Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

27 Temmuz '07

 
Kategori
Otomobil
 

Dikiz aynasi

Dikiz aynasi
 

Bizim 1994 Ford Explorer model arabanin dikiz aynasini tutan demiri dusmustu. Belki 3, belki de 4 yil once.
Bir yapistirici aldim. Cami temizledim. Alkolledim. Yapistiriciyi kucuk demire surdum. Tarifine gore cama bastirip, 60 saniye bekledim. Sonrada aynayi taktim. Tutmadi...

O gun, bu gundur arabayi Dikiz aynasiz kullaniriz.

Halbuki;

Birinin onune gecmek icin bile geriye bakmanin gerek oldugunu bize ogretmislerdi!...

***

Dikiz aynasininin kullanilmasi 1906 yilina kadar gidiyor. Bir hanim efendi; kendine bakabilmek icin arabada bir aynanin olmasi gerektigini dusunmus!...

Sonra?

1911 yilinda Ray Harroun isimli bir otomobil yariscisi, "Indianapolis 500" yarismasinda arkasindan gelen yarismacilari gormek icin arabasina dikiz aynasi koydurmus...

Sonuc?

Yarismayi birinci bitirmis.

Dikiz aynasida arabalardaki yerini almis...

***

William isminde Guatemali bir multeci cocukla tanistim. Anamin apartmaninda. Araba tamir ediyordu. Sordum. Benim frenlere bakarmisin? 30 dolara iki on tekeri tamir etti. Dikiz aynasini da bedavaya takiverdi...

***

Ileri giderken arkamiza tekrar bakmaya basladik.

Hele hele baska arabalari gecerken?...
 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..