Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '12

 
Kategori
Kitap
Okunma Sayısı
14356
 

Dukan Diyeti / Dr. Pierre Dukan

Dukan Diyeti / Dr. Pierre Dukan
 

Fransız Dr. Pierre Dukan'ın yazmış olduğu ve tüm Avrupa’yı kasıp kavuran Dukan Diyeti, şu sıralar Türkiye’de de oldukça popüler olmaya başladı.

Prenses Kate Middleton bile kilo almadan istediğinizi yiyebildiğiniz bu diyeti uygulayanlardanmış.  

Ben de yıllardan beri ne yapsam, üzerimden atamadığım 5 kg. fazlam için, Dukan Diyeti yapmaya karar verdim ve hemen Dukan Diyeti kitabını aldım ve okumaya başladım.

Dukan diyeti, aslında Atkins diyetinin temeli olan düşük karbonhidrat tüketimine dayanıyor; ancak bu yeni akım haftada altı gün istediğinizi yiyebileceğinizi söylüyor.

Peki, nasıl işliyor?

Gelin Dukan diyetinin dört aşamasına birlikte göz atalım.

Diyetin ilk aşaması

Diyetin ilk aşaması oldukça keskin. Sadece et, balık, yumurta ve yağsız süt ürünlerini tüketiyorsunuz.

Bu aşama, ilk 10  - 5 - 3  (vereceğiniz kg.ya bağlı olarak attack süresi değişiyor) günü içeriyor. İlk beş gün içinde 3 kilo vermeniz bekleniyor.

Bu saf protein aşamasında ağız kuruluğu ve ağız kokusu sorunu yaşayabilirsiniz. Ancak her iki durum da kilo veriyor olduğunuzun işareti. Bu durumun üstesinden gelmek için daha çok su içmenizi öneriyor Dukan. İlk dört günden sonra kabızlık sorunuyla karşılaşabilirsiniz. Bu sorunun üstesinden gelmek için de yulaf kepeğinize bir çorba kaşığı buğday eklemeniz gerekiyor.

Bu aşamada listedeki her şeyden özgürce yeme hakkınız var. Diyetin sloganı: “İstediğin kadar ve istediğin zaman ye!” Kulağa hoş geliyor, değil mi?

Dukan diyetinin aşamaları

1. aşama: İlk 10 -5- 3 gün sadece protein yiyorsunuz. (Et, balık ve yağsız süt ürünleri)

2. aşama: Sırasıyla “sebze ve protein günleri” ve sadece “protein günleri”. Sebzeli günlerde sınırsız sebze yiyebiliyorsunuz.

3. aşama: Her gün protein ve sebze günü. Fakat bir miktar meyve, iki dilim ekmek ve peynir yiyebiliyorsunuz her gün. Ayrıca haftanın 1-2 günü karbonhidratlı yiyecek tüketebiliyorsunuz (makarna ve pilav). Haftada iki kez ‘kutlama öğünü’ kapsamında istediğiniz her şeyi yiyebiliyorsunuz.

4. aşama: Bu aşamada ne seviyorsanız herhangi bir sınırlama olmadan ve kendinizi suçlu hissetmeden yiyebiliyorsunuz. Ancak kural şu: Her perşembe sadece protein günü. Daima!

Protein aşamasının kurallar listesi

1.Sığır ve dana eti, hatta tavşan eti yiyebilirsiniz ama kuz eti yasak. Tabii etin yağlı kısımlarını yememeye özen göstermelisiniz. Eti ızgarada, fırında pişirilmiş ya da haşlanmış olarak yiyebilirsiniz. Tabii sıvı yağ, tereyağı ve herhangi bir krema ya da sos eklemeden. Yağsız kızartma yolunu da seçebilirsiniz. Bunun için tavanın yüzeyini çok az sıvı yağ ile ovalayın ve eti kızartın. Kıymayı yumurta, gebre otu ve baharatlar ile karıştırıp köfte halinde de tüketebilirsiniz.

2. Tavuk ve hindi eti yiyebilirsiniz. Tabii yemeden önce derisini soymak şartıyla. Ve kanatları dışında kalan kısımlarını tüketmelisiniz.

3. Az yağlı ya da yağsız jambon tüketebilirsiniz. Şarküteri ürünleri, pişmiş ya da tütsülenmiş jambon yemeyin, çünkü bu şekilde çok yağlıdırlar.

4. Sığır eti, dana eti ve tavuk ciğeri yiyebilirsiniz.

5. Bütün balıkları; taze, dondurulmuş, tütsülenmiş, konserve, kurutulmuş halde yiyebilirsiniz. Ancak yağda ya da herhangi bir yağlı krema ile pişirilmemiş olarak.

6. Tüm kabuklu deniz hayvanlarını tüketebilirsiniz.

7. Günde iki yumurtadan daha fazlasını yiyebilirsiniz. Eğer yüksek kolesterol sorununuz varsa, hafta üç ya da dört yumurta sarısını tüketebilirsiniz. Yumurtanın beyazı yasak!

8. Yağsız süt ürünleri; yoğurt, süzme peynir, yağsız süt tüketebilisiniz. Sade yoğurt ya da hindistan cevizi, vanilya, limon ile tatlandırılmış yoğurt sınırsız! Fakat yağsız yoğurt ya da meyveli yoğurdu günde iki kere ile sınırlandırmalısınız.

9. Tatlandırıcılar, sirke, baharatlar, şifalı otlar, sarımsak, soğan, salatalık, limon suyu (sadece yiyeceklerin üzerinde, içecek olarak değil), hardal, tuz (ölçülü miktarda), ölçülü miktarda şekersiz doğal ketçap, şekersiz sakız yasak değil.

Ek kurallar

- Günde 1,5 litre su içmelisiniz. Bu, midenizde doluluk hissetmenize yardımcı olur. Çay, kahve ve diyet içecekleri de tüketebilirsiniz.

- Günde 1,5 çorba kaşığı yulaf kepeği (örneğin, yoğurdun üstünde ya da pankekin içinde) tüketmelisiniz.

- Her gün 20 dakika hızlı bir şekilde yürümelisiniz.

- Tüm sıvı yağlardan ve tereyağından sakınmanız gerekiyor.

Sebze diyeti

Haftanın iki günü (pazartesi ve perşembeleri)salt protein günleri, diğer günleri de sebze ile kombinlenmiş protein günleri olarak belirleyebilirsiniz!

Et ya da balıkla birlikte yiyebileceğiniz; çiğ, buharda pişmiş, haşlanmış ya da folyo ile fırında pişirilmiş sebzeler şunlar: enginar, kuşkonmaz, patlıcan, brokoli, lahana, kereviz, kabak, radika, rezene, salatalık, mantar, balkabağı, marul, turp, kuzukulağı, soya fasulyesi, ıspanak, domates.

Tüm bu sebzeleri istediğiniz kadar ve istediğiniz zaman yiyebilirsiniz. Ancak eğer hızla kilo vermek istiyorsanız bu yiyecekleri tamamen boş mideye değil, acıkmanıza az bir zaman kala tüketin ki daha az yeme ihtiyacı duyun.

Dikkat!

Havuç ve pancar da bu listeye dahil. Ancak bunlar karbonhidrat içerdiklerinden, her öğün tüketmekten kaçının. Diyetinizde patates, pirinç, mısır, fasulye ve mercimek gibi diğer karbonhidrat içeren gıdalardan da uzak durun.

Tipik sebze ve protein günü diyeti:

Kahvaltı:

Kahve (yağsız süt ve tatlandırıcı ile) ya da çay (tatlandırıcı ile),225 gram kadar yağsız peynir ya da yoğurt, bir dilim hindi eti, tavuk ya da jambon, bir adet haşlanmış yumurta.

Ara öğün:

Bir küçük yoğurt ya da 115 gram kadar yağsız peynir.

Öğle : Mantar, ton balığı, kremalı kahve.

Ara öğün : Bir dilim jambon ya da somon balığı, yulaf kepeği ile yapılmış pankek (2 çorba kaşığı yulaf kepeği eklemek yeterli).

Akşam : Kabak çorbası, sığır eti kebabı, süt ve yumurtadan yapılmış muhallebi gibi bir tatlı.

Umarım istediğiniz kiloya kavuşmanız için size - ve bana - yardımcı olur Dukan Diyeti.

Saygılarımla,

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

yumurtanın beyazı yasak değil yanlış bilgilendirme yapmışsınız sanırım.kitapta yazanı aktarıyorum ” Yumurta yüksek düzeyde kolesterol içerir ve kan değerlerinde kolesterol oranı yüksek çıkanların yumurtayı fazla tüketmesi önerilmez.Bu kişiler, yumurta SARIsını haftada üç dört kez yiyebilir.Ancak saf protein içere yumurta BEYAZını sınırsız tüketmekte sakınca yoktur.”

semih topçu 
 29.04.2014 12:42
 

Benimde acilen zayıflamam lazım kendimi daha enerjik hisetmek istiyorum.Diyet büyük sabır işi insanın nefsi cok zorluyor.Herkese fit günler kolaylılar:))

Filiz Reçber 
 29.03.2012 11:19
Cevap :
Merhaba Filiz Hanım. Acaba diyet zor diyerek işimizi iyice mi zorlaştırıyoruz ? Sadece beslenme alışkanlıklarımızı yeniden düzenleyerek bile kg. verebiliriz. Teşekkür ederim yorumunuz için, selamlar, sevgiler, saygılar. Size de sağlıklı günler dilerim.  29.03.2012 13:13
 

Merhaba Nilgün Hanım, çok duydum bu diyeti. Ama uygulayana henüz rastlama fırsatım olmadı. Dengeli ve sağlıklı beslenmek şart. Emeğinize sağlık.sevgiler:)

merve ballı 
 28.03.2012 10:43
Cevap :
Uygulayan ve başarılı sonuçlar alan arkadaşlarımın tavsiyesi üzerine kitabı aldım ve diyeti yapmaya karar verdim Merve'ciğim. Bakalım 2 Nisanda başlayacağım :) Umarım ben de başarırım. Öpüyorum canım sevgiler.  28.03.2012 13:48
 

Günaydın günaydın bu güzel bahar sabahından canım dostuma selam ve sevgiler yolluyorum .Çok ihtiyacım var dengeli beslenmeye ama henüz başlayamadım.

Şennur Köseli 
 27.03.2012 9:54
Cevap :
Günaydın sana da güzel dostum. Hepimizin ihtiyacı var Şennur'cuğum. Bir an evvel başlasak hiç fena olmayacak. Öptüm kocamaaaan :)  27.03.2012 12:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 498
Toplam yorum
: 1892
Toplam mesaj
: 117
Ort. okunma sayısı
: 4242
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster