Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '21

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Dokuz Adet Ceza Tutanağı

Bir gün PTT görevlisi dokuz adet ceza tutanağını tarafıma imza karşılığı teslim etti. Ceza tutanaklarını inceledim. En eski tarihli tutanak bir sene önce düzenlenmiş. Diğer tutanaklar aylara dağıtılmış şekilde.

Ceza tutanaklarının hepsi de aynı güzergahta ve hız limiti aşımı nedeniyle. O yolda da hız kontrol radarı var. Ben hangi hızla gidiyorsam, önümde ve arkamdaki araçlar da aynı hızla gidiyor. Dava açtım,kaybettim,itiraz etmeden de ödedim.

Sonra düşündüm, bu ceza tutanağının ilki zamanında bana tebliğ edilseydi haliyle hız limiti 70 klm yi aşmamaya dikkat ederdim. Dokuz ceza tutanağı geldikten sonra da aynı güzergahta araba kullandım. Gözüm hız göstergesinde, 70 klm yi aşmamaya azami dikkat ediyorum. Kesilen bu cezaların toplu olarak vatandaşa tebliğ edilmesinde bir haksızlık olduğu kanısına vardım. Cimer'e görüş ve öneri sundum. Cimer talebimi Düzce Emniyet Müdürlüğü'ne intikal ettirmiş. Düzce Emniyet Müdürlüğü cevabi yazısında yapılan tebligat işleminin kendi mevzuatına uygun olduğunu bildirmiş. Zamanaşımı süresinden bahsederek yapılan tebligatın usule uygun olduğunu belirtiyor.

Devletten emekli bir vatandaş olarak benim değerlendirmem memur ihmalidir. Görevli memur bir sene beklemek yerine her ceza tutanağı düzenlendiğinde bekletmeden postaya verme yetkisi bulunmaktadır.

Devlet idaresi bu tür sorunlar önlerine geldiklerinde çözüm üretme yerine mevcut uygulamaya devam etmekte, haliyle yeni düzenleme yaparak haksızlık ve hukuksuzluk düzeltme yoluna gitmemektedir. Buna benzer örnekleri çoğaltmak da mümkündür.

Vatandaş olarak Cimer'e görüşümü ve önerimi yazılı olarak bildirmişim. Her vatandaşın başına da gelebilir.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..