Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '20

 
Kategori
Eğitim
 

E-Yaygın Nedir ?

E Yaygın M.E.B Nedir ? Nasıl Kullanılır ?
Aslında özetlemek gerekirse e yaygın veya e-yaygin , yaşam boyu öğrenme NLP dediğimiz sistemlerin kurs, faaliyet ve seminerlerinin “Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü” tarafından düzenlendiği web sayfasıdır. Orjinal makale için https://egitimslayt.com/e-yaygin-m-e-b-nedir-nasil-kullanilir/
 
Milli Eğitim Bakanlığının desteklediği ve koordine ettiği bu web sayfası haberlerin duyurulması ve otomasyon işlemlerini kolaylaştırmak amacıyla yapıldı elbette. Farklı yaş grupları ve sosyokültürel düzeydeki bireylerin istihdam işlerini ve eğitimlerini gözlemlemek ve koordine etmek amaçlar arasında.
 
Burada e yaygın da asıl hedefin de bireysel öğrenmeleri geliştirmek ve makro düzeyde öğrenen bir Türkiye hedefi olduğunu unutmamak gerekiyor elbette. Halk eğitim merkezleri ülke çapında yaygın faaliyetlerin en fazla olduğu kuruluşlar ve bu kurumlardaki faaaliyetler de e-yaygın modülü ile sağlanmaktadır.
 
Unutmadan belirtmekte fayda var . Giriş için E-devlet şifresi veya Mebbis girişi gerekiyor. Bunun yanısıra Üye ol seçeneği ile kayıt olabilirsiniz. Vatandaşlar şüphesiz E-Devlet girişi veya kullanıcı adı ve parola ile girmeli , Eğitimciler ise Mebbis modülünü kullanmalıdır.
 
Şimdi Örgün Eğitim ile Yaygın Eğitim arasındaki farklılıklara bir göz atalım .
 
Örgün Eğitim okullarda verilen eğitimdir. Eğitimin örgün olmasının birinci kuralı düzenli ve formal eğitim kapsamında olmasıdır. Formal eğitimden kastımız eğitimin gelişigüzel değil, düzenli ve bir amaç doğrultusunda, dozajı ayarlanarak sunulmasıdır. Ülkemizde Örgün Eğitim kurumları , okullar ve üniversitelerdir. Milli Eğitim Bakanlığı ise hem Örgün , hem de yaygın eğitimden sorumludur.
 
Yaygın Eğitim ise Örgün eğitim kurumları dışında verilen ve genellikle okul kapsamı dışında kalan eğitimlerdir. Yaygın eğitim kurumları genellikle “Halk Eğitim Merkezi” altında açılmaktadır. Diploma yerine sertifika verilen Kurs başlığı altında açılan eğitimlere ” Yaygın Eğitim” denmektedir. Mesela örnek vermek gerekirse okuma – yazma kursları, enstrüman kursları , hat sanatı, osmanlıca dili, muhasebe kursları, halk oyunları vs . Örnekleri çoğaltmak mümkün elbette, ancak sanırım bu kadarı kafi.
 
Bunun dışında Sargın Eğitim ismiyle andığımız bir eğitim türü var ki bunu her inan mutlaka edinmelidir. Sargın eğitimde kişi kendi kendini eğitir ve hayatı boyunca yeni şeyler öğrenir. Burada kurs ya da okul yoktur. Eğitim alanı hayatın kendisidir. Ölçme aracı yoktur. Sınavlar yoktur.
 
E yaygın Nasıl Kullanılır ?
E yaygın sistemini kullanmak için bu linke tıklayarak anasayfaya gidebilirsiniz.
 
 
Anasayfada sayfada sizi 3 ayrı giriş butonu karşılayacaktır.
 
E- Devlet ile giriş – Mebbis ile Giriş – Kullanıcı adı ve şifre
 
 
Size uygun seçeneği işaretleyerek sisteme giriş yapabilirsiniz. Eğer E – Devlet şifrenizi bilmiyorsanız en yakın PTT şubesine giderek cüzi bir miktar ödeme karşılığında şifrenizi teslim alabilirsiniz. (3-5 lira gibi bişi idi en son )
 
e-yaygin giriş
 
 
Eğer E-devlet şifreniz yok ise şimdilik Üye ol butonu ile kullanıcı kaydı yaparak giriş yapabilirsiniz. Ancak E-devlet şifreniz bu devirde olmazsa olmaz bir gerekliliktir.
 
Giriş yaptıktan sonra sol menüde sizi “kursiyer işlemleri” menüsü karşılayacaktır. Buradan Kişisel bilgiler butonu ile bilgilerinizi görebilirsiniz.
 
E yaygın diğer seçenekler ise şunlar
 
Kurslarım – Eğer kurs kaydınız var ise burada görünecektir.
Belgelerim – Sahip olduğunuz Belgeleriniz.
Kursa Ön Başvuru Yap : Açılma ilanı verilmiş olan kurslara ön başvuru yapılması gerekiyor.
Kurs Açılma Talebi : İstediğiniz bir kurs var ise açılan listeden talep edebilirsiniz. Uygun bulunduğu taktirde kurs açma işlemine geçilecektir.
Kurs işlemleri : Kurslarınız ile ilgili kararlar burada işaretlenecek.
E Yaygın Sağ Panelde Neler Var ?
 
Bu bölümde ise kurum seçimi yapabildiğimiz önemli bir buton bulunuyor. Buradan bağlı bulunduğunuz bölge ve kurumu seçerek sırasıyla il-ilçe -genel müdürlük – kurum – kurum kodu seçeneklerini doldurmanız gerekiyor. Bilgiler doldukça seçenekler genişleyecektir. Kurum kodunu bilmiyor iseniz, kurum kodunu girmeden şansınızı deneyebilirsiniz.
 
Panel Seçenekleri
Kurum Seç : Kurum bilgilerinizi giriniz.
Ara : Hızlıca paneller arasında kaybolmadan anahtar kelimenizi girebilirsiniz. Örneğin “kurs talep ” gibi.
Anasayfa butonu : Sayfa yenilemeye ve anasayfaya dönmeye yarar.
Yardım butonu : Genellikle sık sorulan sorular hakkında kısa açıklamalar içermektedir. Burada bir powerpoint sunusu ile karşılaşacaksınız. Dilerseniz bu sunuyu indirerek dikkatlice inceleyip sisteme vakıf olabilirsiniz.
Çıkış butonu : Mutlaka işiniz bittiğinde sistemden çıkış yapınız. Güvenlik açısından bu adım atlanmamalıdır. Zira E-devlet girişi yapmış iseniz e-devlet oturumunuz da açık kalabilir.
 
Toplam blog
: 11
: 480
Kayıt tarihi
: 09.12.19
 
 

Marmara Üniversitesi , Atatürk Eğitim Fakültesi , Tarih Öğretmenliği Bölümü Mezunu Kendime ait ..