Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

07 Ekim '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Düşersiniz

Düşersiniz
 

Uzun zaman görmediğiniz sadece telefonun ucundan gelen sesini duyduğunuz birini hiç özlediniz mi?

Çalan telefonunuzun ekranında ismini gördüğünüz de heyecanlandınız mı?

Ya da arayanın o olduğunu bildiğinizde özel numaraya bakıp gülümsediniz mi?

Hayret değil mi?

Bazen öyle zamanlar olur ki yalnızlığınızı paylaşacağınız bir tek kişi bulamazsınız,

Kimi zaman da o kadar mutlusunuzdur ki paylaşmak için bir tek tebessüme sarılırsınız,

Bulamaz ya da göremezseniz hüzün sarar benliğinizi, yıkılırsınız.

Ne acı değil mi?

Sonra bir telefon çalar geçenleri unutursunuz, başlarsınız oradan buradan konuşmaya,

Su gibi geçer zaman okul çıkış saatidir, çocuğunuzu alacaksınız, unutursunuz,

Dostluk vefadır bu, tadına doyum olmayan, sınır korku tanımayan,

Ne zamanın ne beklemenin önemi hatta anlamı vardır artık, ya gözlerin ışıltısı?

Konuştukça konuşur olabildiğince çok hayal kurarsınız aynı anda,

Dost sesidir her yanınızı saran, sonra "iyi ki varsın" dediğinde:

"Düşersiniz..."

Sonra, sonrası yok işte yarını iple çekersiniz arasam mı, arar mı arasında gider gelirsiniz.

Merhaba, nasılsın dediğinde ne söyleyeceğinizi bilemezsiniz, diliniz tutulur,

Kırmamak için üzüntünüzü acınızı belli etmemek için,

Bir büyük oyuncu gibi rol keser taklit yaparsınız ve kendinize gülersiniz içinizden,

Gülmek zorundaymışsınız gibi…

Çünkü dostsunuz arkadaşsınız ve özlem dolusunuz!

Değerli dostlarım, geçmişimizde anılar kumbarasında bekleyen o kadar çok arkadaşımız

Dostumuz tanıdıklarımız var ki bekleyen bir tebessüm kadar bir dakikalık hatta

Günümüz tabiriyle kontörlük zaman ayıracağımız...

Arayamıyoruz nedense, dostluğumuzun değerini mi bilmiyoruz yoksa

Vefasızlık mı sergiliyoruz bilemiyorum ama aramıyoruz dostlar aramıyoruz...

Niye ben arayacakmışım hep beni aramak zorundayım "o" arasın gibi düşünceler boş düşünceler.  Aramasın siz arayın o unutsun siz unutmayın...

Geldik gidiyoruz şu yalan dünya da paylaşamadığınız ne var, sizi ondan onu sizden üstün kılan nedir hiç düşündünüz mü?

Para olamaz, para sadece bir araçtır hele amaç hiç olamaz,

Yakışıklı mı sizden daha mı güzel, siz mi daha yakışıklısınız siz misiniz daha güzel olan?

Geçin bunları, gelip geçici şeyler bunlar, insanları değerli kılan yüreğidir, yüreğinin içinden geçen ve yalansız, riyasız sevgiyle saygıyla dostça sunulandır kıymetli ve kalıcı olan...

Ben çok telefonla konuşmayı seven biri değilim, yüz yüze samimi içten konuşmayı severim,

Ondan mıdır yoksa artık azalan dostluklardan nasibimi aldığından mıdır nedir çok sık telefonla kimseyi aramam zaten arayamam da…

Arayabildiğim bana değer verdiğine inandığım beni anlayan seven hemen herkesi aramaya özen gösteriyorum ama son zamanlardaki yoğun iş tempom nedeniyle ihmal ettiğim o kadar çok dostum arkadaşım var ki, bana kızmalarını üzülmelerini, yanlış anlamalarını istemediğimden bu sütunlarda derdimi dökmeye çalışıyorum. Ancak öylesin değerli büyük dostlarım var ki benim, beni vefasızlığımı affedeceklerinden hayırsızlığımı anlayacaklarından eminim…

Bana Allah'ın verdiği en büyük yetenek "empati" yapabilme yeteneğimdir, şükürler olsun, hemen her zaman kendimi başkalarının yerine koymayı bilirim. Sadece kendimi kullandıracak aşağılamalarına izin verecek kadar aptal değilim, kimseyi de asla aptal yerine koymam…

Çok değerli bir dostumla görüşürüz sık sık, o gün kullandığı bir cümle dikkatimi çekti, zaten bu yazıyı hazırlamaktaki amacım da odur, “beni böyle sık sık arama mecburiyetinde hissetmene gerek yok” dedi…

Bu benim tarzım değil, birini mecbur hissettiğim için değil sevdiğim değer verdiğim ve gerçekten konuşmaktan, dertleşmekten derdini paylaşmaktan,  sesini duymaktan onur duyduğum zevk aldığım için ararım. Yani benim için çok değerlidir, kendimi de değerli hissetmeme neden olur…

Şimdi daha doğru daha içten samimi düşünmenin zamanı, bugünün gençleri yarınların yaşlılarıdır, hayat devridaim den ibarettir. Dostlukları arkadaşlıkları size yapılan iyilikleri hiç ama hiç unutmamanız gerekir. Yoksa yarının sağlıksız kişiliksiz ve yapayalnız kişileri olmaya adaysınız demektir.

Dostlarınız arayın hatta mümkün olduğunca sıkça ziyaret edin, ellerini sıkın sıkıca sarılın yüzlerine hatta gözlerinin içine bakın öpün kendilerini, dünyanın en büyük enerjisini yaratır iletişim alanında en hızlı sistemi kurarsınız…

Allah hiçbir dostumu arkadaşımı “yalnızlıkla” terbiye etmesin, hele hayatı boyunca elden ayaktan düşürüp hiç kimseye muhtaç etmesin. Çok zordur…

Tüm dostlarıma sağlıklı günler, vefakâr dostlar diliyorum…

 

İyi pazarlar…

 

Erdoğan Özgenç

 

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..