Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret sitesi açacağım, ilk başta nelere dikkat etmeliyim ?

E-ticaret sitesi açacağım, ilk başta nelere dikkat etmeliyim ?
 

Elektronik Ticaret


E-ticaret sitesi açacacağım ancak bu işe başlamadan önce nelere dikkat etmeliim diorsanız, bu sektöre giriş apacak olan işletmeler için detalı bir şekilde hazırlamış olduğumuz bu makaleyi detaylı bir şekilde incelemenizi tavsiye ediyorum.
 
İlk dikkat edilmesi gereken konu e-ticaret sitesi kurmadan önce hangi prosedürlerin yerine getirilmesi gerektiğidir. Birazdan anlatılacak olan prosedürler yerine getirilmediği taktirde bu sektöre girişiniz biraz uzayabilir. 
 
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler
 
İlk gerekli olan şey bir şirket sahibi olmanızdır. Şirket sahibi olmayanlar e-ticaret sitesi açamazlar. İnternetten ticaret yapabilmek için site açabilirler hatta satışta yapabilirler ancak kanunlar ile belirtilmiş olan e-ticaret hukukuna aykırı çalışmaktadırlar. Sahip olduğunuz şirketin statüsü ise fark etmez. Şahıs, anonim ya da limited şirket sahipleri e-ticaret sitesi kurabilirler.
 
Sanal pos için şirket ve e-ticaret sitesi evrakları gereklidir
 
Kredi kartı ile satış yapabilmeniz için sanal pos almanız gerekmektedir. Sanal pos alabilmek için ise bankalara başvuru yapmanız istenir. Banka başvurularında ihtiyaç duyacağınız evraklar şirket evrakları ve e-ticaret sitenizin barındığı sunucu bilgileridir. Bankada e-ticaret yapabilmek için hesap açmanız gerektiğinden dolayı bu iki evraka ihtiyaç durulmaktadır.
 
Nasıl bir sisteme ihtiyaç vardır
 
E-ticaret sitesi kurmak için gereken yazılımlar ise e-ticaret paketleri içerisinde mevcuttur. Güvenlik önlemlerine ciddi bir şekilde önem veren, bir e-ticaret sitesinde gerekli her türlü özelliğe sahip olan, ödeme sistemlerini dakikalar içerisinde sitenize entegre eden, alt yapısı sağlam ve kaliteli tasarımlara sahip olan bu paketler ile 1 günde sanal mağaza sahibi olunabilmektedir.
 
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken evraklar
 
Eticaret paketleri kullanılarak açılan e-ticaret sitelerinde bulunması gereken bazı sözleşmeler bulunmaktadır. Bu sözleşmeler yazılı olmasa da sanal ortamda bulunması gerekmektedir. Üye olmadan önce üyelik sözleşmesi, satıştan önce mesafeli satış sözleşmesi ve gizlilik sözleşmelerinin e-ticaret sitesi ile müşterilere aktarılması gerekmektedir. Aynı zamanda şirket adı, telefon numaraları, adres gibi bilgilerde gözle görülür bir şekilde sitelere yerleştirilmelidir.
 
Yukarıda anlatılan prosedürler yerine getirildiği taktirde e-ticaret sitesi kurmanız için önünüzde hiç bir engel bulunmamaktadır. Şimdi dilerseniz e-ticaret sitesi açtıktan sonra başarıya ulaşılabilmesi için yerine getirilmesi gerekenlerden bahsedelim.
 
E-ticarette hızlı bir ivme ile büyümek istiyorsanız eğer, arama motoru optimizasyonu, arama motoru reklamcılığı, sosal medya ve e-mail marketing hizmetlerine hakim olmanız ya da hakim olan kişi ya da kurumlar ile çalışmanız önemlidir. Şimdi dilerseniz bu konular ile ilgili e-ticaret uzmanlar tarafından verilen önerilere bakalım;
 
Arama motoru optimizasyonu (SEO)
 
Arama motoru optimizasyonu google, yandex, bing ve diğer arama motorlarından e-ticaret sitenize kullanıcı sağlayabilmek için yapılmakta olan bir çalışmadır. Arama motorlarından gelen kullanıcılar en değerli olanlarıdır. Çünkü almak istedikleri ürüne direk nokta atışı yapmaktadırlar. En fazla geri dönüşüm oranına sahiptirler.
 
Arama motorlarında daha sağlıklı yer alabilmek için ilk yapılması gereken şey sitenin arama motorlarının istekleri doğrultusunda inşa edilmesidir. Örnek olarak başlık ve açıklama uzunluğu sırası ile 70 ve 160 karakter ile sınırlandırılmalıdır. Çalışma yapılan sitenin seo analizinin yapılması gerekir. Seo analizi sitenizin hangi düzende olması gerektiğini sizlere aktarabilen bir uygulamadır. Genel olarak 100 puan üzerinden değerlendirme yapılmaktadır. Arama motorlarında seo analizi yazıldıktan sonra bu derecelendirmeyi veren sitelere giriş yaparak sitenizde yapılması gereken değişiklikler hakkında bilgi sahibi olma şansınız bulunmaktadır.
 
Siteleriniz güncel içeriklerle beslenmelidir. Ürünleriniz hakkında yayınlanan haberler, yeni gelişmeler, değişiklikler bir blog sayfası aracılığı ile makaleler yazılarak tanıtılabilir. Yazılan içeriklerin içerisinde satılmakta ürünlerin tanıtımını yapabileceğiniz link inşası yapılabilir. Ancak bu noktada dikkat edilmesi gereken bir şey vardır. Yazılan her blog yazısı, yayımlanan her içerik güncel olmalıdır. Aksi taktirde arama motorları gözünde spam (istenmeyen) siteler arasında yer almanız söz konusudur.
 
Arama motoru reklamcılığı (SEM)
 
Arama motoru reklamcılığı bir diğer bilinen adı ile SEM arama motorlarından ücretli bir şekilde alınan reklam ağı olarak bilinmektedir. Dilerseniz direk olarak google, yandex ve diğer arama motorlarının aratmalarında dilerseniz de görüntülü bir şekilde arama motorlarına yayıncı olarak kayıt olan sitelerde reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Arama motoru reklamcılığı yine aratma yapılan kelimeler aracılığı ile sitenize kullanıcı sağladığı için dönüş oranı oldukça fazla olmaktadır. Bununla birlikte görüntülü reklam ağı da siteye sağlanan kullanıcılarda sayısını arttırmaktadır. Çünkü Google algoritmaları sayesinde sadece sitenize uygun olan yayıncılarda ya da siteniz ile ilgili arama yapan kullanıcılarda sizlerin reklamları yer almaktadır.
 
E-mail marketing hizmetleri
 
Arama motorlarında yapılan SEO ve SEM çalışmalarına oranla dönüş oranları oldukça düşüktür. Ancak aynı anda yüz binlere ulaşma ve siteye sağladığı trafikler ile arama motorları içinde etkili bir çalışma olarak görülmektedir. Kullanıcılara yeni ürün tanıtımları, yapılan indirimler, kampanyalar ve sitenizde bulunan ürünler hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için afiş, makale, banner ve çeşitli reklam araçları posta edilebilmektedir. Toplu mail gönderimi olaral da bilinen bu hizmet anı zamanda e-posta adresine sahip olduğunuz bütün müşterilerinize tekrar ulaşabilmeniz için en önemli araçlar arasındadır.
 
Sosyal medya optimizasonu (SMO)
 
Google tarafından yapılan son güncellemelerden sonra sosyal medyanın önemi bir hayli artmış durumda. Direk olarak satışlar yapılamasa da markalaşma ve arama motoru optimizasyonuna sağlamış olduğu büyük katkılardan dolayı vazgeçilmez bir mecra. E-ticaret sitesi sahiplerinin bu alana yönlenmesi hatta özel olarak sosyal medya uzmanları ile birlikte çalışması büyük önem arz ediyor. Özellikle en çok tercih edilen Facebook, Twitteri, Google Plus, Instagram ve Tumblr sitelerinde e-ticaret siteleriniz adına yapılan çalışmalar sitenizin ana temellerini atan faktörler arasında yer alıyor. Şunu kesinlikle unutmamanız gerekiyor. Sosyal medyasız bir e-ticaret sitesi düşünülemez.
 
E-ticaret sitesi açacağım, nelere dikkat etmeliyim sorusuna en etkili cevapların verildiği bu makale sayesinde sizde ideallerinizde taşıdığınız başarıya en hızlı bir şekilde ulaşacaksınızdır. E-ticaret sektörüne giriş yapacak olan olan işletmelere başarılar.
 
 
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..