Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

E- günlükte düşünen varlık kim?

Merhaba e-günlüğüm;
Hava ne kadar güzel değil mi?
Bir süre sonra yanıma digital fotoğraf makinası almayı düşünüyorum. O kadar enteresan görüntülerle karşılaşıyorum ki, çoğu zaman "ah bir makina olsa" diyorum. Ama bu sabah bir aboneye gittiğim de, girişte kalorifer peteğinin üzerine boylu boyunca uzanmış bir kedi ile karşılaşınca, yanım da makina bulundurmaya karar verdim. Öyle güzel uyuyordu ki, beni hiç umursamadı bile:)
Bazan motor kullanırken cep telefonu ie konuşanlar, mesaj çekmeye çalışanlar, küçük çocuklar, kuşlar güzel görüntüler oluşturuyorlar. Resimli e-günlük olur fena mı:)
Hatta bu gün hayli ihtiyar bir amca yolun ortasında yürüyor ve ters yönden gelenlere bağırıyor du. Ben de yola doğru girdim ve amca nın tam arkasındayım. Ters yönden gelen araba geçtikten sonra beni gördü ve bir de bana bağır dı. Ben de güldüm ve geçtim:) Komik di.
Bazan aklıma takılıyor; biz mi yoksa hayvanlar mı düşünen yaratıklar diye. Hayvan besleyen, uzun süre evcil bir hayvanla yaşayan kimse bilim adamlarının "insan düşünen varlıktır" sözünü umursamıyordur. Köpeğimi gözlüyorum da, davranışları düşünmeyen bir yaratık gibi değil. Bahçeye kemik saklıyor ve çok uzun süre sonra onu çıkarıyor. Komut verdiğim zaman, her komutu değişik süreler de gerçekleştiriyor. O konu da eğitim vermediğim halde bulunduğu yere tuvaletini yapmıyor. Çocukları tanıyor ve onlara zarar vermiyor. Çocuklara, yetişkin bir insandan daha farklı davranıyor. Doğaya saygı konusun da söyleyecek hiç bir şey yok ve ben ce bunu düşünerek yapıyorlar. Doğaya zarar verecek hiç bir şey üretmiyor ve onunla uyumlu yaşamaya gayret ediyorlar. Hele ki duyu organlarının, insana kıyasla üstünlüğünü hiç yazmıyorum:)


İnsan denen varlık eğer düşünebilsey di dünya böyle mi olur du acaba? Bir gökdelen yaparken, plastikleri üretip doğaya salarken, hayvanları öldürürken, ihtiyaç adı altın da her yeri kimyasallarla doldururken, hiç mi gelecek de neler olacağını düşünemiyor? Bence insanoğlunun inanma ve güvenme sorunu var. Yani güven telkin ederek ve aşılayarak insanı aldatmak kolay. Bu yüzden de içgüdüleri yerine çoğu zaman duyguları ile hareket ediyor. Oysa bir hayvan size ne kadar güvenirse güvensin ilaç yutmaz. (çeşitli yöntemlerle yutturulur) Kıskançlık yüzünden, para yüzünden kimseyi öldürmez, hırsızlık, kapkaç yapmaz... (hayvanların hiç yapmadığı binlerce insana has kötü özellik sayılabilir)Kısaca sevgili e-günlüğüm insanoğlunun düşünen bir varlık olduğundan artık endişe ediyorum:)


Değerli e-günlüğüm; belelıdan ses yok, kumrular yavrularını alıp gittiler, bizim tartışmalar devam ediyor.
Bütün hızımla hiç durmadan pazarlama yapıyorum. Nerde ise oran binde bir. Bir hafta da üç bin broşür dağıttım yedi abone yaptım. (o da kesin değil)
Ne zamandır sinir olduğum çok kullanılan türkçe ve matematik hatalarını yazacağım unutuyorum.
% 0 olmaz. sıfır negatiftir. sadece "0 faiz" denilebilir.
Meyve suyu ve sütleri binbir işlemden geçirdikten sonra üzerine "%100 doğal" yazmak da neyin nesi.
İçin de 3 adet tatlandırıcı olan içeceklere "şekersiz" yazmak ticari açıdan ne kadar etik acaba?
Bir ürünün üzerin de şöyle yazıyor du "tester'dır satılamaz" İngilizce kelimeye türkçe ek iyi gitmiş:)
"Doğal" kavramı sadece doğa da olur. Ambalaja girmiş hiç bir ürün doğal olamaz.
Oh be rahatladım:)
Yine geç oldu sevgili günlüğüm.
Yarın yeni havadislerle görüşmek üzere. Hoşçakal


Biliyor musun? Timsah'lar renk körü imiş. (acaba! hayvanlar hakkın da yayınlanan çoğu bilimsel veriye inanamıyorum)
Güzel söz: "İnsanlar, her zaman, her yerde acıkmışlardır.Ama her zaman her yer de erdemli olamamışlardır." SOKRATES

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..