmayacaktır… Sonuçta Didimliler Altınkum Projesinde olduğu gibi hayal kırıklığına uğrayabilirler…

Sormadan edemeyeceğim bazı sorularım da şöyle:

Didim’in en önemli sorunlarından birisi de yeterli otopark alanlarının olmamasıdır… Hızlı nüfus artışını ve turizmi de düşündüğümüzde otoparklara şiddetle ihtiyaç vardır… Kent Meydanının altına kapalı otopark yapma, yapabilme olanağımız var mıdır? Ayrıca bu alanlara sergi salonları, Didim Kültür Müzesi gibi geniş salonlar yapılabilir mi? Bunların hepsi hesap kitap bütçe işidir deniyorsa, bu mekanları yap işlet devret mantığı ile yaptırabilme olanağı var mıdır?

Meydanların, kent dokusuna uygunluğu çok önemlidir… Betona boğulmuş bir kent meydanı istemiyoruz… Didim’in tarihsel, kültürel dokusunu ön plana çıkaran projeler istiyoruz… Didim Apollon Tapınağı çevresinde Yoran – Eskiköy- düzenlemesinin başarılı olduğunu düşünüyorum… Bu düzenleme örnek alınabilir…

Kent Meydanına 20 metre yüksekliğinde Atatürk anıtının yapılacağını Başkanımız açıkladı… Park cepleri ve yürüyüş parkurlarının da olacağı meydanın öncelikli amaç olarak tören alanı olarak kullanılacağı anlaşılıyor…

Umarım,  Altınkum Projesinden büyük ders almış olarak, Kent Meydanı projesinde de bir sıkıntı yaşamayız…

Kent Meydanımızın Didim’imize hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum…  

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..