Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '16

 
Kategori
Turizm
 

Disney yok Vialand verelim?

Disney yok Vialand verelim?
 

Çocukluğum 90’larda geçti. Bizimkilerle nerede lunapark görsek uğramadan geçmezdik.

Mesela gondol benim için heyecanın doruğuydu. Kamikazeye birkaç lunaparkta denk geldim ama yaşım yetmiyordu o zamanlar. Yetse de biner miydim bilmiyorum. Türkiye’de Disneyland’a imrenirken Tatilya açılıverdi. O zamanlar İstanbul’a sadece yaz aylarında geliyorduk. Babamın arabası yoktu, metrobüs bile yoktu o zamanlar... Tatilya’nın maskotu sarı ceketli Yazz’ı, çılgın treni, alaborayı sadece televizyonlarda görebildim. Hayal dünyası Tatilya’yı 1.1 milyon dolara Malaşin Barzani satın alıp Kuzey Irak’a götürünce de içimde ukde kaldı gidememek.

Haliyle Disneyland’a götüremiyordu ailem ama lunaparka gidecek lüksüm vardı. Çok Şükrettim. Çünkü uçurtması tellere takılan onca çocuk varken şımarıklık yapmamam gerektiğinin bilincindeydim...

Sonra ben üniversiteyi kazandım. ABD’nin work and travel programını araştırdım. Birçok eğlence parkı vardı. Oralarda çalışmak demek paraydı, dildi üstüne bir de tatil demekti. Bu vesileyle göremediğim Tatilya’nın acısını da çıkaracaktım hem. Değerli dostum Bedrettin nam-ı diğer Bedo bana Disney’in Uluslararası Üniversiteli Programından (Disney Collage Program) bahsetti ve kazanırsam burslu olarak Walt Disney World - Florida, Orlando’da çalışabileceğimi söyledi. Hayallerimi süsleyen Disney’de aylarımı geçirerek ve üzerine para kazanacaktım. Öyle de oldu. Uzun mülakatlar sonrası Disney’e gitme fırsatını yakaladım.

Disney farklı bir dünya. Çok güzel zamanlarım geçti orada. Türkiye’ye uzun süre Disneyland açılmayacak farkındayım. Türkiye’de birçok farklı yatırımlar varken onlardan biri ülkemize yakışan bir tema park. Hep övündüğümüz jeopolitik yerimizden dolayı birden fazla eğlence parkı olmalıydı o ayrı. Vialand’ın 2012 yılında Gürsoy Grup ve Via Properties ortaklığında 650 milyon dolar değerindeki yatırım bedeliyle inşaatı başlamıştı. Haber sevindirdi çünkü hem kendi markamızı oluşturuyorduk hem de Türkiye’nin güzel bir tema parkı olacaktı. İnşaata gidip gezdim. Eyüp ve Gaziosmanpaşa bölgelerinin arasında kalan Yeşilpınar’da büyük bir çalışma vardı. Her yer çamur deryası ve nasıl olacak sonu diye de merak ettim. 26 Mayıs 2013’te Vialand ziyaretçilerine kapılarını açtı. Ben ise 4 yıl sonra henüz gidebildim.  Disney’in ardından Türkiye’nin kendi markası nasıl diye yol boyunca merak ettim. Vialand sizi görkemli şatosu ile karşılıyor. Girerken başka bir dünya diyorsunuz. Çalışanların güler yüzlü ve yardımseverliği tam parka yakışan durum. Haritayı kapıyoruz ve Rona ile nereden başlayacağımıza bakıyoruz. Hemen girişte sol tarafta şatonun az ilerisinde Nefeskesen roller coasteri ile başladık. Ve gerçekten nefesimiz kesildi net. Biraz hızlı ve sert giriş yaptık evet ama zirvede başlayınca diğerleri neymiş ki?  Minik Kâşifler bölümünde dünya çocukları şahane. Kayıkla kanalda gidiyorsunuz o esnada sağda solda dünya çocukları sizi selamlıyor. İstanbul’un tarihi sokaklarından geçerek İstanbul’un fethini anlatan Fatih’in rüyasına gittik. Kısa bir tarih izletisi var isteyenler izliyor. İstemeyenler de biniyor kayığa ve İstanbul’un fethini kanal boyunca bire bir yaşıyor. Yaşıyor diyorum çünkü maketler ve ses efektleri çok iyi. Açıkçası bu kadar iyi beklemiyorduk. Biraz aşağıda Adalet Kulesi var. Ama ne kule!  Çok adaletsiz davranıyor yahu. Yani o anı düşünmek bile ürpertiyor şuan. İçimdeki boşluk hissini daha evvel bu kadar hunharca duymamıştım. Biraz aşağıda Vialand’ın diğer rollar coasterı maceraperest var. Daha sakin nefeskesene nazaran. Yani 3 kere binmeye yetti nefesimiz hesabını siz yapın. Çıkışta nefeskesenin önünden geçtik. Ben Rona’ya, Rona bana baktı. Neyseki kimseden bi daha binelim mi teklifi gelmeden çıktık ordan.

Daha önce taş ocağı bulunan ve benim de çamur deryası olarak gördüğüm yer şu an Türkiye’nin ilk tema parkı. Dünya’nın bir çok ülkesi inşaat firmasına  bize de bu parktan yapın diye sipariş veriyor. İnşallah Vialand bir dünya markası olacak. Siz de mutlaka Vialand’a gidin ve bu heyecanı tadın.

Türkiye, eğlence sektöründe en hızlı büyüyen 9 ülke arasında yer alıyor. Ve eğlence sektörünün büyüklüğünün yeme-içme dâhil 12 milyar dolar olduğu ülkemizde daha başka nice tema parkların olması dileğiyle…

*Vialand markasına emeklerinden dolayı Vialand Kurumsal İletişim, Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Özlem Ersoylu Mutluer’e teşekkür eder ve görevinde nice başarılar dilerim.

 

twitter.com/AnilSural

 

 
Toplam blog
: 32
: 1589
Kayıt tarihi
: 20.02.16
 
 

11 Ağustos 1990 Amasya doğumludur. Diyarbakır, Karabük, Sakarya, Orlando - Florida, Trieste ve İs..