Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '08

 
Kategori
Anılar
 

Duydum ki unutmuşsun...

Duydum ki unutmuşsun...
 

Hocanın yüz ifadesi :)


Beşiktaş Musiki Cemiyetine giriş sınavı, hocalar sesimizin rengini ve kuvvetini görmek istiyorlar.

Çeşitli yaş grubundan bir çok insan bekleme salonunda heyecanla bekleşiyoruz, isimlerimiz okunuyor içerden. Giren, birkaç dakikalık tanışma faslından sonra başlıyor bir nakarat okumaya, hocalardan biri de uduyla eşlik ediyor.

Ben de çok sevdiğim bir esere çalışmışım bir hafta boyunca, evde devamlı aynı şarkıyı söylemekten millete de kendime de ikrah geldi ama sonunda sözleri unutup, şaşırıp mahcup olmak da var.

Duydum ki unutmuşsun gözlerimin rengini, yazık olmuş o gözlerden sana akan yaşlara.

Simay o zamanlar olsa olsa 3-4 yaşında çocuk "daha dün annemizin kollarında yaşarken" i söyleyemeden sayemde "duydum ki unutmuşsun"u içli içli söyleyerek geziyor evin içinde :))

Neyse aynı işyerinden bir kızcağız da heves etti, o da gelecek musikiye.

Tam sıra bize gelecek, ne söyleyeceksin dedim kıza, "duydum ki unutmuşsun"u çalıştım demez mi ?
Başımdan kaynar sular döküldü;- Kızım kaç bin tane şarkıdan bula bula bunu mu buldun ? Dedim.

- Ne yapayım Dilek abla ben sen geliyorsun diye geldim anlamam ki bu işlerden, başka da şarkı bilmem sen değiştir banane, senin tecrüben vardı hani ? Dedi.

Oyyy birkaç kişi var önümüzde ne bulayım şimdi diye kendimi yiyorum, bir yandan da aklıma şarkı getirtmeye çalışıyorum yokkkk…Yoooookkkkk…

Allahım bu ne şimdi ya hobi olsun diye zevkimden gelmemiş miydim ben buraya ? Strese bak.

Uzun bir zaman Eyüp Müsiki Cemiyetinin bir hocasından ders al, İlkokuldan lise bitene kadar her yıl koroda görev al, her dost, aile meclisinde şakı…Şimdi aklımda "duydum ki unutmuşsun" dan başka tek bir şarkı yok…

Önümüzde bir kişi kalmıştı o da girdi, kısa bir sessizlikten sonra bir ud sesi ardından ablanın çığrışı…Duyduuum kiii unutmuşsuuuun gözlerimiiin renginiii….

Yuuuuhhhh!

Kızla kıpkırmızı birbirimize bakıyoruz, o benden daha panik gözleri doldu, kadına küfür ediyor :))) Bir yandan da ben gidiyorum yaa diye dış kapıya yöneliyor zor tutuyorum :)))

- Ya tamam ne yapalım sen de onu söyle, mecbur muyuz repertuar genişletmeye kızım muhasebeciyiz biz sahne almıyoruz ya bir yerde dedim.

Ablanın sesi fenaydı bir iki mısradan sonra yeterli dediler, bizim kızı aldılar içeri.

Aynı ud…Aynı şarkı…Bir nakaratına dayanabildi hoca.

Ve ardından ben:)))

Tanışma, hoş beş..

- Ne söyleyeceksiniz ?

- Duydum ki unutmuşsun...

Yok artık!!! Dedi hoca.

- Bu ne ya sözleştiniz mi siz ? Lütfen başka bir şey söyleyin. Şarkıdan soğuttunuz yani.

Kıpkırmızı suratla bomboş bir beynin sinyalleri olan bomboş gözlerle bakan ben ;
- Başka şarkı hatırlamıyorum :(

Daha yaşlı olan hoca baktı sesim titriyor ; - İyi peki hadi siz de söyleyin bari.

Söylüyorum...


Övünmek gibi olmasın ilk nakarattan sonra tam bitirip olay mahalinden hızla kaçmaya yeltenirken ud çalan hoca bir yandan da eliyle devam et devam et gibi bir işaret yapıyor , baştan sona söylüyorum :)

Tabi hayatımda son kez :))

 
Toplam blog
: 149
: 1089
Kayıt tarihi
: 24.08.07
 
 

Rakamlardan vakit buldukça harflere bulanan, okuyan, yazan bir mali müşavirim. Anneyim. Hayatı ya..