Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '08

 
Kategori
Blog
 

E-günlükte bencillik

Bencil insanlara saygı duyuyorum. Ben de bencil sayılırım. Hatta sayılmam, koyu bir bencilim. Herhangi birisi bana "çok bencilsin" dediği zaman bunu övgü olarak alıyorum ve hoşuma gidiyor. Bencil olmak tek başına bir şey ifade etmiyor. Bunu bir başkalarının da görmesi hissetmesi ve tanımlaması gerektiğine inanıyorum. Her zaman bencilliği savunmuş ve bir insani değer olduğunu anlatmaya çalışmışımdır...

Merhaba E-günlüğüm. Ne bakıyorsun kötü kötü? Bencilim işte ne var bunda?

Hiçbir zaman bir sıranın önüne geçmeye çalışmam, her zaman kırmızı ışıkta dururum, asla emniyet şeridini kullanmam, üst katlar da oturuyorsam aşağıya çöplük atmam, kimseye kötü davranmam, her zaman yaşlılara yer verir, onlara yardımcı olmaya çalışırım, ambulans gördüğüm de hiç vakit kaybetmeden yol açarım, trafikte çocuklara yol veririm. kimseye küfür, hakaret etmem, küçültücü sözler söylemem. büyüklerime saygılı davranırım, hiç kimseyi incitmem...
Bütün bunları kendi çıkarımı düşündüğüm, bencil olduğum için yaparım... Kendimi düşündüğüm için yaparım çünkü aynı şeylerin bana yapılmasını da istemem... Bu derece bencilim. Eğer bencil olmasaydım örneğin: bir sıranın önüne geçerdim, emniyet şeridini kullanırdım. (emniyet şeridi, itfaiye, ambulans ve ilk yardım araçları içindir. Bir gün benim de bu araçlara ihtiyacım olabileceğini düşünerek şeridi boş bırakırım) yaşlılara yardım etmez, her yere çöp atardım.
Doğaya iyi davranmamın sebebi bile bencilliğimdendir. Onun da bana iyi davranmasını istediğimden.
İşte böyle e-günlüğüm;

Nasılsın? Umarım iyisindir. Dirseğim ve popomun ağrısı biraz hafifledi. Bir kaç güne kadar geçecek diye tahmin ediyorum. (tabi Boss ile oynarken başıma yeni bir şey gelmezse.)

Dün akşam belalı ile karşılaştık, kısa ve soğuk bir sohbetin ardından yürüyüşüme devam ettim. İmalı, iğneli sözlerden oluşan bir sohbetti. Hiç üzerime alınmadım.(yoksa alınmalı mıyım?) "hadi görüşürüz" dedi ve gitti. Cumartesi mutlaka görüşmeliymişiz. Hiç program yapmamalıymışım???

Bahçe de nanaleri toplarken bazılarını koparmamıştım. Onlar tohuma kaçtı ve şimdi güneş, rüzgar ve toprağın yardımını bekliyorlar. Daha da çoğalacaklar. Ben de bir daha ki sene yine bol bol nane toplayıp yemekler de kullanacak, nane limon yapıp içeceğim.

Boss için dört adet daha top aldım ilgilenenlere duyurulur. (nasılsa onları da parçalayacak)

Kenelerden kurtuluyormuşuz sevgili e-günlüğüm. Erkek kenelere radyasyon verip kısırlaştıracak mışız... (tabi doğada zaten toplasan on-on beş kene var) Böylece virüs yayılmayacakmış. Diyelim ki başardılar ve "kenelere ölüm" kampanyası tuttu. Ardından ne çıkacağını ve önlemlerini şimdiden hazırlamışlardır. Biz de başımıza gelince onlarca ölüden sonra öğreniriz.

Değerli e-günlüğüm; Bu gün bir kaç yere gittim ve ürün tanıtımı yaptım. Haber bekliyorum. Bakalım sonuç ne olacak. Umarım olumlu olur. Bu yavaşlama beni fena hamlaştırdı. Akşamları kaslarım erimesin diye spor yapmaya başladım. Böyle giderse fazladan bir de koşuya çıkacağım. (yok en iyisi bir spor salonuna yazılayım) Spor salonları ile dalga geçiyordum başıma geldi. "İnsanlar spor yapmak için para veriyorlar, halbu ki bizde çalışsınlar, hem spor yapıp hem para kazansınlar" diye takılıyordum... İki ay kaldı şunun şurasında.

Hadi ben gittim e-günlüğüm.
Yarın yazışırız. Olaysız ve gelgenekonsuz günler diliyorum. Hoşçakal

Biliyor musun? Tarih boyunca yeryüzün de bulunan altından iki yüz kat fazlası okyanuslarda bulunmakta imiş...
Güzel söz: "Bir saatliğine mutlu olacaksanız, şekerleme yapın.
Bir günlüğüne mutlu olacaksanız, balık avlamaya gidin.
Bir aylığına mutlu olacaksanız evlenin.
Bir yıllığına mutlu olacaksanız, bir servete konun.
Tüm yaşam boyunca mutlu olacaksanız işinizi sevin..." Çin Atasözü (güzel söz değil de güzel dörtlük oldu)

 
Toplam blog
: 512
: 549
Kayıt tarihi
: 06.02.08
 
 

Bir varmış, bir yokmuş... Sağlık, huzur, mutluluk. Başka hiç bir şeye önem vermem bu hayatta. Bu yüz..