Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '21

 
Kategori
Deneme
 

Düz Yer İnsana Dağ Taş Hayvana

Hayvanların düzde mutlu olduklarını sanmıyorum; ben hayvan olsam dağda bayırda gezmek isterdim.

Hayvanlar düzde ne yapacaklar, hele de ot yok ağaç yoksa yılan olsam Konya ovasında yalnızlıktan ölürdüm, göğe bak bak dur.

Düz hayvanın yapısına uygun değil ki ne yapacak düzde futbol mu oynayacak!

Ovalarda hayvan besleyenlere şaşıyorum, ovada hayvan olmaz. Ticaret; verirsin yemi samanı tonluk boğa ama ne eti et ne de sütü süt, tadı lezzeti veren dağ havasıdır.

Çobanlık yaptım; hayvanlar düzlükte mutsuz dağlara çıkınca gözleri gülüyordu. Bir keresinde manda yavrusu(biz malak, balak deriz) teşekkür anlamında elimi bile öpmüştü, kaldı ki mandalar çayırları sever.

Pek buna uyulduğunu görmüyorum dolaysıyla hayvanlar mutsuz ediliyor. Dilsiz kölelerimiz ya yularından çekip götürüyoruz; hele bir kurt babayı götür de babayı gör.

Hem yiyecekten karın da olur, sal dağlara ot çöp.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..