Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Digiturk'ün Fatura Ayıbı

Digiturk'ün Fatura Ayıbı
 

Öyle, çok televizyon meraklısı olmadım hiçbir zaman. Eve uydu almak, Digitürk bağlatmak, kablo tv abonesi olmak gibi isteklerim ise yakın mahallemden dahi geçmedi. Ama gelin görün ki katılmış olduğum bir yarışma neticesinde, ödül olarak; bir yıllık Digitürk-Lig TV abonelik paketi kazandım. Kurulum, montaj, cihaz şu bu hepsi ödülün içerisindeydi.


Geçen sene bugünlerde bir yıllık paketi kullanmaya başladım. Ve birkaç gün önce de, tam bir yılın dolduğu gün, Digitürk Müşteri Hizmetleri ’ni arayarak, üyeliğime devam etmek istemediğimi ve lütfen yayınlarını kesmelerini talep ettim.


Karşı taraftan aldığım cevap ise takip eden ayın üçüncü gününe kadar yayınları seyredebileceğim, akabinde ise decoder, kart ve kumandayı en yakın yetkili servise teslim etmem gerektiği yönündeydi. “Peki” dedim kapattım.


Bu görüşmeden sonra tam üç defa, kendileri tarafından aranarak, üyeliğe devam etmem yönünde, liste fiyatlarından daha makul fiyat teklifleriyle talep ve geri dönüşleri oldu. Bunları da son derece normal karşılıyorum. Her seferinde kararımın kesin olduğunu ve devam etmeyeceğimi, zaten bir yıldır da, kazanılmış bir ödül niteliğinde, ücretsiz Digitürk abonesi olduğumu beyan ettim.


Bugün son olarak bir kez daha arandım. Yine neden iptal istediğim falan sorulduktan sonra ve ben de bir kere daha kararımın kesin olduğunu beyan buyurmamın akabinde, karşımdaki müşteri temsilcisi, biraz donuklaşan ve sitem yüklenen sesiyle, o halde ayın üçünden sonra teslim etmem gereken şeyleri mutlaka teslim etmem gerektiğini ve adıma düzenlenen faturayı ödemek durumunda olduğumu bildirdi.


Ne faturası olduğunu, benim bugüne dek adıma düzenlenmiş bir tek fatura dahi bulunmadığını anlattım ve sordum.


Bir yılın dolduğu gün iptal başvurusu yaptığım halde, içinde bulunulan fatura dönemine ait faturamın peşinen adıma düzenlendiğini ve aradaki fark günler için mahsup edilen faturanın da tarafımdan ödenmesi gerektiğini bildirdiler. Bugüne değin bir kez bile Digitürk faturası ödemediğimi, bırakın ödemeyi görmediğimi bile beyan ettim tekrar. Üstelik ben, hak etmiş olduğum ödülün dolduğu gün de kendilerini aramış ve iptal başvurusunda bulunmuştum.


Montaj ve kurulumun yapıldığı gün, işlemi yapan teknik servis elemanının bir nüshasını bana bıraktığı kağıtta bu durum açıkça yazılıymış. En az bir ay önce kendilerine bunu bildirmem gerekiyormuş ki onlar da peşin peşin faturayı kesmemelilermiş.


Karşımdaki bayana dedim ki: “Ş<ı>imdi durum anlaşıldı Sevgili Hanımefendiciğim. Şu mikroskobik puntolu ve müşterileri kafasından bağlayan/koparan sözleşmelerden biri galiba bu bahsettiğiniz. O halde lafı fazla uzatmaya gerek yok. Bu durum, sizin için yasal ve meşru olabilir ama inanın ki hiç etik değil.


Söylediklerimi anladı mı anlamadı mı emin değilim. Çünkü çalışanı olduğu kurumun, bu anlamda bir kurumsal kimlik özelliği olmadığı kesin.


Kapatmadan önceki son tavsiyesi ise evlere şenlikti: “<ı>Beyefendi, cihaz-kart ve kumandanızı servise teslim ettikten sonra, mutlaka teslim ettiğinize dair size vermeleri gereken belgeyi alınız ve bu belgeyi saklayınız.”


“<ı>Vallahi tavsiyeniz için çok teşekkür ederim Hanımefendi ama şu yaklaşımınızdan sonra benim böyle bir belgeyi almadan size günahımı bile vermeyeceğimden emin olabilirsiniz.


İşte durum budur efendim. Zihniyet, mentalite ve yaklaşım tarzının, tarafımdan çekilmiş fotoğrafı bundan ibarettir. Faturayı ödeyeceğiz, iptal edin, yayını kesin desek de, bilmeden izlemek durumunda kaldığımız bilmem kaç günün, bilmem kaç liralık bedelini, Digitürk kurumuna takdim edeceğiz. Güle güle harcasınlar....


Not-1: Bu arada, bu akşam bir şey dikkatimi çekti, acayip pahalı televizyon yayınımı izlerken. Çok kısa bir süre önce Digiturk yayınlarından çıkarılan uluslararası moda kanalı Faishon TV 'nin yerine, bugün Suudi Arabistan televizyonu yayına konmuş. Yorum sizlerin efendim...


Not-2: Bugün, Digitürk Müşteri Hizmetleri yetkilileri hem telefonla, hem de elektronik posta ile bana tekrar ulaştılar ve tarafıma düzenlenmiş olan sözkonusu faturanın iptal edildiğini bildirdiler (28/01/2008).



@Geçen sene bugün “Teneşir Cumhuriyeti -27-“: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=22806


@Geçen sene bugün “Lale Devri Çocuklarıyız Biz”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=22845


@Geçen sene bugün “Kimse Kusura Bakmasın”: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=22862

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..