Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '16

 
Kategori
Eğitim
 

Dünyanın eğitim sistemi en ileri ilk on ülkesi içinde uzaya giden yok

Dünyanın eğitim sistemi en ileri ilk on ülkesi içinde uzaya giden yok
 

Önce bu 10 ülkeyi görelim;

1-Güney Kore

2-Japonya

3-Singapur

4-Hong Kong

5-Finlandiya

6-İngiltere

7-Kanada

8-Hollanda

9-İrlanda

10-Polonya

İlk aklıma gelen, bunların çoğu küçük ülkeler; yani uzay projesi bütçesi ve uzay vizyonunu gerçekleştirecek ölçüde imkânlara sahip olamayabilirler. Ama uzay adamı da mı çıkaramazlar?

Bu durum bu ülkelerin yüksek denilen eğitim seviyelerini sorgulamama neden oluyor. Kenarını köşesini süslerseniz medrese eğitimi de güzel görünebilir; yani özüne bakmak lazım.

Türkiye’deki eğitim sisteminin hem kenarı köşesi süslü değil(süs deyince, özgürlük, modernlik, eğitim verenler ve eğitim yerleri ferah, göz alıcı dizaynlar akla gelmeli)hem de özü doğru değil.

Ülkemizdeki bu durumu gören tatlı su aydınları dünyaya açılınca işte bu süslü eğitimleri görüp aldanıyorlar. Bugün milli eğitimin tüzüğünü bunlara okuyalım mükemmel gelecektir. Sözlerle kendinize bir saray yapabilirsiniz ama o sarayın içinde oturamazsınız.

Bugün dünyadaki en ileri eğitim sistemi Kerim Korkut eğitim sistemleridir; çocuk neyi öğrenmek istiyorsa(neyi seviyorsa, ilgisi neye ise) onu öğreteceksin. Çok övdüğünüz Finli öğrenci kendisine öğretilmeye çalışılan her şeyi öğrenmek zorundaysa iş bitti. Öğrenmesini arzu ettiğiniz şeyleri de isteğine sunacaksın. Hele de lise ve üzeri eğitimde.

Artı, öğrenci kelle değil, her insan kendi alanında Aristo, bırakacaksın ne istiyorsa onu yapacak.”Bunları öğrensen iyi olur” Sana ya da bir başkasına iyi olabilir, bana iyi olmaz. Hayatın bilgisi çocuğa verilmeyecek.”Kendini koru” Polis ne güne duruyor. “Yüzmeyi öğren” Bilmeyenler boğulacak demek ki. “Zehirli şeylere karşı dikkatli ol” Devlet dikkatli olacak, ben niye dikkatli olayım.

Bütün bunlar çıkarıldığında geriye ferdin gerçekten öğrenmek istediği şeyler kalacak. Finlandiya’da ders kitapları kaldırılmış. Güldüm tabi. Yahu Kerim Korkut bunu seneler önce yazdı “Okulsuz Eğitim” Bu yazıyı yazdığımda insanlar bana güldüler. Birey kendinse bir şeyler öğretilen öğrenci değil,  tartışır konuşur ortam yaratırsınız kendisi bir şeyler öğrenir.

Ve yaparak öğrenme… Özellikle kişinin yapmak istediği mesleğiyle ilgili.  Bizde “Eğitim Standı” var. Keman öğreneceksin. Bunu öğreten sabit ya da seyyar standlar dizayn edilmiş. Tek kişilik. Keman öğrenmek isteyen geliyor burada uzmanından keman çalmayı öğreniyor. Öyle 30 kişiyi bir yere topla filam değil.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..