- Kategori
- Dil Eğitimi
- Okunma Sayısı
- 581
Dil bilmek neden hala lüks olmaya devam ediyor.
Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Devlet okullarinda orta ve lisede hangi ders guzel ogretiliyor? Bundan mezun olanlarin hangisi duzgun bir dilekce yazmayi ogrenmis? Bu sorulari uzatmak mumkun ama sorun acik, ogretmenlerin bilgi duzeyi ve ogretim sistemi olmasi gerektigi gibi degil. Ancak kisisel cabalariyla, istekli ogrenciler bir yere gelebiliyor. Okul bir cok ogrenci ve veliye malesef bir dert olarak gorunuyor. Ogrenmekten cok mezun olmak anlayisi hakim. Yabanci dil ise devlet politikalarinin bir sonucu olarak gerilemis durumdadir. Lubnan da Misir da bir cok yabanci misyoner bedava dil ogretmektedir. Bu ise ulkemizde yasaktir. Bence Turkce yi duzgun ogrensek bu bile buyuk gelisme olur.
Armagan 06.03.2010 22:39- Cevap :
- Doğru söylüyorsunuz.Türkçe'yi bile okullarımızda öğretemiyoruz. Katkılarınız için teşekkürler. 07.03.2010 13:09
Tek çözüm yaklaşımınız gerekli olabilir ama yeterli olmayabilir.. Şöyle ki, yabancı dil bilmeyen toplumuz diyorsunuz, bizim toplumun bırakın dil bilmesi eğitim ortalaması ilkokul terk.. yabancı dil bilme seviyesini.. yabancı dil bilmeyen bir toplum olduğumuzu, hangi yabancı dil bilen toplum ile karşılaştırıyorsunuz belli değil, eğer bu toplumlar avrupalı toplumlarsa.. onlar zaten ortak bir kültürel geçmişe ve latince gibi ortak bir dile sahipler.. yok eğer asyadaki bir ülkeyi baz alıyorsanız, türkiyenin onlardan daha geri olduğu da şüphe götürür.. yani temelinde.. dil bilip bilmememiz, bizim toplumsal yapımızla ve dilbilimsel bir olguyla bağlantılıdır. Bizim toplumun dil bilecek seviyesi yoktur, bilmesi zorunlu ve ihtiyaç değildir, dili öğrenecek bir bağlamda değildir.. bilmek isteseydi bile... dillerin grametik yapısı, bu dili öğrenmede zorluk yaratırdı.. sizin iyi dil bilen hocalar çözümünüz, en sonda gelen konulardan biridir kanımca..
Erdal Aydın 13.02.2010 14:42- Cevap :
- Benim sözünü ettiğim kitle düz lise mezunlarıdır. Bu gençlerimizin altı sene boyunca toplam en az 15-16 ay dil eğitimi görmeleri socunda gerçekten hiçbirşey öğrenmemeleri nasıl açıklanabilinir.Bu vahim bir olgudur ve neden üzerinde durulmaz anlaşılabilir gibi değil. Ülkelere gelince, orta doğu,Asya ve Kuzey Avrupa ülkeleridir. Lübnan'ı bir inceleyin şaşıracaksınız. Hocalarımızı suçlu göstermek amacım değil.Onlar ellerinden geleni yapıyorlar.Benim önerim Anadolu Liseleri mezunları seviyesinde olanların filolojileri kazanabimelerini sağlamak ve orta eğitim kurumlarındaki müfredatı ve sistemi değiştirmek. Bir lise mezunu to be ve to have fiillerinin tüm zamanlarını bilmeli. Cebimde para var,hava yağmurlu, metroya nasıl gidebilirim? demeli.Saygılarımla. 13.02.2010 18:01