Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

11 Ocak '08

 
Kategori
Anılar
 

Diyarbakır`da bir savaş uçağı düştü

Diyarbakır`da bir savaş uçağı düştü
 

Kesif Ucagi: RF-84F


Baslik bizim gazetelerin haberlerine benzedi: "Askeri bir ucak dustu!..." Tikliyorsunuz. Acaba nerede diye? "Urdun'de askeri bir ucak dustu..." Demek ki marifet sizden bir 'tik' almak!... Bizde sizin tikinizi aldiysak, e artik bundan sonrasini okursunuz. Degil mi?

Agabeyim jet pilotu. Emekli Kurmay Albay. Gecenlerde Havayollarindaki isini birakti. 40 kusur yil pilotluk yapmis. Kim bilir kac gunu, kac ayi, kac yili gok yuzunde gecti?

1966-70 arasi Diyarbakir'da gorevliydi. Kesif pilotu. Kesif pilotlarinin diger jet pilotlarinin gorevlerinden biraz fazlaliklari vardir. Onlarda; ucarlar, kacarlar, bomba atarlar... Ayrica; gider dusman arazisine, fotograf cekerler. Istihbarat toplarlar.

Gorevlerinin cogu yanlizdir. Tek baslarina!...

Agabeyimin doneminde RF-84F ucaklari vardi. Kesif ucagi. Bunlardan birisinin fotografini burada yayinliyorum.

***

Biz gelelim oykumuze:

Agabeyim artik Diyarbakir'da tecrubeli savas pilotu. Bekar. Bir misafirhanede kaliyor. Yanina kendisinden iki yil sonra mezun olan bir genc pilot geliyor. Kogus arkadasi. Izmirli bu gencecik pilotun cevap aradigi bir sorusu var:

"Agabey!... Ucak arizalanirda atlarsam, ben ne yaparim bu yad ellerde?..."

***

Kader mi desek?

Bir gece ucusunda, ucagi ariza yapiyor.

Atliyor...

Parasutle yere vurdugunda hemen parasutunu topluyor. Bir cali yigininin arkasina saklaniyor.

Koyluler, ellerinde fitiller, kandiller, lambalar kendisini ariyorlar...

Urperiyor!

Daha da saklaniyor.

Karanligin icine...

***

Gorevliler bir gun sonra genc pilotu kaldigi yerde (!) buluyorlar.

Saglik kontrolleri bittikten sonra, geliyor kogusuna.

Aksam yatarken sohbeti o aciyor:

"Agabey!... Cok utandim..."

Niye, diye soruyor agabeyim.

"Ben korkumdan saklanmistim. Ne duydum dersin?... Kadinlar, cocuklar, yaslilar aglayarak beni ariyorlardi!..."

***

Utandim kendimden, demis.

Cikmis ortaya...

Diyarbakir koyluleri goturmusler genc pilotu evlerine.

Uc kat yatak sermisler.

Kumandan rahat etsin, diye...



***


Unutmayın1: THK Yangın Uçağı alım kampanyası için, tüm operatörlerden yangın yazıp, 3919’a gönderin. Bedeli 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.

Unutmayın2: Bir Cumhuriyet Kurumu olan THK’na üye olun. Rejime ve Cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkmanın bir yolu da, rejimin ve Cumhuriyetin kurumlarına sahip çıkmaktır.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..