Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Dip Sos Farkı

Soslarla aranız nasıl? “Ben fena severim, yemeğimin yanında illaki olmalı.” Diyenlerden misiniz yoksa “Hiç fark etmez, olsa güzel olur.” diyenlerden mi? Ben ilk söylediğim cümleyi kuranlardanım. Fena severim sosları, hatta bazı yemekleri sos olmasa tüketemeyebilirim. Özellikle tavuk yerken bunu fazlasıyla fark ediyorum. Eskiden sadece ketçap ve mayonez yeterli gelirken şimdi gözümüz bambaşka sosları da arıyor. Hatta aynı sosları tükettikçe “Şöyle farklı bir sos üretilse nasıl olur?” diye düşünmeden edemiyorum. Neyse ki benim fazla düşünmeme gerek kalmadan yine bir üretici işe el atmış. Hem de dip sos ile…

Dip sos, sosa daldırmayı (bandırmayı) ifade eden bir kelime. Birçok yiyecek dip sosla tüketilebilir. Cips,patates,sebze,köfte… Aklınıza ne gelirse. Sos üreticisi bu dip soslara oldukça orijinal isimler koymuş. Sanırım bu isimler bile beni gülümsetmek için yeterli. Yeni üretilen ve ilgimi çeken isimler şunlar: “Acısıyla Tatlısıyla Sos, Domates Kurusu Sos, Taze Bahçe sos, Bi’biber Sos.  Bu sosların isimleri, içerikler hakkında fazlasıyla ip ucu veriyor elbette.  Acısıyla Tatlısıyla Sosunda hafif bir acı varmış, yani “Yandım, yetişin çok acı.” tepkileri verilmiyor. Acı da var tatlı da, tıpkı hayat gibi. Domates Kurusu Sosunda ise kuru domates dilimlerinin üzerinde süzme yoğurt, peynir ve çeşitli baharat karışımları kullanılmış. Kulağa hoş geliyor… Gelelim Taze Bahçe Sosuna, ismi çok zarif değil mi? İsimden 1-0 önde sanki… Bu sos da tazeliği anımsatıyormuş adından da anlaşılacağı gibi. Bi’biber sos ise sanırım bu sosların içerisinde en harbisi.” Kim o acı seven? Gel acının ne demek olduğunu öğreteyim.”  dermişcesine üretilmiş belli ki. Yumurta,hardal, mayonez ana bileşeni içermekle birlikte çeşitli baharatlar da kullanılmış. 120 gramlık ambalajlarda karşımıza çıkan bu farklı dip soslar arasında tadını en merak ettiğim Taze Bahçe Sos diyebilirim, tabi bilemiyorum belki de diğer soslar çok daha güzel olabilir.

Orijinal fikirleri, insanları, üretimleri çok seviyorum. Ne üretirsen üret, ne söylersen söyle onun bir üslubu var. Evet gördüğünüz gibi üretimin bile bir üslubu var, bu soslara standart ve sıkıcı isimler verilmemiş. “Bu isimler uzun, telaffuzu zor.” denilmemiş. Yeni ürünler tüketiciye sunulurken en zarif şeylerden biri de bu tatlı ve heyecanlı fikirlerin korunması. Ne mutlu…

Sağlıkla Kalın!


Not: “Gene’li bir espri yapardım ama neyse. “

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..