Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Dolar

Dolar
 

Allah rızası için biri bana bu işin nereye gittiğini söylesin.

2002 yılında Kısmetmiş dolar bozup bir ev aldık (ordan hatırlıyorum) . O zaman 1.640.000-tl civarı diye hatırlıyorum. Hani 1.700 lere vurdu da "şimdi 2.000 olacak" deniliyordu. Hatta hatırlarsanız bir çok kişi dolar yatırımı için o seviyeden dolar aldıda o gün bu gün satamıyormuş. Nerdeyse "Şehir Efsanesi" (!) haline geldi. Çocuklarımıza geceleri korku hikayesi niyetine anlatır olduk : " O gün bu gündür dolarını satamayan ve kafayı yiyen bir grup insanın geceleri şehrin karanlıklarında çığlıkları duyulurmuş. Hatta ödevini yapmayan çocukların yataklarının altından çıkıp onları korkuturmuş. Hatta ve hatta günün 20 saatini dolarlarını seyrederek kahrolarak ve bunalımlar geçirerek harcıyorlarmış...

Gerçek anlamda bu konudan dolayı mağdur olan arkadaş varsa kusura bakmasın. Suç onların değil. Kabahat onların değil. Bir bakıma Kader Mahkumu pozisyonundalar. Ve klasik bir laftır ama maalesef gerçektir: "Onları bu hale düşürenler utansın" .

Aradan yıllar geçmiş 1.700' leri görmüş, yıllarca 1.400' lerde kalmış ve ne olmuşta şu an 1.180' lerde dolanıyor. Dalgalı kur denilen bu sistemde dalgalar bu kadar büyük olmalı mı ? Diye sormadan edemiyorum. Bu kadar büyük dalgalar gemiye zarar vermez mi ? Hadi batırmaz diyelim . Ama hiç zarar da vermiyor mu ? Gerçek anlamda ekonomist olup objektif bir bakış açısıyla Allah Rızası için söyleyin bana daha ne kadar dayanacak bu gemi bu dalgalara ? Ciddi anlamda hiç bir şey olmuyorda olabilir. Çünkü ben kendi adıma Ulusal Ekonomi düzeyinde pek de yorum yapamam. Ben ancak ev ekonomisi ile ilgilenebiliyorum. O da söylemesi ayıp "yalan yanlış" . Elimizden geldiğince.

Evet bilen biri bana kısaca desin ki "bir şey olmaz çok da güzel oluyor" . İnanın rahatlıyacağım :

 
Toplam blog
: 54
: 742
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

Ev hanımıyım. Gıda mühendisiyim. Ancak şu anda çalışmıyorum. Evim işim olmuş durumda. Amatör olarak ..