Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Diyanet İşleri Başkanlığı ne iş yapar?

Diyanet İşleri Başkanlığı ne iş yapar?
 

Diyanet İşleri sınıfta kaldı.


Maksadım Diyanet İşlerini yermek de değil, methetmek de! Hele onun çalışmaları hakkında vatandaşı aydınlatmak benim hiç görevim değil. Merak eden web sitelerini inceler. http://www.diyanet.gov.tr

Günde beş defa ezan sesiyle rahatsız oluyorum. Ezan sesi bir Müslümanı rahatsız eder mi? Etmez tabii! Beni de etmemesi gerekmez mi? Gerekir!

Ama, normal makamında okunursa 3 dakikada bitebilecek bir ezanı, arabesk şarkı makamında, 10 dakikada okurlarsa ve bunu da avazları çıktığı kadar bağırarak yaparlarsa bu ezan insanı rahatsız etmez mi? Günde 5 kere yani toplam 1 saat. İstirahat ediyorsan böleceksin, uyuyorsan uyanacaksın, çalışıyorsan mola vereceksin, konuşuyorsan susacaksın.

Diyanet İşlerinin bunu engellemesi gerekmez mi? Lanet olsun o eski model hoparlörlere. Eskiden müezzinler çıplak sesle, minarelerin şerefesinden okurlardı. "Aziz Allah!" diye ayağa kalkar, huşu içinde zevkle dinlerdik. Sadace 2-3 dakikada biterdi, hem de keyifle, imanla dinlenirdi.

DİYANET İŞLERİ HİZMET İÇİN Mİ EZİYET İÇİN Mİ VAR?

Hizmet için olması gerekir, dinimizi bize sevdirmesi, tam olarak öğrenmemize katkıda bulunması gerekir.

Hangi müftülüğe gitsen genellikle kapı duvar. İçeride yetkili kişi bulmak zor, ilkokulu bile bitirememiş bir görüntü ve tavırda, dini ve her türlü bilgisi yetersiz görevlilere muhatap olursunuz. Ben oldum da yazıyorum.

İzmir Müftülüğü'nü aradım geçen ay, bir şikayetim vardı bildiremedim. Konak Müftülüğü'ne bildirecekmişim. Bunlar maaş almıyorlar mı ki bu kadar ilgisizler? Konak Müftülüğü'nü aradım, şikayetimin yarısını bildirdim, "Ha, hu" diyen bir maganda ses fazla konuşmadı, "bakarız, siz camiye kendiniz gidip bildirseniz daha iyi olur, " dedi.

Sabah ezanından sonra mikrofonu kapamalarında bir aksaklık olduğunu, 40-50 defa aralıklarla gürültülü mikrofon sesi geldiğini, bunun vatandaşı rahatsız ettiğini söylemiştim, şikayetimin yarısı bu, yarısı da ezan okunurken hoparlörün en az 3 misli fazla açıldığını, bunun rahatsız ediciliğini söyleyecektim, söylemedim. Karşımdaki muhatap alınacak kişilikte değildi. Bir de uzun okunmasını şikayet edecektim, edemedim.

Aradan 1 ay geçti, değişen hiçbir şey yok. Dün yine aradım bu sefer dinleyecek, ilgilenecek şahıs bulamadım, kapattım telefonu.

ÜLKEMİZDE CAMİ, OKUL, HASTANE KIYASLAMASI

* 892 kişiye bir cami, 1053 kişiye bir okul, 58 bin kişiye bir hastane düşüyor.

* 80 bin civarında cami, 67 bin civarında okul, 1200 civarında hastane, 100 kadar Cem Evi var.

* Her gün camide namaz kılanların sayısı 2 milyon civarında.

* Şu anda 24 milyon kişiye yetecek kadar cami var.

* 77 bin doktor, 90 bin din görevlisi var.

* 81 ilde, toplam 3850 Kuran kursu var.

* 35 bin adet "Cami Yaptırma Derneği"ne karşılık 1 opera derneği, 11 bale, 18 resim, 18 sinema, 38 tiyatro derneği var.

* Son 10 yılda (1999-2008) Diyanet İşleri Başkanlığına 7.2 milyar doların üzerinde kaynak aktarılmış.

Diyanet İşleri'ne devlet bu kadar büyük yatırımlar yaparken onlar ne yapıyorlar? Vatandaşın 2/3'ü Müslümanlığı bilmeden yaşıyor, kulaktan dolma ve İslam'ı rezil edici şekilde.

21. yüzyılda Allah adına cinayetler işleniyor. Kısacası Diyanet İşleri Başkanlığı görevini tam yapmıyor.

Hepinize sağlıklı, mutlu günler dilerim.

Mustafa Mumcu, Milliyet Blog 02 Eylül 2009

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..